חדשות יהדות

הראש"ל הרב יצחק יוסף באיגרת מיוחדת לבני התורה

במה עלינו להתחזק בתקופה זו, וכמה חשוב לשמור על סדרי הלימוד הרגילים של זמן הקיץ? הראש"ל הרב יצחק יוסף באיגרת חשובה

  • ו' אייר התש"פ
הראשון לציון, הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הראשון לציון, הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בתי המדרשות מסוגרים על מנעול ובריח, והישיבות כמדבר שממה בעקבות נגיף הקורונה המשתולל בחוצות, דבר שלא ידעה האומה כולה כאן בארץ הקודש ובכל העולם כבר כמאה שנה. מאות נפטרים ואלפי חולים, אימה וחשיכה בעולם כולו. ועכשיו, במה עלינו להתחזק, וכיצד ההסתכלות הנכונה על תקופה זו? וגם דברי חיזוק לבני התורה עם פתיחת זמן קיץ, ומסר בתקופה קשה זו לתומכי עולם התורה. על כל זה ועוד יוצא מרן הראש"ל הגרי"צ יוסף שליט"א במכתב מיוחד, בו הוא מביע את צערו ומבכה על סגירת הדלתות של בתי הכנסיות ובתי המדרשות, הגם שהדבר מוכרח ונעשה לטובתינו לצורך שמירת הבריאות. "נתקיים בנו 'אוי להם לבנים שגלו מעל שלחן אביהם'. משל לעבד שבא למזוג כוס לרבו, ושפך לו קיתון על פניו. אנו מצטערים על כך", כלשון הראש"ל הגרי"צ יוסף.  

על התובנות שמוכרחים להסיק ממשבר הקורונה, כותב הראש"ל: "כולנו צריכים לעשות חשבון נפש על מה ה' עשה זאת, צריך לחשוב מה ה' רוצה מאתנו, למה נגזר עלינו כך, ולמה גורשנו בבושת בפנים מבתי כנסיות ובתי מדרשות, אמנם אף אחד לא יודע חשבונות שמים, אבל צריך לתקן כל מה שרואים לא בסדר, צריכים להתחזק בקדושת בית הכנסת ולהימנע מדיבורים בטלים וליצנות לשון הרע ורכילות, להימנע מביטול תורה ולא להפסיק באמצע הלימוד, וכמובן שכל אחד צריך לעשות חשבון נפש פרטי ויחשוב במה צריך להתחזק ויתחזק". בהמשך המכתב מוסיף הראש"ל שאע"פ שסגרו את בתי המדרש, כל אחד יהפוך את הבית שלו לבית מדרש. יפתח ספר וילמד, ויתחזק בלימוד תורה בתפילה ובתחנונים.

את האיגרת שיגר הראש"ל לבעל ה"כרם יוסף", הרה"ג יוסף חי סימן טוב שליט"א, ראש ישיבת "אור התורה" לצעירים מצטיינים בבהמ"ד צופיוף בירושלים. הוא מציין בו בהתפעלות מה שהנהיג כעת את הסדרים לכל תלמידיו, כל אחד בביתו, לפי הסדרים המתקיימים תמידין כסדרן בבית המדרש, עם מתן מלגות מלאות, ושכך יש לכל בני התורה לנהוג לשמור סדרי זמן קיץ כמתכונתם, כל אחד בביתו, ולא לאבד ח"ו את כל ההתעלות שהשיגו והתחזקו ברוחניות במשך זמן חורף בהיכלי הישיבות הקדושות, ובשכר זה נזכה להינצל מכל צר ומשטין.

את המכתב חותם הראש"ל בברכת רפואה שלימה במהרה לכל החולים שבעז"ה יהיו בריאים ושלמים לעבודתו יתברך, וכל הבריאים הקב"ה יתמיד בריאותם שלא יחלו ח"ו, ונשמע ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות, גאולה שלימה במהרה בימינו אמן.

תגיות:הרב יצחק יוסףאגרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה