עובדות ביהדות

על זה לא חשבנו: לשים את מסמך החל"ת - בויטרינה

כולנו יודעים להעריך את חנוכיית הכסף, את הקופסה המהודרת של האתרוג, פמוטי השבת - את הערכים הקדושים האלו אנחנו מייקרים, מעטרים, ושמים אותם אחר כבוד בויטרינה. אבל, בימים אלו, בהתמודדויות הקשות שבורא עולם מזמן לנו - האם אותם אנחנו גם זוכרים לשים בויטרינה?

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

יש לנו שני פסוקים שאנחנו אומרים כל יום: "שמע ישראל", ו"ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך". 2 פסוקים אלו הם העיקר של קריאת שמע, והם היסוד והבסיס של היהדות. בשני פסוקים אלו מגולם ומתומצת עיקר הנקודה של עבודת ה', וזוהי הסיבה שאנחנו מצווים להזכיר את הפסוקים הללו פעמיים ביום, לשנן אותם בלכתנו בדרך, בשבתנו בבית, בשכבנו, בקומנו, לכתוב אותם על התפילין ועל המזוזות.

אבל זה לא מספיק. לא מספיק שאנחנו נגיד את הפסוקים האלו פעמיים ביום ונמשיך הלאה. צריך גם כל פעם מחדש לשנן איזה חשיבות חסרת תקדים יש לפסוקים האלו.

סוף סוף, יש ליהודים הרבה מה לומר בתפילה. עלינו להבין שקריאת שמע היא חלק אדיר בתפילת שחרית וערבית, והבסיס של היהדות! שני פסוקים אלו: "שמע ישראל" ו"ואהבת" אלו פסוקים שעליהם צריך לכוון את כל הפרוז'קטורים, ולקרב את הזום קרוב קרוב.

התורה קוראת לנו לשים את הדברים האלו (שני הפסוקים הנ"ל) על לבבך, ושיננתם לבניך, ודיברת בם, וקשרתם, וכתבתם – את מה? את שני הפסוקים הללו, הנקודה העיקרית של היהדות.

בשולחן ערוך יש אלפי סימנים נוספים שיש הרבה מה ללמוד מהם, אבל אין עוד שום סעיף בשולחן ערוך שמחוייבים לחזור עליו פעמיים ביום, לקשור אותו כל יום על היד ועל הראש ולכתוב אותו על הדלת.

אבל אנחנו עדיין ממשיכים להסתובב סחור סחור.

כולנו יודעים להעריך תפילה במנין, כולנו יודעים להעריך את המצוות האהובות עלינו, את חנוכיית הכסף, את הקופסה המהודרת של האתרוג, פמוטי השבת - את הערכים הקדושים האלו אנחנו מייקרים, מעטרים, ושמים אותם אחר כבוד בויטרינה!

אבל, בימים אלו, בהם כולנו מתמודדים עם כל מיני התמודדויות קשות, שמי מזמן לנו אותם?! הרי הקדוש ברוך הוא בעצמו רוצה שכך יהיה.

האם אותם אנחנו גם זוכרים לשים בויטרינה?

האם העלינו על דעתנו בכלל לקחת את המסמך של החל"ת ולשים אותו בויטרינה?

האם העלינו על דעתנו לקחת את ההתמודדות מול הילד המתבגר, את ההתמודדות עם הבוס, ולשים גם את זה בויטרינה?

מישהו חושב על כזה דבר???

כן.. את זה הקב"ה רוצה שנשנן מידי יום ביומו!

בני היקר: עם כל הכבוד לכל המצוות היקרות שאתה מייקר אותם - כל זה עול תורה! אבל המצוות הגדולות ביותר מחכות לך בהתמודדויות של החיים בעצמם!

תקבל אותי מול הניגודים בזוגיות... מול הקורונה שכל אחד מאיתנו עובר אותה בקשיים משלו... שם!!! שם אני מזמין שתקבל אותי ותמליך אותי! ושם עבודת ה' העיקרית שאתה עובד אותי!

בני היקר, אני רוצה את ההמלכה שלך! היא חשובה לי לא פחות! אני רוצה שתמליך אותי בזה שאתה מקבל את הסדר-יום, שאני קובע אותו!

האם אתה מסכים בני היקר? האם אתה מוכן להפנים שזו הנקודה? או שאתה מתעקש להמשיך להסתובב סחור סחור ולהחליט במקומי את מה צריך לשים במרכז?

בני היקר: שים לב את מה ביקשתי ממך לשנן פעמיים ביום! מה ביקשתי ממך לחקוק על התפילין ועל המזוזות! הנה - את זה אני רוצה יותר מהכל! תמליך אותי עליך!

רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות! ה' נתן לנו הרבה מצוות! ולפעמים מרוב עצים לא רואים את היער.

ישראל קדושים הם, ומרוב שהם בהולים על המצוות ואכפת לנו לקיים את המצוות - אנחנו לפעמים מאבדים את המיקוד ושוכחים את העיקר.

כן. צריך לזכור שלמרות ה"עול תורה" שכולנו מחויבים אליו, ישנה נקודה קודמת ששמה "עול מלכות שמים"!

שיש לנו נטיה מובנית באישיות שלנו להסתובב סביב הנקודה הזו ולא לפגוש אותה, וכאן העבודה העיקרית שלנו! וצריך לזכור שזו הנקודה שלנו!

אז בקריאת שמע הקרובה, או בהנחת תפילין מחר בבוקר, או אפילו במזוזה שבחצי מטר הסמוך אליך – שים לב למה שאתה עושה, ותמשיך להתמקד בעיקר העיקרים שביהדות.

משעמם, ואין איך להעביר את הזמן? יש לך 5 דקות פנויות? לרב זמיר כהן יש כמה עצות מעולות, שיעשו לך רק טוב בעולם הזה ובעולם הבא:

תגיות:קריאת שמעקבלת עול מלכות שמיםנגיף הקורונהחל"ת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה