חדשות בריאות

השימוש באמצעי שב"כ לאיתור חולי קורונה הוארך ב- 3 שבועות

ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון אישרה את הארכת השימוש באמצעים הדיגיטליים של שב"כ ב- 3 שבועות. ראש המל"ל, מאיר בן שבת: "ממשיכים לחפש חלופות, האפשרות להפעיל את שב"כ איננה עדיפות ראשונה"

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:49)

ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון דנה הבוקר (שלישי) בבקשת הממשלה להאריך ב- 6 שבועות את השימוש באמצעים הדיגיטליים של שב"כ, לצורך איתורם של נדבקים בקורונה. חברי הוועדה אישרו את הצעתו של יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת גבי אשכנזי, להאריך את השימוש בכלי שב"כ ב- 3 שבועות בלבד – עד ל- 26 במאי.

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, אמר בדיון כי הרחבת ההקלות לציבור מגבירה את הצורך בשימוש בכלים הטכנולוגיים של שב"כ: "למרות שהנתונים טובים, דווקא בעת כזו משום שפוטנציאל ההדבקה גדל, אנחנו צריכים כלי שיאפשר פעילות כירורגית ומהירה, שתקטע את שרשרת ההדבקה ותאפשר לאוכלוסייה להמשיך בחייה".

"אין לנו חלופות זמינות מתאימות לצורך הזה", הוסיף בן שבת. "אנחנו ממשיכים לחפש חלופות, והאפשרות להפעיל את שב"כ איננה עדיפות ראשונה, אם יהיה כלי שייתן מענה – בהחלט נאמץ אותו".

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין רז נזרי, אמר כי השימוש בכלי שב"כ מוצדק, וזאת לאור הנתון לפיו כשליש מהחולים התגלו בדרך זו. עם זאת, חברי סיעות האופוזיציה הביעו בדיון התנגדות להמשך השימוש בשב"כ במסגרת המאבק בקורונה. חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) אמר: "אתם רוצים להפוך אותנו למדינת שב"כ. באף מדינה לא חשבו להשתמש בכלי, שמפר את חירותו של האדם".

חבר הכנסת משה יעלון (יש עתיד-תל"ם) טען, כי הכלי לאיכון הטלפונים הניידים הוא "כלי דרקוני", וכי "השימוש בו מפר את האיזון של הפגיעה בפרטיות של אזרחינו. התרנו את השימוש, תחת מגבלות ותחת פיקוח, רק לאחר שהוצג לנו איום של מגפת הקורונה, שעלולה לגרום למיליון חולים ועשרת אלפים מתים. היום אנחנו רואים שלא כצעקתה, אך עדיין ממשיכים להשתמש בכלי הזה". הוא קרא להפסקה מיידית של השימוש בכלי האיכון, וכן לעצירת החקיקה בנושא: "אם תהיה חלילה התפרצות נוספת של המגיפה – נשקול את הפעלת הכלי שוב. בינתיים יש לפתח כלי אחר, שאין בו מעורבות ממשלתית".

השר יובל שטייניץ (הליכוד) אמר הבוקר, כי השימוש באיתור הדיגיטלי של שב"כ הוא בין הגורמים שאפשרו לבלום את התפרצות הקורונה. "דווקא עכשיו, כשחוזרים לשגרה, האיכון חשוב עוד יותר", אמר בריאיון לכאן ב', "מפני שהאיתור יכול לקטוע שרשראות הדבקה על ידי הכנסת אנשים לבידוד בתוך שעות ספורות".

כזכור, בתחילת השבוע שעבר קבעו שופטי בג"ץ כי אם המדינה רוצה להמשיך ולהשתמש בכלים הדיגיטליים של שב"כ – עליה להעביר זאת בחקיקה ראשית. על החקיקה להסתיים בתוך מספר שבועות. עד לסיומה, הממשלה נזקקת לאישור זמני של ועדת החוץ והביטחון כדי להמשיך באיכונים.

תגיות:שב"כנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה