חדשות בריאות

מניין קורבנות הקורונה עלה ל- 234, נמשכת הירידה במספר המונשמים

על פי נתוני משרד הבריאות, מצבם של 93 חולים מוגדר קשה, ומספר של המונשמים ירד ל- 72. מספרם של המחלימים עלה ל- 9,858. הממשלה תתכנס לאשר הקלות נוספות במשק ובהגבלות שהוטלו על הציבור

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי מניין הקורבנות שגבה נגיף הקורונה בישראל עלה ל- 234. במהלך היממה האחרונה נוספו 44 בני אדם לרשימת הנדבקים המאומתים בנגיף, ומספרם עומד כעת על 16,237.

עוד עולה מהנתונים, כי נמשכת מגמת הירידה במספרם של החולים הקשים והמונשמים. מצבם של 93 חולים מוגדר קשה, מתוכם 72 מונשמים. 62 חולים נמצאים במצב בינוני. מספרם של החולים שהחלימו מהנגיף עלה ל- 9,858, בעוד מספרם של החולים בפועל עומד על 6,145.

שרי הממשלה מתכנסים היום כדי לדון בהמשך ההקלות במשק ובהגבלות שהוטלו על הציבור כחלק מהמאבק בהתפשטות הנגיף. במהלך הדיון – שהיה אמור להתקיים אמש, אך נדחה לצורכי השלמת החומרים והתקנות לשעת חירום – צפויים נציגי משרדי האוצר, הכלכלה והבריאות להציג את המלצותיהם באשר ללוחות הזמנים לחזרת המשק לפעילות מלאה. על פי המסתמן, השרים יאשרו את פתיחתם של השווקים, הקניונים וחדרי הכושר החל מיום שישי הקרוב. מגבלת המרחק של 100 המטרים צפויה להתבטל. השרים ידונו גם בהמשך השימוש באמצעים הטכנולוגיים של שב"כ לצורך איתורם של נדבקים בקורונה.

בתוך כך, נמשכת המחלוקת בין משרדי הבריאות והאוצר על עיתוי פתיחתם של ענפים שונים במשק. משרד הבריאות מתנגד, בין היתר, להצעת האוצר לפתוח את המסעדות כבר בסוף החודש, וממליץ לעשות זאת רק ב- 15 ביוני. מנגד, הוא מציע שורת הקלות לאזרחים, בין היתר ביטול האיסור על ביקורים אצל בני משפחה, כולל מפגשים עם סבים וסבתות. קיומם של מפגשים חברתיים עד 10 אנשים יתאפשר החל מהשבוע הבא. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר אתמול כי משרדו ממליץ לפתוח את הים לשחיינים ולגולשים.

במשרד האוצר הביעו הבוקר זעם על משרד הבריאות, שלדבריהם הפיץ ב- 4 לפנות בוקר מסמך תקנות מעודכן, שיוצג לאישור השרים. המסמך כולל אומנם שורה של הקלות נוספות, אך מטיל הגבלות חדשות על המסחר והתעשייה. יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הצטרף לביקורת והאשים את משרד הבריאות כי הוא "פועל באופן מגמתי וללא שקיפות" ו"מחבל באופן סדרתי בתוכנית הכלכלית להחזרת המשק".

"משרד הבריאות והעומדים בראשו מונעים מתוך פחדים, ולא מתוך ראיית המציאות של מדינת ישראל, על כל ענפיה, העסקיים והאנושיים", תקף אמיתי. "התקנות שפרסם משרד הבריאות לא הגיוניות ולא ברור על מה הן מבוססות, כל מטרתן למנוע מעסקים לשוב לשגרה. רמת הדורסנות אליה הגיע משרד הבריאות כלפי העסקים מבטיחה את קריסתם ולא את שיקומם. בפתח ישיבת הממשלה אני קורא לראש הממשלה: הפסק את הקרקס הזה, העסקים לא יעמדו בגחמות  הללו".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה