חדשות בריאות

המתפללים הפתיעו את יועצת ראש הממשלה: "זו ההוכחה עד כמה אהבת חינם משפיעה"

טל גלבוע, פעילה חברתית למען זכויותיהם של בעלי החיים ויועצת ראש הממשלה בנושא, קיבלה הפתעה בימי קורונה משכניה הדתיים

אא

טל גלבוע, פעילה למען זכויותיהם של בעלי החיים ויועצת ראש הממשלה בעניין זה,  הופתעה מהמחווה של שכניה הדתיים, ולא היססה לפרסם זאת ברשתות החברתיות. "אני גרה כבר 5 שנים ברחוב דתי. ימי הקורונה הביאו את כל השכנים שלי להתפלל מחוץ לבתים. כשהם מתפללים, אנחנו מכניסים את הכלבים, מחלישים את הטלוויזיה ונותנים להם שקט לתפילות", היא כותבת. "היום השכן שלי קרא לי מהשער. הייתי בהתחלה בהלם, באמת לא דיברנו מעולם. הוא נתן לי בקבוק יין ופתק מקסים, כה מרגש".

על בקבוק היין שקיבלה גלבוע היה כתוב: "טל ומשפחתה, אנו מודעים לכך שאתם משתדלים לאפשר לנו תפילה בשלווה ובשקט, ומעריכים ומודים. אתם שותפים לתפילות ושכרכם שמור לכם", על החתום, "המתפללים". גלבוע התרגשה מן המחווה וכתבה ברשתות החברתיות: "לגמרי שותפים לתפילות, אמן לימים טובים שיגיעו במהרה".

גלבוע מספרת שההתחלה עם שכניה לא הייתה פשוטה. "כשהגעתי לרחוב, היו לנו ימים לא קלים, בלשון המעטה. אורח החיים שלי שונה. אני גם חילונית וגם בעלת כלבים. זה יצר בהתחלה קושי, אבל עם השנים הגענו לסטטוס קוו של שכנות שקטה".

בזמן הקורונה, גלבוע ספרה ששכניה יצאו להתפלל מחוץ לבתיהם ושהדבר ריגש אותה מאוד. "בתור מי שלא חשופה לעולם הזה, ריגש אותי לראות אשכנזים ומזרחיים מתפללים יחד, כל אחד מחוץ לביתו, אך יחד בקול גדול ונעים. בכל פעם שהחלו להתפלל, דאגתי להכניס את הכלבים לתוך הבית ולהנמיך ווליום, כדי שיוכלו להתרכז ולהתכוון בתפילותיהם. מאוד ריגש אותי להקשיב להם בקול תפילה חזק ומרשים. הרגשתי שהם מתפללים על כולנו".

כאמור, שכניה העריכו את המחווה והפתיעו אותה עם בקבוק יין וברכה. "המחווה הזו אינה מובנת מאליה בעיניי, במיוחד בגלל הרקע השונה כל כך בינינו. אני עשיתי את המובן מאליו מבחינתי, והם הראו כי הם רואים את זה ומעריכים, זו ההוכחה עד כמה אהבת חינם משפיעה, ערבות הדדית ועם ישראל חזק ומאוחד", סיימה.  

תגיות:נגיף הקורונהחדשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה