חדשות בריאות

השרים ידונו בהקלות נוספות; בנט: "לפתוח את מערכת החינוך והכלכלה"

שר הביטחון נפתלי בנט יביא בפני הממשלה תוכנית לפתיחה מיידית של המשק ומרבית מערכת החינוך. שר הכלכלה אלי כהן יציג בפני השרים את ההמלצות שגיבש משרדו, במרכזן הדרישה להתיר את חזרתם לפעילות של ענפים נוספים במשק

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:55)

הממשלה תתכנס היום (חמישי) לדון בדרישתם של שרים להעניק הקלות נוספות למשק, וזאת על רקע ההגבלות שהוטלו עליו בשל משבר הקורונה. שר הביטחון נפתלי בנט ושר הכלכלה אלי כהן יציגו בדיון את תוכניותיהם לפתיחה נרחבת של המשק, מעבר להקלות שנכנסו לתוקף בתחילת השבוע.

בנט שוחח אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והציג בפניו תוכנית חלופית לזו של משרד הבריאות, המתנגד לפתיחה מלאה של המשק בשל חשש שזו תוביל להתפרצות נרחבת של נגיף הקורונה. בנט טען, כי מיד לאחר יום העצמאות יש לפתוח את מרבית מערכת החינוך – משפחתונים, גני ילדים, מעונות ובתי הספר היסודיים – וכן להחזיר לפעילות את העסקים בארץ, למעט בידור ואירועי ספורט. לדבריו, בשלב הנוכחי נזקי הסגר בריסוק פרנסת ישראלים גדולים לאין ערוך מתועלתו הרפואית.

שר הביטחון הציג לנתניהו מודל מתמטי, שגובש על בסיס שיחותיו עם מומחים מישראל ומן העולם. עיקר המודל נשען על העובדה, לפיה לרשות מערכת הבריאות עומדות כיום כמעט 2,000 יחידות הנשמות פנויות, כשבפועל ישנם רק כ- 110 חולים מונשמים. הוא ציין, כי עובדה זו מאפשרת גידול של כמעט 2,000% (מעל 4 הכפלות, פי 2 כל אחת) במספר החולים המונשמים, מבלי להקריס את מערכת הבריאות.

בנט הוסיף, כי על סמך נתונים אלו ניתן לפתוח מיד את מרבית הכלכלה והחינוך תוך שמירה על כללי הריחוק החברתי ושמירה על בתי האבות והאוכלוסיה המבוגרת. הוא הבהיר, כי במקביל יש להמשיך בהגדלת היקפן היומי של הבדיקות לאבחון קורונה.

במסיבת עיתונאים שערך בצהריים, פרש בנט את עיקרי תוכניתו ותבע "לשנות כיוון בצורה מושכלת, אבל מיידית". הוא הדגיש, כי "אפשר וחייבים לפתוח את מערכת החינוך ואת הכלכלה, כמעט במלואן, עם שורה של פעולות לריחוק חברתי. הגענו לשלב במשבר, שהתרופה מזיקה יותר מהמחלה עצמה"

שר הכלכלה אלי כהן יציג בישיבה את ההמלצות שגיבשו אנשי משרדו, במרכזן הדרישה להרחיב את מספר הענפים שיוכלו לחזור לעבודה מיידית. בין הענפים, שלדעת המשרד יש להתיר את פעילותם: חנויות למוצרי תינוקות, מכונים לשטיפת רכב, דוכני פיס, משתלות, חלפני כספים (צ'יינג'ים), מגרשים וסוכנויות למכירת רכבים. כמו כן, דורשים במשרד הכלכלה לאפשר את פתיחתם של מרכזי קניות פתוחים – בניגוד לקניונים סגורים, שיישארו סגורים בשלב זה.

המסמך המפורט, שהוכן במשרד, קורא להרחיב את התקנות, כך שיתאפשר לנותני שירותים שונים בבית הלקוח ובמרחב הציבורי לשוב לעבודה. בין נותני השירותים הכלולים בהמלצה זו: מורים פרטיים, שמרטפים, שיפוצניקים, גננים, מטפלים רפואיים, סוכני מכירות ומורים לנהיגה. עוד נטען, כי יש לאפשר את חזרתם לעבודה של מכוני קוסמטיקה ומספרות. כמו כן, ידרוש השר כהן בישיבה לאפשר איסוף מזון (טייק אווי) ממסעדות וגלידריות, בכפוף להזמנה מראש.

תגיות:נפתלי בנטמשרד הכלכלהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה