חדשות בריאות

הרב קנייבסקי בקריאה לעם ישראל: "על כל אחד ואחד להתחזק בכל הכוח בלימוד התורה"

הרב חיים קנייבסקי קורא לבחורי הישיבות ולעם ישראל להרבות בלימוד התורה, ומציין כי לפי גודל הקושי – כך גודל השכר: "על כל אחד ואחד להתחזק בכל כוחו בלימוד התורה ולפום צערא אגרא"

הרב חיים קנייבסקי עמל בתורה (צילום: פלאש 90)הרב חיים קנייבסקי עמל בתורה (צילום: פלאש 90)
אא

הרב חיים קנייבסקי בקריאה כואבת אודות המצב הכואב, כאשר היכלי הישיבות והכוללים סגורים על מסגר ובריח. "הגזירה החמורה ביותר בעת הזאת היא ביטול התורה הגדול, ששנים רבות לא היה כמוהו", אמר הרב, ודבריו צוטטו הבוקר (שני) בעיתון "יתד נאמן".

הרב חזר על הוראתו: "יש לעשות הכל כדי שיוכלו לפתוח את הזמן בהיכלי התורה ובתלמודי התורה, כמובן לפי כל כללי הזהירות. ועד שיצליחו לסדר זאת, על כל אחד ואחד להתזחק בכל כוחו בלימוד התורה ולפום צערא אגרא".

הרב חזר על הוראתו הנחרצת כי "מי שאינו יכול להתפלל עם כללי הזהירות – שיתפלל בביתו".

אתמול פורסם מכתב נוסף, בו קוראים הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין לנשים ואימהות לבחורי ישיבות ולילדי תלמוד תורה, לייחד בבית חדר מיוחד ללימוד. "קריאה גדולה לבית יעקב אלו הנשים, אשר מגדלות את בניהן כל השנה כולה לתורה ומצוות, ולאור המצב יש להן כעת תפקיד מיוחד להיות לעזר בלימוד התורה, על ידי שייחדו חדר בבית שבו ילמדו הבנים בשעות הסדרים".

"ולפי גודל הקושי – כך יגדל מאוד שכרם של הנשים בעולם הבא וגם בעולם הזה, ויראו נחת לרוב מכל יוצאי חלציהם", לשון המכתב, "ובזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו, ובזכותן עתידין להיגאל".

מה פירוש "קביעות עיתים לתורה"? הרב זמיר כהן ב-5 דקות חשובות:

תגיות:הרב חיים קנייבסקילימוד תורהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה