חדשות בעולם

ארגון הבריאות העולמי: "מגפת הקורונה רחוקה מלהסתיים"

מספר הנדבקים בקורונה בעולם חצה היום את רף השלושה מיליון. בארצות הברית מתקרב מניינם למיליון נדבקים. העלייה במספר החולים מגיעה ברקע הצעדים שנוקטות מדינות רבות שהחלו נוקטות בחזרה לשגרת קורונה, במסגרתם הוסרו המגבלות על האזרחים שהוטלו נגד התפשטות הנגיף

אוקראינה, החודש (צילום: שאטרסטוק)אוקראינה, החודש (צילום: שאטרסטוק)
אא

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, אמר היום (שני) כי המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה טרם תם. "המגיפה רחוקה מלהסתיים", אמר יו"ר הארגון במהלך מסיבת עיתונאים. "הנגיף הזה לא יובס אם לא נהיה מאוחדים, הוא ינצל את הסדקים שבינינו וימשיך ליצור הרס ולגרום לאובדן חיים".

גברהיסוס הוסיף כי מאמצי הארגון מופנים עתה לחשש מהתפשטות המגפה באפריקה, מזרח אירופה, אמריקה הלטינית וכמה מדינות אסיה. "יש לנו עוד דרך ארוכה לפנינו, ועבודה רבה", אמר. הוא ציין כי בעקבות מדיניות סגירת הגבולות בכל המדינות נוצר מחסור בחיסונים נגד מחלות אחרות ב-21 מדינות, ובעקבות כך "מספר מקרי המלריה באפריקה עלול להכפיל עצמו. זה לא חייב לקרות ואנחנו פועלים לתמוך במדינות האלה".

לדבריו, 13 מיליון בני אדם ברחבי העולם לא קיבלו את החיסונים להם הם נזקקים. "ככל שהכיסוי החיסוני הולך ונחלש יהיו יותר התפרצויות של מחלות מסכנות חיים כמו חצבת ופוליו והמציאות הטרגית היא שילדים ימותו כתוצאה מכך", אמר גברהיסוס.

מספר הנדבקים בקורונה בעולם חצה היום את רף השלושה מיליון. בארצות הברית מתקרב מניינם למיליון נדבקים. העלייה במספר החולים מגיעה ברקע הצעדים שנוקטות מדינות רבות שהחלו נוקטות בחזרה לשגרת קורונה, במסגרתם הוסרו המגבלות על האזרחים שהוטלו נגד התפשטות הנגיף.

בכיר באו"ם הזהיר כי 300 אלף בני אדם עלולים לרעוב למוות מדי יום במשך שלושה חודשים, אם תיפסק תוכנית הסיוע המזון העולמית של האו"ם בשל משבר הקורונה. מנהל הארגון, דיוויד ביסלי, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות AP כי שוחח בנושא עם מנהיגים שונים, להם הבהיר כי השמירה על שרשרת האספקה קריטית לשלום העולם, וביקש מהם לוודא כי המשך התמיכה בסיוע העברת מזון לא תיפגע כתוצאה מהגבלות שהוטלו על ייצוא, סגירת גבולות ונמלים, השתקת חוות חקלאיות וסגירת כבישים.

תגיות:נגיף הקורונההאו"םארגון הבריאות העולמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה