חדשות בריאות

האדמו"ר מצאנז בקריאה מדם ליבו: "אני מתחנן בפניכם. מי רוצה לגרום לעוד אסונות?!"

"נכון לעכשיו, כשכולם כבר רואים את התוצאות הקשות, יש להישמר מאוד, ולצאת לרחוב רק לצורך חיוני ממש", קורא האדמו"ר בכאב. "והרי כבר ראינו מאות יהודים שהלכו לעולמם"

  • ד' אייר התש"פ
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הקהילות החרדיות בניו יורק ובניו ג'רזי מלקקות את פצעיהם, לאור האבדות הרבות והקשות מנשוא שספגו בשבועות האחרונים, עם פטירתם של מאות מאנשי הקהילה כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה.

בשיחת הדרכה מיוחדת שמסר האדמו"ר מצאנז לאלפי חסידיו בשידור ישיר, נשמע הרבי מדבר בתקיפות כנגד המזלזלים בהנחיות. הרבי קרא מדם ליבו לחסידיו ליישם במלואן את כלל ההוראות של אנשי הרפואה בארצות הברית.

"מאות יהודים כבר נפטרו", אמר רהבי בכאב, "וכי מי רוצה לגרום לעוד אסונות רח"ל? אל תתפללו במנין, ואל תטבלו במקווה. הלב כואב לראות מאות יהודים שהלכו לעולמם, תראו כמה יהודים נפטרו; מי רוצה להיות חלילה רוצח?!"

הרבי דיבר בתקיפות נחרצת, כפי שלא נשמע מעולם, נגד המזלזלים בהנחיות. לדבריו, מדובר בקלות ראש של ממש. "אדם לא בעל הבית על גופו, ואין לו רשות להרוג את עצמו, כפי שנכתב 'המאבד עצמו לדעת אין לו חלק לעולם הבא'".

"אם רואה אדם שיש לו רצון להתפלל במנין בימים יותר מבזמנים רגילים הרי עליו לדעת שזה מעשי יצר הרע. האם אתה גם לומד שעות נוספות גמרא ותוספות בימים טרופים אלו?! התורה הזהירה מאוד בנושא של שמירת הנפש והגוף, והמסכן עצמו, כאילו מואס ברצון בוראו. אין לך זלזול יותר מזה.

"בוודאי שתפילה בציבור זהו דבר חשוב", ציין הרבי, "אבל רק כשהמצב מאפשר". הרבי המשיך ופירט במהלך השיחה הנוקבת כיצד לנהוג, ביציאה מהבית להתעטף כראוי ולא להסתובב בין אנשים, כשחוזרים מהרחוב לשטוף הידיים היטב לפני שנוגעים בדבר כלשהוא.

"אני מתחנן לפניכם תרחמו על עצמכם ועל בני הבית שלכם ועל בניכם ובנותיכם, על ההורים, על החברים שלכם ועל כל כלל ישראל. אסור לצאת מהבית, הרי מי רוצה להיות חלילה רוצח אדם, אפילו בשוגג?! אל תצא. תחשוב על יהודים שחלילה יכולים להידבק ממחלה זו אם אתה יוצא.

"אני יודע שיהיו כאלו שיגידו שאני פרנואיד ושעבר עלי משהו, אבל אני, מוטב לי להיקרא שוטה כל ימי, ולא להיעשות שעה אחת רשע לפני המקום. הרי להלכה נפסק שמחללים שבת לטובת חולה, גם אם זה רק לטובת חיי שעה, דהיינו גם אם הוא יחיה רק עוד 10 דקות, וכאן אנשים מרשים לעצמם לזלזל בחיים שלמים של אנשים?!

הרבי פנה לקלי הדעת, שעדיין לא הפנימו את הסכנה הממשית הקיימת: "ישנם אנשים שאומרים ש'שלוחי מצווה אינם ניזוקים', וכמובן שמי שטוען כך מראה שהוא 'בור ועם הארץ', משום שהגמרא אומרת כבר כי היכן שיש אפשרות להינזק, אסור להעמיד את עצמו בסכנה, גם בנושאים של מצווה, אדם צריך לעשות כל מעשה ותחבולה שבעולם בשביל השמירה על גופו ונפשו, ולא להקשיב לכל השוטים והטיפשים שטובלים במקוואות הם בדרגה פחותה מכלי ואפילו מדומם בעיניי, אלו אנשים רוצחים ממש!

הרבי המשיך והסביר לחסידיו, כי בתחילה לא ידעו את חומרת הנגיף, ולא שיערו את היקף ההדבקה והמוות הרב שהוא זורע. על כן היה אפשר להבין את אלו שמתעקשים לא לשמוע להנחיות. "אך נכון לעכשיו, כשכולם כבר רואים את התוצאות הקשות, יש להישמר מאוד, ולצאת לרחוב רק לצורך חיוני ממש, וכמובן בהגנה ראויה כפי הנחיות הרופאים, ותוך שמירה קפדנית כפי שהורו אנשי הרפואה", חזר הרבי ואמר.

תגיות:נגיף הקורונההאדמו"ר מצאנז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה