חדשות בעולם

הזוי: אלו התרופות שנמכרות באפריקה כ’מרפא לקורונה’

בזמן שארגונים רציניים וחובקי עולם עמלים על מציאת תרופה ראויה לריפוי הקורונה, במדינות רבות באפריקה עסוקים רופאי-אליל, שרלטנים ומפוקפקים, במכירת מרכולתם - 'תרופות' הזויות בדמות שיקויים, קליפות עצים ודברים נוספים, זאת למרות שהתקשורת המערבית כבר פרסמה שלושה מקרי מוות של ילדים, בשל כך

אא

בזמן שארגונים רציניים וחובקי עולם עמלים על מציאת תרופה ראויה לריפוי הקורונה, במדינות רבות באפריקה עסוקים רופאי-אליל, שרלטנים ומפוקפקים, במכירת מרכולתם - 'תרופות' הזויות בדמות שלל שיקויים, קליפות עצים ודברים נוספים. 

היות ותושבי היבשת ברובם עניים ונטולי השכלה, רבים נאחזים בפתרונות אלו, כמו היו מדע מדויק, אך מעניין לציין כי לא רק את העניים וחסרי ההשכלה תופסות תרופות אלו, כי אם גם אנשים מכובדים כמו נשיא מדגסקר אנדרי אג'ואלינה, שתועד השבוע כשהוא שותה תה לענה שנרקח במיוחד בשבילו.

"מדובר בתה שעשוי מצמחי מרפא, בין היתר לענה, שנותן תוצאות בתוך שבוע", אמר אג'ואלינה, תוך כדי לגימת המשקה החום-צהבהב. 

אלא שארגון הבריאות העולמי מזהיר את הציבור מפני פתרונות שכאלו, ואומר כי לעת עתה טרם נמצאה תרופה שהוכחה מדעית כמרפאת את הקורונה ב-100%. 

יצוין כי רק השבוע פורסמה הטרגדיה של אדם בן 60 מאריזונה שבארה"ב, שבלע חומר ניקוי לאקווריום כי היה בטוח שבאופן הזה יחסן את גופו, ולא יידבק - אך מת בשל כך. 

ובכל זאת, נדמה שלרופאי האליל של מדינות אפריקה ולבמה התקשורתית שנותנת להם מקום - לא ממש אכפת. אחד מהם הוא גבריאן נסומבילה, רופא-אליל שנוהג לפרסם את שירותיו בתחנת הרדיו המקומית של קונגו, בה הוא מציע לציבור מאזיניו לצרוך מרקחת שאת רוב הרכיבים בה הוא מפרסם - מלבד אחד בלבד. "שאיפת אדים מתערובת של קליפת עץ המנגו, עלי פפאיה, ג'ינג'ר וצמח שאת שמו אשמור בסוד - היא תרופה ודאית למי שסובל מנגיף הקורונה", אומר נסומבילה בראיון לסוכנות הידיעות AFP, ומוסיף שכל מי שמגיע לבית שלו כשהוא חולה בקורונה "יוצא כשהוא כבר בריא". 

ועד כמה שזה אולי נשמע מופרך, נסומבילה הוא לא היחידי שמנצל את הבמה ומפרסם את שיטותיו. נטורופת בשם אנסלמה קואואם מקמרון טוען אף הוא כי בידו נוסחת קסם לריפוי הקורונה, למרות שלא ניסה אותה בעצמו על החולים. כל מה שצריך לדבריו הוא לשאוף אדים ממים רותחים שאליהם הוספנו שום וג'ינג'ר וטיפות מנטה.

בעוד רופאי האליל משגשגים, בעולם המערבי כבר דווח על שלושה מקרים של ילדים (!) חולים שמתו בקונגו, לאחר שאמם האכילה אותם מצמח שפורסם כי הוא מרפא את המחלה. אך גם הטרגדיה הזו, לא עוצרת את פרסומי השווא של רופאי האליל. נהפוך הוא, הם טוענים כי קולם לא נשמע מספיק. "לא נותנים לנו אפילו להגיד משהו", אומר מקלני בנטו, יצרן מיץ פירות שלדבריו 'מרפא הכול'. "אין שום פיתרון לנגיף הקורונה, אז צריכים לנסות את מה שאנחנו מציעים. הדרך שלנו מרפאת הכל".

תגיות:רופאאפריקהאלילקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה