חדשות בארץ

מצמרר: "הצלת את החיים של אמא שלי"

"לפעמים המצוקה נמצאת ממש מעבר לפינה, ואתה היחיד שיכול להיות המושיע": כך הציל שליח חב"ד בחולון את חייה של שכנתו לבניין

  • ג' אייר התש"פ
אא

הרב מנדי מלכה, משלוחי חב"ד בחולון, מספר כיצד זכה להציל את חייה של שכנתו לבניין. אישה המתגוררת לבדה. "יש לנו קשר יפה עם השכנה שלנו מלמעלה. עזרנו לה בחג הפסח האחרון בכל מיני תחומים, קניות וכו'", סיפר ל'בחדרי חרדים'.

"אשתי משתדלת לשלוח לה כל בוקר הודעה ומתעניינת בשלומה. אלא שביום רביעי היא לא הגיבה. אמרתי לעצמי שאסור להזניח. מיד עליתי למעלה, דפקתי בדלת. בינתיים חולפות 15 דקות ואין מענה", ממשיך הרב מלכה בדבריו.

הסוף מצמרר: "לא אאריך בדברים, רק אציין שהזעקנו אמבולנס שפינה אותה לבית החולים. החיים שלה ניצלו באופן הכי מוחשי שאפשר. הבן שלה התקשר אלי ובכה בטלפון: 'הצלת את החיים של אמא שלי'.

"הסיפור הזה מלמד אותי עד כמה חשובה הערבות ההדדית. עד כמה חשוב שכל אחד יפקח עין על הסביבה שלו, כי לפעמים המצוקה נמצאת ממש מעבר לפינה, ואתה היחיד שיכול להיות המושיע", מסים הרב מלכה את דבריו.

לא תמיד נגמר המקרה כך. בזק"א מספרים על מקרים רבים בהם נפטרים קשישים בבתיהם, כאשר אף אחד משכנים לא שם לב לכך. בשנת 2019 טיפלו מתנדבי הארגון ב-130 אירועים כאלו, ומתחילת שנת 2020 עד היום ב-33 מקרים נוספים.

בשל כך החליטו בארגון לצאת בקמפיין ארצי, לסייע ולהציל את הקשישים והעריריים בישראל.

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, אמר בדמעות: "לא יכול להיות שנמצא את יקירנו במצב של 'איבוד צלם אנוש'. "איך בנין של עשרות שכנים, ואף אחד לא רואה, לא שומע, לא מתעניין בשכנה למעלה או למטה. הם 'שקופים', והשכנים מתעוררים רק כשהריח הנוראי מגיע אליהם".

"עכשיו עם החלטת הממשלה על המשך הבידוד של גילאי 67 ומעלה, אנחנו מבקשים מהציבור, אל תשאירו אותם לבד! שיחה אחת פעם ביום, וביחד נפיג את בדידותם הקשה. כי בימים אלו הם זקוקים לנו יותר מתמיד. בשבילכם זו דפיקה בדלת, בשבילם זה הצלת חיים", ביקש משי-זהב.

מודעה: זק"אמודעה: זק"א

תגיות:זק"איהודה משי זהבקידוש ה'הרב מנדי מלכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה