חדשות בארץ

חדשות השבת: ליצמן הודיע על עזיבת משרד הבריאות, ישראל חוזרת לשגרה

כל החנויות במרחב הציבורי חוזרים לפעילות, שר הבריאות ליצמן הודיע על פרישה ממשרד הבריאות אחרי כעשור, מספר החולים עלה ל-15 אלף, ובארצות הברית מעריכים שיחזרו לשגרה ביולי. כל מה שחשוב לדעת

אא

ישראל נפתחת לתנועה: מספרות ומכוני יופי ייפתחו מחצות. כל חנויות הרחוב, בהן מספרות ומכוני יופי, יורשו לחדש את פעילותן החל מהיום בחצות. בנוסף, מסעדות יוכלו לספק שירות במתכונת של טייק אווי ולא רק במשלוחים. בשלב זה החליטה הממשלה שלא לפתוח קניונים. לצד זאת, מגבלות המרחק (100 מטר להתאווררות ו-500 מטר לפעילות ספורטיבית) נותרו, וטרם חודשו הלימודים במערכת החינוך, למעט החינוך המיוחד ששב השבוע לשגרה. אזרח שנתפס ללא מסכה במרחב הציבורי (בשטח סגור או במרחב הפתוח בלוויית אנשים) יקבל קנס בסך 200 שקלים מהפעם הראשונה, גם ללא אזהרה.

ליצמן הודיע: עוזב את משרד הבריאות. שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט לעזוב את משרד הבריאות לטובת תיק הבינוי והשיכון בממשלה הבאה. ליצמן עדכן את נתניהו בהחלטה כבר ביון חמישי, אולם הוא נזקק להמתין להחלטה בנושא של האדמו"ר מגור. ליצמן מכהן כעשור בתפקיד שר או סגן שר במשרד הבריאות.

הממשלה תדון: צימרים ייפתחו? ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים מחר דיונים באשר לשורת הקלות נוספות בסגר שהוטל בשל התפשטות נגיף הקורונה. ההקלות צפויות להיכנס לתוקפן בעוד כשבוע, ב-3 במאי. בין האפשרויות שנדונות: שחרור מדורג של מערכת החינוך בדגש על גני הילדים והכיתות הנמוכות; פתיחת הקניונים; פתיחת הפארקים; הפעלת צימרים ושחרור בני גיל הזהב מהבתים.

מספר החולים עלה ל-15 אלף. משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר חולי קורונה בישראל עלה ל-15,148 – עלייה של 1.9% ביממה האחרונה. 137 מהחולים במצב קשה, 102 מונשמים ומניין המתים עלה ל-198. שיעור החולים במצב קשה ירד ב-6.4% לעומת אתמול ושיעור המונשמים ירד גם הוא ב-4.5%. עד כה החלימו מהנגיף 6,159 בני אדם. מספר המחלימים עלה ב-8.3% ומספר הנשאים הפעילים בישראל עומד על 8,791 בלבד.

מבית החולים קפלן נמסר הערב כי אמש נפטרה חולה בת 86, מבית האבות גני אורה בירושלים, שהייתה מאושפזת במחלקת קורונה וסבלה ממחלות רקע שונות. זו הדיירת השלישית בבית האבות שמתה מקורונה.

בפעם השלישית בתוך שבוע: במשרד הבריאות פרסמו נתונים שגויים ותקנו. בתחילה פרסם המשרד כי מספר החולים עלה ל-15,803, מה שהיה עלייה של 6.7% במספר החולים ביממה, אולם כעבור כמה דקות תיקן המשרד את הטעות והודיע כי השיעור עלה ב-1.9%.

88% מהמתים הם בני 70 ומעלה. מנתונים רשמיים של משרד הבריאות עולה כי האוכלוסייה הפגיעה ביותר לנגיף היא של בני ה-70 ומעלה, וכי לא נמצא חולה במצב קשה שגילו פחות מ-19. לפי הנתונים, 29.29% מהנפטרים היו בני 90 או יותר, 34.34% היו בני 89-80 ו-24.75% בני 79-70. כך, ש-88.38% מהנפטרים בישראל מקרב חולי הקורונה הם בני יותר מ-70.

מאז יום חמישי: 25 אלף בדיקות. משרד הבריאות הודיע היום כי מאז יום חמישי בוצעו מעל 25 אלף בדיקות קורונה. אתמול בוצעו 11,799 בדיקות, וביום חמישי בוצעו 13,861 בדיקות.

בעקבות העלייה בשיעור התחלואה: סגר על נתיבות ובית שמש. המשלה אישרה אתמול את הטלת סגר על שכונות בבית שמש ובנתיבות עקב ריכוזי חולי קורונה גבוהים בשטחיהן. הסגר יחל ממחר ב-6:00 בבוקר ועד ליום שישי ב-6:00. במהלך הסגר, פיקוד העורף יספק מזון ושירותים חיוניים לתושבים. עד כה אובחנו בבית שמש 399 חולים ובנתיבות 83, לצד עלייה בקצב בתחלואה בבית שמש בשלושת הימים האחרונים שעומד על 22% ובנתיבות על 19%, זאת, לעומת 4.4% ברחבי הארץ.

סגן הנשיא פנס: בחודש יוני נהיה אחרי המגפה. מניין המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית חצה אתמול את רף ה-50 אלף, והגיע הערב לסביבות 53 אלף חולים. מניין החולים הכולל עלה גם הוא ל-929 אלף בני אדם. סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, אמר היום בריאיון לאחת מתחנות הרדיו כי ההתפרצות תדעך עד 25 במאי, יום הזיכרון הלאומי של ארה"ב. "אני באמת מאמין שאם נמשיך לשמור על הנחיות הריחוק החברתי והנחיות אחרות בהרחבה, אנחנו הולכים להפוך את נגיף הקורונה לנחלת העבר", אמר פנס. "אני מאמין שלכל המאוחר ביוני, נראה את האומה שלנו אחרי המגפה".

תגיות:יעקב ליצמןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה