חדשות בארץ

נתניהו: ילדים שהם או בני משפחתם בקבוצות סיכון לא יגיעו ללימודים בראשון

השבת מערכת החינוך לפעולה תישען על כמה עקרונות בהם, לימוד בכיתות לימוד קטנות וקבועות, צוותי הוראה קבועים  שאינם נמנים על האוכלוסיית בסיכון, המשך לימוד מרחוק עבור ילדים שנבצר מהם להגיע ללימודים, ושמירה קפדנית על כללי ריחוק והיגיינה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שני) דיון בחלופות השונות להחזרה מדורגת של מערכת החינוך לשגרה. לפי הודעת נתניהו, משרד החינוך הונחה להיערך לפתיחה מדורגת של הלימודים במוסדות החינוך והגנים החל מיום ראשון, 3 במאי, זאת, "בתנאי שנתוני התחלואה לקראת יום ראשון לא יצביעו על מגמת החמרה".

ביום שישי תתקיים הערכת מצב בנושא, במסגרתה צפויים השרים לאשר באופן סופי פתיחה הדרגתית של מערכת החינוך בהתאם לנתוני התחלואה העדכניים וכן בכפוף לממצאי דו"ח גרטנר בנושא הדבקה בקרב ילדים שצפוי להיות מוצג לממשלה בימים הקרובים.

על פי המתווה, בשלב הראשון בתוכנית צפויים לחזור ללימודים ילדי הגן בגילאי 0-6 בקבוצות קטנות ובחלוקה לימים נפרדים. תלמידי כיתות א' – ג' ילמדו בקבוצות קטנות של עד 15 תלמידים בימים ראשון עד חמישי. בלשכת ראש הממשלה אמרו כי בהמשך יגובשו שאר הפרטים הסופיים.

נתניהו ושר החינוך, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו ושר החינוך, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בכדי למנוע הרעה של התפשטות הקורונה, נתניהו הטיל על שר הפנים אריה דרעי והמל"ל לגבש מתווה לגבי היישובים ה"אדומים", שבהם שיעור תחלואה והידבקות גבוה. בנוסף, על מנת להגדיל את מספר קבוצות הלימוד תיבחן האפשרות לאייש חלק מהתקנים בסטודנטים להוראה שישתלבו בצוותים החינוכיים.

השבת מערכת החינוך לפעולה תישען על כמה עקרונות בהם, לימוד בכיתות לימוד קטנות וקבועות, צוותי הוראה קבועים  שאינם נמנים על האוכלוסיית בסיכון, המשך לימוד מרחוק עבור ילדים שנבצר מהם להגיע ללימודים, ושמירה קפדנית על כללי ריחוק והיגיינה. "לא ישולבו ילדים הנמנים על אוכלוסיות סיכון או שבני משפחתם המתגוררים עמם נמנים על אוכלוסייה זו", נאמר בהודעה.

במטה לביטחון לאומי הביעו במהלך הדיון תמיכה במתווה משרד החינוך לחזרה לשגרה של לימודים בגנים ובבתי הספר, במתכונת מצומצמת החל מהשבוע הבא. בישיבה בנושא השתתפו ראש הממשלה, נציגי המל"ל, שר החינוך רפי פרץ, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, שר הפנים אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון. בישיבה נדונו שלוש אפשרויות: להמתין ולא לחדש את הפעילות, להחזיר רק את תלמידי כיתות א'-ג' או להחזיר גם את כיתות א'-ג' וגם את הגנים. בר סימן טוב אמר בישיבה כי הוא תומך במתווה משרד החינוך, אך המליץ לחכות ליום חמישי, אז צפויות תוצאות של מחקר שערך מכון גרטנר בנושא הידבקות ילדים בנגיף.

תגיות:משרד החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה