חדשות בריאות

בן ה-20 שהיה במצב קשה מאוד – שב להכרה מלאה

בחסדי ה': צעיר בן 20 שנדבק בנגיף הקורונה, והיה במצב קשה מאוד כשהוא מורדם ומונשם – נגמל מההנשמה, שב להכרה מלאה, והוא מתקשר היטב עם סביבתו

  • ט' אייר התש"פ
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

צעיר בן 20 אושפז בבית החולים אסותא אשדוד, כשמצבו קשה מאוד, זאת לאחר שנגיף הקורונה פגע בו, וגרם לנזקים בריאות ובכליות.

תפילות רבות נישאו לרפואתו השלימה, ולאחר שבועיים בהם היה מורדם ומונשם, הוא התגבר על הנגיף: בדיקת הקורונה יצאה שלילית, והחולה שב להכרה מלאה והחל לנשום בכוחות עצמו.

מדוברות בית החולים נמסר: "בבית החולים אסותא אשדוד מאושפז צעיר בשנות העשרים לחייו. הוא אושפז לפני מספר שבועות ואובחן כסובל ממחלת הקורונה. לאור תסמינים קשים, החולה הורדם וטופל בהנשמה מלאכותית ומעבר לכך בפלסמה שנתרמה בעבורו מחלימי הקורונה. החולה הראה מהלך התאוששות איטי, וכאמור בימים האחרונים הוא אובחן כשלילי לוירוס הקורונה, וכעת אף שב להכרה מלאה ונגמל מתמיכת ההנשמה. החולה מתקשר היטב עם הצוות הרפואי ובני משפחתו שהגיעו לבקרו, לאחר שאינו מדבק יותר".

ד"ר עמי מאיו, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים אמר כי "החולה הראה מהלך ארוך ומפותל של מחלת הקורונה עם נזקים ריאתיים וכיליתיים קשים, אך לשמחתנו הגיב היטב לטיפול הרפואי ושב לאיתנו בהדרגה. החולה ניצב כעת בפיתחו של השלב השיקומי של מחלתו".

בתוך כך, בשורות טובות נוספות מגיעות, והפעם מבית החולים השיקומי רעות תל אביב: הרב מעוז פורת, שחלה בקורונה והיה מונשם ומורדם במשך שבועיים, השתחרר ביום שישי האחרון לביתו, זאת לאחר שסיים בהצלחה את תהליך שיקומו בבית החולים רעות.

הרב מעוז, תושב בני ברק ובעבר מנהל האשכול החרדי במחוז דן פ"ת של קופ"ח כללית, לא ראה את משפחתו מזה כחודש ואשתו שחלתה גם היא בקורונה, שוהה עדיין במלונית לחולי קורונה.

כזכור, מעוז היה במצב קשה, מורדם ומונשם. לאחר שבועיים קשים מאוד, חל שיפור משמעותי במצבו של הרב והוא נגמל ממכונת ההנשמה. אחד הדברים שהוא ביקש מהצוות הרפואי היה להניח תפילין.

כשהוא מרותק לכיסא גלגלים, הועבר הרב פורת לבית החולים השיקומי רעות, ובתום טיפול שיקומי אינטנסיבי – הוא שוחרר לביתו.

פרופ' רפי חרותי, ראש חטיבת השיקום בבית החולים רעות: "הרדמה והנשמה ממושכת הם מצבים שמאוד מתישים את מערכות הגוף. מעוז התקשה ללכת, סבל מחולשת שרירים. עבודת השיקום התמקדה בחיזוק מערכת הנשימה, סיבולת לב הריאה וחיזוק מערכת שריר השלד כדי להחזיר את המטופל לתפקוד שלם ומלא".

תגיות:נגיף הקורונהנסרפואה שלמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה