חדשות בארץ

נתניהו בטקס הזיכרון לחללי צה"ל: "המדיניות התקיפה שלנו מונעת קורבנות"

בטקס הזיכרון הממלכתי, שנערך בהר הרצל במתכונת מצומצמת, התחייב ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך במאמצים להשבת הנעדרים והשבויים: "למען בטחון המדינה שלנו, למען קיומנו, למען עתידנו – תמיד נהיה נכונים למערכה כדי להדוף סכנות חמורות"

הר הרצל, הבוקר (צילום: דובר צה"ל)הר הרצל, הבוקר (צילום: דובר צה"ל)
אא

(עודכן: 12:46)

טקס האזכרה המרכזי לחללי מערכות ישראל התקיים היום (שלישי) בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל שבירושלים. הטקס החל בשעה 11:00, לאחר צפירה בת שתי דקות, ובתחילתו חלף מעל היכל הזיכרון מטס מיוחד של חיל האוויר, במבנה חסר.

בשל משבר הקורונה, התקיים הטקס השנה לראשונה במתכונת מיוחדת. בהיכל הזיכרון נכח מספר מצומצם של משתתפים, בהם: הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ראש המוסד יוסי כהן וראש השב"כ נדב ארגמן.

נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הוקלט מראש בלשכתו. בפתח דבריו אמר, כי "אומנם מספר הנופלים בפעילות מבצעית בשנה החולפת הוא הקטן ביותר מאז קום המדינה, אבל כל משפחה ומשפחה והמסע שלה, כל משפחה והיגון שלה – ולאלה אין אף פעם תאריך תפוגה".

"כאח שכול, שצלקות האובדן טבועות בו, אני מברך על כל מקרה שנחסך ממשפחות חדשות, כל יגון שנחסך מהן. כראש ממשלה אני יודע, שהמדיניות התקיפה שלנו אל מול מבקשי נפשנו מונעת קורבנות. אויבינו יודעים, שעל כל התגרות מצדם אנחנו מגיבים בעוצמה כפולה ומכופלת".

"שני שיקולים מנחים אותי לפני שאני מאשר פעולה או מבצע: אחת, החשיבות של ביצוע המשימה, ושתיים, דאגה לשלום החיילים. אבל כולם חייבים לדעת: למען בטחון המדינה שלנו, למען קיומנו, למען עתידנו – תמיד נהיה נכונים למערכה כדי להדוף סכנות חמורות".

בהמשך דבריו אמר נתניהו: "לפני 44 שנים עמד אחי יוני ז"ל, מפקד סיירת מטכ"ל, על מסלול ההמראה של מטוסינו בשרם א-שייח. הוא דיבר עם חייליו על חשיבות המשימה של הצלת החטופים באנטבה. יוני התייחס למורשת המיוחדת של עם ישראל, שלא מפקיר אף אדם לגורלו. הוא החדיר במשתתפי המבצע ביטחון, אמונה בצדקת הדרך, רוח גדולה".

"יוני לא חזר חי מאנטבה, אבל הערכים שהדריכו אותו ואת חבריו חיים וקיימים. הערבות ההדדית מפעמת בחיילינו הצעירים. לפני חודשיים התרגשתי מעומק לבי, כשביקרתי את חיילי גולני שנפצעו בפיגוע הדריסה בירושלים. הם נשענו על קביים, ונשבעו אמונים לצה"ל ולמדינה".

"אני מאחל החלמה לכל הפצועים במערכות ישראל. בשם הערבות ההדדית, אני מתחייב שנמשיך להשקיע מאמצים בלתי נלאים להחזיר את נעדרינו ושבויינו, בתוכם הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. יהי זכרם של הנופלים, אהובי לבנו וגיבורי מדינתנו, ברוך לעד", חתם נתניהו את דבריו.

במקביל לטקס בהר הרצל, נערכו מעמדי כבוד בכל בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ, במתכונת המותאמת לנסיבות משבר הקורונה. את הטקסים הובילו קצינים בכירים, והשתתפו בהם קציני נפגעים, רבנים צבאיים, נציגי משרד הביטחון וחיילי משמר כבוד. מעמד הכבוד בכל בית עלמין החל בהצדעה עם הישמע הצפירה. לאחר מכן נשא רב צבאי תפילה לזכר הנופלים. על קיר בית העלמין הונח זר זיכרון, והודלק נר זיכרון. חיילים הוצבו ליד הנר למשמר כבוד בן שעתיים. טקסים חייליים וחטיבתיים נערכים גם באתרי ההנצחה ברחבי הארץ.

תגיות:יום הזיכרוןטקס יום הזיכרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה