חדשות בארץ

לראשונה: הרכב מורחב של 11 שופטי בג"ץ ידון בעתירות נגד כהונת נתניהו

לאחר ש-5 עתירות קודמות נגדו נדחו על הסף, הודיעה הנשיאה חיות כי ביום ראשון ידון הרכב מורחב בראשותה בעתירות נגד הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה נתניהו וכן בהסכם הקואליציוני שחתם עם יו"ר כחול לבן

נתניהו, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)נתניהו, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)
אא

בג"ץ ידון ביום ראשון בהרכב מורחב של 11 שופטים בעתירות נגד ההסכם הקואליציוני שחתמו הליכוד וכחול לבן ונגד הטלת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים – כך הודיעה היום (שלישי) הנהלת בתי המשפט. זו הפעם הראשונה שבית המשפט מקבל את העתירות נגד הטלת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, לאחר ש-5 עתירות קודמות נגדו נדחו על הסף. נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הודיעה כי תיבחן אפשרות להעביר את הדיונים בשידור חי, כפי שהיה בדיון על תקנות החירום המסמיכות את השב"כ לבצע מעקב אחר אזרחים בשל התפשטות הקורונה.

נתניהו והנשיאה חיות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו והנשיאה חיות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הדיונים ייפתחו ביום ראשון והם צפויים להסתיים כבר ביום למחרת. "ככל שיש למי מהצדדים לעתירות הסתייגות מקיום השידור כאמור, עליו להודיע על כך עד ליום ה' 30/4 בשעה 12:00", נכתב בהודעה. ביומו הראשון יעסוק הדיון בהטלת מלאכת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים, וביום שני בעתירות נגד ההסכם הקואליציוני.

בראש ההרכב המורחב תעמוד הנשיאה חיות, ולצידה יישבו המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר, והשופטים נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, ניל הנדל, עוזי פוגלמן, ענת ברון, דוד מינץ, יצחק עמית, מני מזוז, ענת ברון וג'ורג' קרא. כל השופטים שמונו בתיק נחשבים לוותיקי השופטים.

את העתירה נגד הקמת הממשלה הגישו סיעת יש עתיד-תל"ם, התנועה לאיכות השלטון, התנועה לטוהר המידות, העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, עמותת "חוזה חדש", "משמר הדמוקרטיה הישראלית" ושורת בכירים בתחומי ההיי-טק, האקדמיה, החינוך והביטחון. עורכת הדין דפנה הולץ לכנר, המייצגת חלק מהעותרים, מסרה בתגובה כי היא "מביעה סיפוק רב מהעובדה שהעתירה, אשר עוסקת בסוגיה חשובה ועקרונית למדינת ישראל ושבית המשפט קבע שעניינה בליבת ערכי היסוד של המשטר הדמוקרטי, תתברר בהרכב מורחב של 11 שופטים, כפי שנקבע ובמהירות המתחייבת נוכח דחיפות העניין".

בעקבות ההחלטה הודיעה התנועה לאיכות השלטון כי במוצאי השבת בשעה 20:00 תתקיים הפגנה בכיכר רבין, תחת הכותרת "מגינים על בית המשפט - אומרים לא לממשלת השחיתות". יו"ר התנועה ד"ר אליעד שרגא אמר: "הקרב על דמותה של מדינת ישראל יתקיים גם בבית המשפט העליון וגם ברחובות. ישראל יקרה מידי בכדי שנפקיר אותה בידיו של נאשם בפלילים. כולנו חייבים להתייצב ולהגן בגופינו על בית המשפט".

תגיות:בג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה