חדשות בריאות

משרד הבריאות: 15,398 חולים בקורונה, ירידה במספר המונשמים

מספרם של החולים שמצבם קשה עלה ל- 132, אולם במספרם של המונשמים נרשמה ירידה של 1.96%. מספר המחלימים זינק ב- 7.2%

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי לרשימת הנדבקים המאומתים בנגיף הקורונה בישראל נוספו ביממה האחרונה 250 בני אדם. מספרם הכולל של הנדבקים עומד כעת על 15,398, מתוכם 132 חולים שמצבם מוגדר קשה – עלייה של 1.54% ב- 24 השעות האחרונות. במספרם של המונשמים נרשמה ירידה של 1.96%, והוא עומד על 100.

עוד עולה מהנתונים, כי מספרם של החולים שמצבם מוגדר בינוני ירד בכ- 6% - ל- 93. מצבם של 8,372 חולים מוגדר קל. מספר המחלימים מהנגיף זינק ב- 7.2% - ל- 6,602.

מתוך החולים, 5,629 נמצאים בטיפול ביתי, ו- 1,737 שוהים בבתי מלון. 828 חולים ממתינים להחלטה האם לאשפזם או להמשיך את הטיפול בהם במסגרת הקהילה.

בבית החולים שערי צדק בירושלים נפטרו בסוף השבוע 2 חולי קורונה. הרשל פורוש, בן 58, הובא בערב שבת על ידי מד"א, לאחר החייאה ממושכת, כשהוא ללא רוח חיים. הצוות הרפואי המשיך בניסיונות ההחייאה, אבל נאלץ לקבוע את מותו. פורוש נפטר במהלך ימי השבעה על רעייתו ביילה, שנפטרה כתוצאה מסיבוכי הנגיף. בנם בן ה- 30 של בני הזוג, חיים ליבר מרדכי, מאושפז במצב קשה בבית החולים לאחר שאף הוא חלה בקורונה, והוא מורדם ומונשם. חולה נוספת שנפטרה בשערי צדק בסוף השבוע הינה אישה בת 84, שסבלה ממחלות רקע.

בתוך כך, תקנות שעת החירום, הקובעות הקלות נוספות במשק, נכנסו לתוקף הלילה (בין מוצאי שבת לראשון) בחצות. ההקלות, שאושרו שלשום על ידי הממשלה, יחולו עד ה- 3 במאי, כשלאחר מכן תיבחן האפשרות למתן הקלות נוספות בהתאם להמשך הירידה בהיקפי התחלואה.

ההקלות במשק הישראלי נועדו להחזירו בהדרגה לשגרה, על רקע משבר הקורונה. על פי התקנות החדשות, מותרת פתיחת חנויות במרחב הציבורי, למעט קניונים סגורים. כמו כן, אישרו השרים מכירת מזון במסעדות ללא ישיבה ("טייק אווי"), וכן פתיחת מספרות ומכוני יופי וקוסמטיקה. פעילות העסקים תתנהל בכפוף לתנאים שנקבעו בתקנות, לשם שמירה על בריאות הציבור.

ההכרזה על אזורים בערים נתיבות ובית שמש כ"אזור מוגבל" נכנסה לתוקף הבוקר בשעה 6:00. בנתיבות הוכרזו השכונות נטעים ושלום בונייך, וכן הרחובות חזני, צבאן, הצאלה, ברוש, ביל"ו וגרשונוביץ. בבית שמש נכללו בהכרזה השכונות נחלה ומנוחה וקריית בית שמש ב' כ"אזור מוגבל". על האזורים המוגבלים הוטל סגר, ותנועת הנכנסים והיוצאים מהם הוגבלה על מנת למנוע התפשטות נגיף הקורונה. בשלב זה, ההגבלות יימשכו עד יום שישי בשעה 6:00. במהלך ימים אלו, משרד הביטחון באמצעות פיקוד העורף יבטיח קיום אספקה קיומית של מזון, מצרכים ושירותים קיומיים וסיוע לאוכלוסייה בתוך האזור. משרדי הפנים והאוצר יפעלו לתת מענה וסיוע לאוכלוסיות באזורים אלו.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה