סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר על הנתונים הסטטיסטיים האופטימיים של ישראל

רוב הציבור סבור כי שיעור ההצלחות של ישראל עולה על שיעור הכישלונות – 63 אחוז. זכרו גם את זה כשהעיסוק בכישלונות ייראה לכם לעיתים כחזות הכל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הנה כמה מספרים שכדאי להצטייד בהם, כי יום העצמאות מאחורינו, ועוד מעט השיח השגרתי חוזר. לכן כדאי להיערך מראש, אפילו לשנן. בכל פעם ש"סערה" חדשה תפרוץ כאן, בכל דיון סוער נגד אחד המגזרים בחברה, בכל פעם שיגידו לנו שוב שהכל פה קורס ומתפרק – חזרו אל העובדות הפשוטות האלה, כדי לא להתבלבל.

ובכן, על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עם קום המדינה מנתה אוכלוסיית ישראל 806 אלף נפשות. היום חיים בה כ־9.2 מיליון. מקום המדינה הגיעו לישראל 3.3 מיליון עולים, אנשים שעקרו ממולדתם כדי להצטרף לסיפור המשותף שלנו. בישראל חיים כיום 45 אחוז מהיהודים בעולם. ישראל היא נס דמוגרפי, בהשוואה לאירופה ולארצות־הברית: כמעט מיליון ילדים בני 0-4 חיים בה, וזאת בגלל שיעור הילודה הגבוה בכל המגזרים. ישראל התגברה השנה על משבר פוליטי חמור (יש ממשלת אחדות אחרי שלוש מערכות בחירות רצופות) ועל משבר בריאותי עולמי חסר תקדים (היא בין המדינות שמיטיבות להתגבר על הקורונה).

המכון הישראלי לדמוקרטיה קבע השבוע כי רוב מוחלט של הציבור, 90 אחוז, מרגיש חלק מהמדינה. בציבור היהודי מדובר על 92.5 אחוז אבל גם בציבור הערבי – 77 אחוז חשים כך (בשנה שעברה היה שיעור מי שחשו חלק מהמדינה ובעיותיה בציבור הערבי רק 42 אחוז). אלה התוצאות הגבוהות ביותר בעשור האחרון. זכרו זאת בכל סיקור של המגזר הערבי והפוליטיקאים הערבים בשנה הקרובה. אולי צריך להקרין על המסך את הנתון הזה, תוך כדי דיון.

גם בציבור היהודי, בכל הקבוצות שעל הרצף החרדי־חילוני חלה עלייה בתחושת השייכות. בקרב החרדים חלה עלייה עצומה – מ־68.5 אחוז לפני שנה ל־93.5 אחוז (יותר מהממוצע!) כיום. אל דאגה, 6.5 האחוזים שנותרו ימשיכו לספק אינספור אייטמים עסיסיים.

רוב הציבור סבור כי שיעור ההצלחות של ישראל עולה על שיעור הכישלונות – 63 אחוז. רק 8 אחוזים סבורים שלישראל יש יותר כישלונות מהצלחות. זכרו גם את זה כשהעיסוק בכישלונות ייראה לכם לעיתים כחזות הכל.

פעם שאלו את הרב אביגדור נבנצל, רב העיר העתיקה, למה יציאת מצרים מוזכרת כל כך הרבה לאורך סדר יומנו – מזכירים את האירוע הזה בקידוש, בפרשיות התפילין, בסידור. הוא אמר שהמציאות כל הזמן משכיחה את יציאת מצרים, אז צריך לחרות אותה על לוח ליבנו. להבדיל, אולי כך צריך לעשות עם הנתונים הסטטיסטיים הפשוטים והאופטימיים האלה, עם פתיחת שנתנו ה־73 כאן.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה