חדשות בריאות

כ- 20 גנים לאומיים ושמורות טבע ייפתחו לציבור

בעקבות ההקלות שאושרו על ידי הממשלה, הודיעה רשות הטבע והגנים כי תפתח החל ממחר כ- 20 גנים לאומיים ושמורות טבע ברחבי הארץ. הפתיחה, הנעשית בהתאם להנחיות משרד הבריאות, תתאפשר בהזמנת מקום ותשלום מראש. לכל האתרים הוגדרו מכסות מבקרים וזמני ביקור קצובים לכל מטייל

שמורת החולה, תמונת ארכיון (צילום: ענת חרמוני, פלאש 90)שמורת החולה, תמונת ארכיון (צילום: ענת חרמוני, פלאש 90)
אא

רשות הטבע והגנים הודיעה היום (שלישי) על פתיחתם לציבור, החל ממחר, של כ- 20 גנים לאומיים ושמורות טבע ברחבי הארץ, וזאת בתיאום עם משרד התיירות ובהתאם לאישור ולהנחיות של משרד הבריאות.

פתיחת האתרים מתאפשרת בעקבות שורת ההקלות שאושרה על ידי הממשלה, במסגרת אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה. מדובר ביישום של תוכנית, שהוכנה על ידי רשות הטבע והגנים, והוצגה בפני המל"ל. הגנים הלאומיים שיפתחו את שעריהם הם: מעיין חרוד, קיסריה, ירקון תל אפק, מקורות הירקון, אפולוניה, בית גוברין, הרודיון, הקסטל, עתיקות עין גדי, מצדה (לרבות חיזיון) ופארק הבשור. בנוסף לכך, ייפתחו שמורות הטבע הבאות: בניאס, נחל שניר, נחל עיון, יהודיה, עין אפק, החולה, נחל תנינים, עיינות צוקים, עין גדי ומצוק הצינים.

ברשות הטבע והגנים הבהירו, כי על מנת להימנע מעומסים בלתי צפויים, הכניסה לאתרים תתאפשר רק בהזמנת מקום ותשלום מראש. בהתאם להוראות שקבע משרד הבריאות, הוגדרו לכל האתרים מכסות מבקרים, ומשך הביקור של כל מטייל יוגבל בכל אתר, על פי מאפייניו, זאת כדי לאפשר לכמה שיותר מטיילים להיכנס לאתר בכל יום בכפוף להגבלות.

המבקרים והצוותים באתרים השונים יידרשו לעמוד בכללים הבאים:

* עטיית מסכות במקומות הנדרשים.

* שמירה על היגיינה אישית ושטיפת ידיים תכופה. באתרים יוצבו עמדות לחיטוי ידיים.

* שמירה על מרחק נדרש ומניעת התקהלויות.

* הגברת תדירות ניקיון חדרי השירותים על ידי הצוותים.

* הצבת מחיצות בעמדות לקבלת קהל.

* חלוקת צמידי זיהוי צבע למבקרים.

* מדידת חום בכניסה לאתר.

יישום התוכנית יהיה הדרגתי, והרחבתה מעבר לאתרים הנפתחים כעת תיבחן בהתאם לנעשה בשטח. בשלב זה לא ייפתחו אתרי רחצה עם מציל, לרבות חופי רחצה, עד לאישור משרד הבריאות. הליכה במים רדודים, בנחלים זורמים בהם מותרת הליכה, תתאפשר – אך ללא רחצה במים.

"תוכנית רשות הטבע והגנים יוצאת מתוך ידיעה, שהציבור הישראלי כמה ליציאה לטבע אחרי שבועות של סגר", אמר שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים. "על מנת לאפשר לו לטייל בארץ באופן מבוקר ומנוהל, החליטה הרשות יחד עם משרד התיירות לפתוח באופן הדרגתי חלק מאתריה לביקורים, ולאפשר לציבור לחזור לטבע שהוא כל כך אוהב".

"הכנו את האתרים לכבוד המטיילים ואנו כמהים לארח אותם", הוסיף גולדשטיין. "אנו מקווים שמגמת הדברת ההידבקות תמשיך, והציבור יוכל להמשיך ולהרחיב את מעגלי תנועותיו".

תגיות:רשות הטבע והגניםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה