חדשות בארץ

מסתמן: קניונים, שווקים וחדרי כושר יפתחו החל מחמישי

השרים אימצו את עמדת ארדן לבטל את מגבלת 100 המטרים מאזור המגורים. חדרי הכושר ייפתחו ביום שישי, והחל מיום ראשון יתאפשרו חתונות בהרכב של עד 50 איש במרחב הפתוח

קניון ריקני מלקוחות, במרץ (צילום: פלאש 90)קניון ריקני מלקוחות, במרץ (צילום: פלאש 90)
אא

הממשלה דנה היום (שני) בתקנות החדשות להסרת המגבלות שהוטלו על המשק בשל התפרצות הקורונה. בין השאר, השרים צפויים לאשר התקהלות של עד 20 איש, הקניונים והשווקים הפתוחים ישובו לפעילות החל מיום חמישי, חדרי הכושר ייפתחו ביום שישי, והחל מיום ראשון יתאפשרו חתונות בהרכב של עד 50 איש במרחב הפתוח. במשרד הבריאות, לעומת זאת, דרשו לחדש את הפעילות ב-17 במאי.

עוד צפויה הממשלה לאשר את פתיחת בריכות השחייה ב-31 במאי, ועונת הרחצה תחל כרגיל ב-1 ביוני כפי שהציע שר הפנים אריה דרעי. עד אז, ממחר יכנס לתוקף האישור לבצע פעילות ספורט ימית כמו שחייה, גלישה וקייאקים, למרות האיסור לשהות בחוף. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, דורש לבטל לחלוטין את איסור השהייה על החופים. בממשלה מתלבטים כעת לגבי האפשרות לחדש את משחקי הכדורגל. בנוסף, השרים אימצו את עמדת ארדן לבטל את מגבלת 100 המטרים מאזור המגורים. ההצבעה על ההקלות הייתה אמורה להיערך אמש, אך בשל הצורך בגיבוש החומר הדרוש היא נדחתה להיום.

חוף הים בתל אביב, בחודש שעבר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)חוף הים בתל אביב, בחודש שעבר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
על פי המתווה של משרד האוצר, על הקניונים יהיה להפעיל אפליקציית רישום דיגיטלית. עם זאת, בעלי הקניונים טענו כי הדבר יביא לפגיעה בהם, שכן הלקוחות יעדיפו לקנות בחנויות הרחוב מבלי להיחשף לפגיעה בפרטיותם. גם שר המשפטים אמיר אוחנה והשר בצלאל סמוטריץ' אמרו בדיון כי רישום הלקוחות לא יעיל ולא מספק מענה כל עוד לא ברור באיזו חנות הסתובב החולה המאומת, שכן לא הגיוני לדרוש מכל השוהים בקניון להיכנס לבידוד בן שבועיים. הפשרה המסתמנת כעת היא רישום, לא באמצעות אפליקצייה, של נכנסים לקניון על פי יחס של מבקר אחד ל-20 מטר ולא אחד ל-15 מטר כפי שמוצע במתווה. עוד מסתמן כי הקניונים לא יחולקו למתחמים. לצד ההקלות, נקבעו סנקציות לבעלי העסקים שיפרו את אחת מהתקנות בסך של 5,000 שקלים.

יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, אמרה: "פתיחת השווקים בישראל היא יום חג. ניצחנו במאבק הכי צודק ומתבקש שניהלנו מאז ומעולם, מאבק שכלל לא היה צריך להתנהל, מאחר והשווקים בישראל לא היו צריכים להיסגר. שוק פתוח הוא הרבה יותר בטוח! זה לא עוד סלוגן, זו עובדה מוגמרת. אנו, סוחרי שוק מחנה יהודה ניצמד להנחיות שיבטיחו את בריאות באי וסוחרי השוק".

ראש העיר ירושלים משה ליאון בירך על הכוונה לפתוח את השווקים: "אגב האכיפה והשיטור של עיריית ירושלים מוכן למשימה. החל מיום חמישי בבוקר ייפרסו הפקחים והשוטרים בשוק מחנה יהודה ויוודאו שההנחיות נשמרות".

תגיות:נגיף הקורונהחוף יםקניונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה