חדשות בריאות

מניין קורבנות הקורונה עלה ל- 200

בבית החולים שיבא בתל השומר נפטרה חולת קורונה, ובכך עלה ל- 200 מספר הקורבנות שגבה הנגיף הקטלני. צבי מיכאלי, חולה קורונה בן 58 שאושפז במצב קשה וחובר למכשיר אקמו, החלים מהנגיף

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מניין הקורבנות שגבה נגיף הקורונה בישראל עלה היום (ראשון) ל- 200, לאחר שאישה שחלתה בנגיף נפטרה בבית החולים שיבא תל השומר. מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות, כי מספר הנדבקים המאומתים בנגיף הגיע הגיע ל- 15,398. מספרם של החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ב- 24 השעות האחרונות ב- 1.54% – ל- 132. מספרם של המונשמים ממשיך לרדת, והוא עומד כעת על 100.

מספרם של החולים שמצבם מוגדר בינוני ירד בכ- 6% - ל- 93. מצבם של 8,372 חולים מוגדר קל. מספר המחלימים מהנגיף זינק ב- 7.2% - ל- 6,602.

מתוך החולים, 5,629 נמצאים בטיפול ביתי, ו- 1,737 שוהים בבתי מלון. 828 חולים ממתינים להחלטה האם לאשפזם או להמשיך את הטיפול בהם במסגרת הקהילה.

בתוך כך, צבי מיכאלי – שאושפז לפני מספר שבועות במצב קשה בבית החולים שערי צדק בירושלים – שוחרר שלשום ממחלקת הקורונה, לאחר שהחלים מהנגיף. מיכאלי, בן 58, אינו סובל ממחלות רקע. בתקופת אשפוזו בטיפול נמרץ הוא היה מחובר במשך שבועיים למכשיר אקמו, המחליף את פעולת הלב והריאה. במהלך ימי הפסח הוא נגמל מהמכשיר, ובהמשך נותק גם ממכשיר ההנשמה. מבית החולים נמסר, כי בשבועיים האחרונים מצבו השתפר במהירות. לאחר שהתחזק, והתקבלו פעמיים תוצאות שליליות לקורונה, הוא הועבר למחלקה רגילה בבית החולים, להמשך התאוששות והחלמה.

מיכאלי ביקש להודות לצוותים הרפואיים: "אני רוצה להודות קודם כל לקב"ה על הנס שקרה לי, ולהודות למלאכים בלבן בשערי צדק. לאחיות, לאחים, לרופאות ולרופאים ולכל הצוותים על עבודת הקודש שהם עושים. אלו אנשים עם לב ענק, שנותנים את כל כולם לטובת המטופלים".

בריאיון לחדשות הבוקר בערוץ 12, סיפר מיכאלי: "ב- 23 במרץ הרגשתי כל מיני הזיות, כאבים באזור בית החזה ורעידות. פניתי למרפאה שלי, וב- 26 במרץ אושפזתי. כשנכנסתי לבית החולים הייתי בהכרה מלאה. בדקו אותי, והבנתי שרוצים להעלות אותי לטיפול נמרץ כי המצב שלי לא הכי יציב. כשהכניסו אותי לטיפול נמרץ עוד דיברתי עם האחיות. הייתי בפוקוס מלא, אמרתי להן במפורש שאני אנצח את המחלה הזאת, וברוך השם הצלחתי".

מיכאלי הוסיף, כי לאחר אחד הדברים הראשונים שרצה לעשות לאחר ששוחרר ממכשיר האקמו היה לשתות מים: "לקחתי כוס, ולקח לי קרוב לארבע שעות לתרגל כדי לכוון אותה לפה. לא ויתרתי, עד שהתחלתי לשתות בעצמי וללכת לאט לאט. ברוך השם, אתמול התחלתי בפעם הראשונה לרדת ולעלות במדרגות".

תגיות:נגיף הקורונהבית החולים שיבא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה