פיתוח האישיות

"כעס זה רעל, נקודה": איך הצליח השחקן יעקב כהן להתגבר על הכעס?

במשך שנים השחקן והקומיקאי יעקב כהן ידע שהוא עצבני, ולא ניסה להסתיר את זה. הוא ניסה הכל ודבר לא עזר, עד שהגיע ללימוד הגמרא. זה מה שיש לו להגיד על כך כיום

אא

במשך שנים השחקן והקומיקאי יעקב כהן ידע שהוא עצבני, ולא ניסה להסתיר את זה. 

הוא אפילו קרה לעצמו: "העצבני", אבל הוא כן רצה שזה ייעלם. זה כן הפריע לו. "פעם הייתי עצבני, מתעצבן מכל דבר. 'למה הדוד דולק, למה הדוד מכובה, למה בכלל יש דוד?'", הוא מספר. 

הוא החליט לטפל בעצמו ופנה לפסיכולוגים וגם למרפאים באמצעות 'אנרגיות' - אבל דבר לא עזר. הוא המשיך לכעוס ולהתעצבן, וזה לא נתן לו מנוח. "כעס זה רעל, נקודה. באמת. ולא רק אני אומר את זה, גם בגמרא נכתב ש'כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה'. מה זאת אומרת? לא באמת עבודה זרה, אלא ברגע שאתה כועס - עובר דם מהמרה ולא מהכבד, וזה אומר דם לא מסונן. ממש רעל".

את הדברים אמר כהן במסגרת מיזם מיוחד בשם 'הגמרא הדיגיטלית', שבראשו עומד הרב חיים דוד קובלסקי, ראש ארגון מאורות הדף היומי. מדובר בלימוד של דף גמרא ביום, שפתוח עבור כל מי שרוצה בכך.

"כשיש רעל, נו. זה מה? כן, מקצר לנו את החיים. כל דקה של כעס מורידה יומיים מהחיים, ואם אתה מחשב את כל הכעסים שלי עד היום - נשארו לי עוד שבע דקות לחיות, אז אני רגוע", סיכם בהומור. 

צפו כאן בראיון של יעקב כהן עם הרב שלום ארוש:

 

תגיות:כעספיתוח האישיותעבודת מידות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה