חדשות בארץ

ח"כ זוהר: אם בג"ץ יפסול את נתניהו – נבטל את "ההחלטה השערורייתית"

יו"ר סיעת הליכוד הזהיר, כי התערבות של בג"ץ בהסכם הקואליציוני שהושג בין הליכוד וכחול לבן תוביל לבחירות חדשות: "הציבור יעניק לנו את המנדטים הנדרשים כדי לחוקק את פסקת ההתגברות". השר זאב אלקין: "מופתע שבג"ץ לא גלגל את העתירות האלו מלכתחילה"

זוהר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)זוהר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הזהיר היום (חמישי) מפני התערבות של בג"ץ בהסכם הקואליציוני שהושג בין הליכוד וכחול לבן. "אם בית המשפט יחליט לפסול החלטה של 78 מנדטים – סדר גודל של קרוב ל- 3 מיליון איש – שרוצים להקים ממשלת אחדות בראשות בנימין נתניהו, אז כמובן שלהחלטה הזו תהיה משמעות אחת: מערכת בחירות נוספת", אמר בריאיון לערוץ כנסת.

בג"ץ ידון בתחילת השבוע הקרוב בעתירות, שהוגשו נגד ההסכם הקואליציוני ונגד המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זוהר הבהיר, כי במידה והכנסת תלך לבחירות חדשות, "נתניהו יהיה מועמד הליכוד, חד-משמעית. הוא יישאר בתפקידו כראש הממשלה. אני מניח שהציבור יפעל באופן חד-משמעי נגד החלטה שערורייתית שכזו. הוא יעניק לנו גם את המנדטים הנדרשים כדי לחוקק את פסקת ההתגברות ולבטל את ההחלטה השערורייתית הזו, ואנחנו כמובן נעשה זאת".

עמיתו לסיעה של זוהר, השר זאב אלקין, הביע תקווה כי בג"ץ לא יתערב: "זה הסכם מאוד מורכב. לקח למדינת ישראל 3 מערכות בחירות עד שהוא הושג, ולכן כל תזוזה בו יכולה להביא אותנו לבחירות חדשות", אמר בריאיון לגלי צה"ל.

"אני לא בטוח, שיש בסיס להתערבות של בג"ץ בהסכם קואליציוני. לא זכור לי, אם בכלל, מתי בית המשפט העליון דן בהסכם קואליציוני בין מפלגות", ציין אלקין. "התערבות בג"ץ במערכת של חוקי יסוד מאוד ברורים, בהסכם קואליציוני שמשקף רוב רחב בציבור ובכנסת, ולמעשה גרירה של מדינת ישראל לבחירות רביעיות – בעיניי זה פשוט הזוי. אני מאוד מופתע, שלא גלגלו את העתירות האלו מלכתחילה".

בנוגע לעתירות שהוגשו נגד המשך כהונתו של נתניהו, בשל כתב האישום שהוגש נגדו, הוסיף בכיר הליכוד: "אם בג"ץ חשב שנכון להתערב – ההתערבות הייתה צריכה להיות לפני הבחירות. היו כאן בחירות. משמעת הפסילה של נתניהו זה לבוא לעם ולהגיד 'הבחירה שלכם לא מעניינת אותי'".

תגיות:בג"ץזאב אלקיןמיקי זוהרבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה