טורים אישיים - כללי

"אתה שוכב במיטה, נאבק על כל נשימה": איך מרגיש חולה קורונה?

הרב חיים רייך החלים בחסד ה' ממחלת הקורונה. בטור מיוחד הוא מתאר את שעבר עליו, במהלך המחלה וההחלמה

  • ג' אייר התש"פ
(צילום אילוסטריה: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)(צילום אילוסטריה: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

"אין מי שעבר את הקורונה עד עומק נשמתו ונשימתו, ולא הרגיש שהכתר היחיד הוא למי שהמלכות שלו", במילים אלו פתח הרב חיים רייך, חולה קורונה שבחסד ה' הבריא, את דבריו שפורסמו ב"שמורה במבול".

"אתה שוכב במיטה במצב של חוסר אונים נורא, הדבר שהיה עבורך הכי טבעי, אינסטינקטיבי פשוט וקל, הופך להיות הדבר הכי קשה מכביד ומכאיב בחייך, וגם הדבר הכי מוערך: אתה רק חולם על הרגע שבו תוכל לקחת נשימה עמוקה ולהתמלא ממנה... בלא כאב", ממשיך הרב רייך לתאר את תחושותיו של החולה.

"אתה שוכב במיטה, נלחם על כל נשימה, מנסה לקרוא לאחות שתגביר את החמצן, ומגלה שאתה מקבל חמצן ברמה הגבוהה ביותר שאפשר, ושהשלב הבא הוא מכונת הנשמה...

"ופתאום אתה מבין, בבהירות שאין כמותה שאין שום כתובת, תרופה או אנטיביוטיקה, שום רופא לא יכול להבטיח או לצפות שום תרחיש, אפילו לא להורות לך על תנועה מסוימת שתקל את הכאב.

"הנשימה שלך שייכת לכוח אחד ויחיד, השם הוא האלוקים.

הרב רייך מספר כי כאשר כשהגעתי לבית החולים, הוא נבדק והתבשר שהריאות מודלקות משני הצדדים. הפרופסור טפח לו על השכם בעידוד, באומרו: "אתה בחור צעיר. אתה תעבור את זה".

"כבר באותו ערב, כשמצאתי את עצמי נאבק על כל נשימה, רציתי לקרוא לו, ולשאול אותו: 'הלו פרופסור, איפה ההבטחות שלך? איפה צעיר? איפה תעבור את זה? כשאני מנסה למשוך כל נשימה'", מתאר הרב רייך את קשיי הנשימה שחש, וקורא: "אין מי שיכול לעזור לנו, רק אבינו שבשמים".

"אבל רק מתוך החושך הזה אפשר להרגיש את האור, ואת בהירות ועומק ההבנה הפשוטה שאין עוד מלבדו.

"זה חסד ה'. כשהוא רוצה להביא את האדם להכרה מיוחדת, הוא מעמעם את האורות קצת, ומתוך החושך מאפשר לך לגעת בנקודות שלא היית מגיע אליהם לולא אותו חושך, לא צריך להגיע לקורונה כדי להרגיש אורות כבויים", מסביר הרב רייך.

"המצב היום כולו מצב של חושך: וכי מישהו היה חולם לפני חודשיים שהישיבות הכוללים ובתי הכנסת יסגרו? ולהבדיל, שדות התעופה בעולם ישבתו? הכלכלה כולה תקרוס ללא שום התרעה? ושלא תהיה חנות אחת פתוחה? אנשים יהיו סגורים בביתם ומוסדות החינוך לא יפעלו?

"מצב כזה היה מופקע מופרך ואפילו אי אפשר לקרוא לזה הזוי כי אף אחד לא היה יכול להזות מציאות כזו, רק הקב"ה, 'עושה חדשות', רק הוא יכול ליצור מציאות חדשה ובלתי אפשרית שכזו.

"ואם לא התכוונו בתפילה תמיד במילים הללו, הרי לנו המחשה נוקבת למשמעות המילים: 'עושה חדשות'.

"אך אותו 'עושה חדשות' הוא גם 'בורא רפואות' בורא רפואה במקום שאין תרופה, יש מאין.

"המצב היום עם כל הבלגן והחושך הוא בעצם הסדר הכי גדול: ההבנה שהקב"ה הוא זה שמנהל את העולם, ובני אדם הם קטנים ולא יכולים. זה המצב הנכון והמסודר.

"כשהקב"ה מנהל את העולם בצורה 'רגילה', 'שגרתית' - אז משהו מבולבל ומוסתר ומבולגן, כיוון שאז שאנשים חושבים שהם שולטים, ושוכחים מהמנהיג האמיתי. זהו המצב המשונה.

"עכשיו יש יותר סדר ובהירות בעולם, ואפשר להתחבר יותר למציאותו הגלויה יותר של הקב"ה בעולם.

"אפשר לגלות בתוכנו רצון, ותפילה וכוחות, ולא להחמיץ את ההזדמנות המדהימה הזו שקיבלנו.

"עלינו להישמר שלא ליפול בכלי תקשורת פסולים, ממניעים של שעמום או רצון לידע, שנזכה למצות את עצמנו וחס וחלילה לא להחמיץ את ההזדמנות.

"ננסה לחשוף ולגלות את האור האדיר שאי אפשר לתפוס אותו אלא רק מתוך החושך, נחדד את ההכרה בכך ששלב גדול בדרך לגאולה מתגשם מול עיננו. אור חדש על ציון יאיר ונזכה כולנו מהרה לאורו", מסיים הרב רייך את דבריו המעוררים.

 

כיצד דומה הצרעת לנגיף הקורונה ואיך עוצרים את המגיפה הזו? הרב ברוך רוזנבלום בקטע חזק:

 

תגיות:טור אישינגיף הקורונההרב חיים רייך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה