חדשות בארץ

שגריר ישראל בוושינגטון: "חובתנו לזכור את מי ששילמו בחייהם"

שגרירות ישראל בוושינגטון והנספחות הצבאית קיימו טקס וירטואלי לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. השגריר רון דרמר: " יום הזיכרון הוא הזדמנות להעריך את השינוי הגדול, שהתחולל בחיי העם היהודי עם הקמתה של המדינה היהודית. עלינו לזכור, ששינוי זה הגיע עם מחיר כבד"

טקס יום הזיכרון בשגרירות (קרדיט: שגרירות ישראל בוושינגטון)טקס יום הזיכרון בשגרירות (קרדיט: שגרירות ישראל בוושינגטון)
אא

שגרירות ישראל בוושינגטון והנספחות הצבאית קיימו הלילה (שלישי) טקס לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בשל משבר הקורונה, הטקס נערך – לראשונה מאז קום המדינה – באופן וירטואלי, והועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של השגרירות.

על אף המתווה המיוחד בו התקיים הטקס, לרגל הנסיבות, נשמרו בו הסממנים השמורים לטקסים ממלכתיים לציון יום הזיכרון: הדגל בשגרירות הורד לחצי התורן, הושמעה צפירה של דקה כפי שנשמעת בישראל בערב יום הזיכרון, נאמרו יזכור וקדיש, והטקס הסתיים בשירת התקווה. במהלך הטקס הוקרן נאומו של הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, מהטקס הממלכתי שהתקיים ברחבת הכותל המערבי מספר שעות קודם לכן.

נספח ההגנה בוושינגטון, האלוף יהודה פוקס, אמר בפתח הטקס: "היום אנו עורכים טקס וירטואלי, והוא כמו צפירה ארוכה. ההתכנסות היא יותר אישית. היכולת לחלוק ולשתף יותר מורכבת, ונוסף גם הצורך לחשוב ולהיזכר בכם, בני המשפחות השכולות. להיות איתכם מרחוק וקרוב ללב".

שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, אמר בנאומו כי "יום הזיכרון הוא יום ייחודי בחיי מדינת ישראל. הוא גם ייחודי בחיי ישראלים, החיים ברחבי ארצות הברית. הוא יום ייחודי, אותו מציינות קהילות ברחבי אמריקה המתאבלות יחד עם מדינת ישראל, כעם אחד".

"יום הזיכרון הוא הזדמנות עבורנו להעריך את השינוי הגדול, שהתחולל בחיי העם היהודי עם הקמתה של המדינה היהודית", המשיך דרמר. "איך ישראל הפכה אותנו מעם נרדף, חלש וללא מדינה, לאומה גאה, חזקה, עם מדינה ריבונית. אבל בעוד שאנו זוכרים את השינוי ההיסטורי הזה, ביום הזיכרון עלינו לזכור שהוא הגיע עם מחיר – מחיר כבד. וביום זה, זוהי חובתנו הקדושה לזכור את אלו ששילמו על כך בחייהם ולחבק את אלו שהותירו אחריהם".

תגיות:יום הזיכרוןרון דרמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה