חדשות בריאות

גני הילדים חוזרים בראשון: כל הפרטים על מתווה משרד החינוך

על פי המתווה, הפעילות בגני הילדים תתקיים בין השעות 7:55 - 14:00; התלמידים יחולקו ל- 2 קבוצות קבועות, כל קבוצה תהווה מחצית הגן; ובכול קבוצה יהיו עד 18 ילדים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד החינוך פרסם היום (שלישי) את המתווה לחזרתם המדורגת של גני הילדים בגילאי 3-6 ביום ראשון, במסגרתו יחולק הגן ל-2 קבוצות שילמדו ברוטציה 3 ימים בשבוע.  על פי המתווה, הפעילות בגני הילדים תתקיים בין השעות 7:55 - 14:00; התלמידים יחולקו ל- 2 קבוצות קבועות, כל קבוצה תהווה מחצית הגן; ובכול קבוצה יהיו עד 18 ילדים.

הצוות החינוכי הקבוע בגן יעבוד על פי מערכת השעות הרגילה שלו (מנהלת הגן, סייעת הגן, גננת משלימה וסייעת משלימה), כאשר גננת וסייעת משלימה יהיו מופקדות עד 6 קבוצות תלמידים ועד  בכלל, על פי היקף משרתן. כל קבוצה תחולק ל-2 קבוצות משנה קבועות, אשר יופרדו ויעבדו במרחבים נפרדים במרחבי הגן ובחצרות. לצוות הגן יתאפשר מעבר בין קבוצות המשנה, תוך שמירה על כללי משרד הבריאות, בדגש על שטיפת ידיים לפני כל מעבר.

כל קבוצה תלמד שלושה ימים רצופים בגן, ולאחריהם 3 ימים של למידה מהבית באמצעות "מערכת השידורים הלאומית". ניתן לעשות רוטציה בימים משבוע לשבוע, זאת על מנת לייצר הוגנות. הכניסה לגן תותר לצוות מסייע, אשר נקבעה זכאותו של ילד לקבל על פי חוק.

 

 אופן הלימוד בגן

הלמידה בגן תתקיים ב- 2 קבוצות, אשר יחולקו על פי קריטריון הקבוע מראש

  • הקבוצות תהיינה קבועות, וכל קבוצה תגיע לגן בימים נפרדים ורצופים.
  • ניתן לקיים רוטציה בין הימים, באופן בו קבוצה תגיע בשבוע ראשון בימים א'-ג' ובשבוע שאחריו תגיע בימים ד'-ו'.
  • כל קבוצה תחולק לשתי קבוצות משנה, אשר יופרדו ביניהן באמצעים העומדים לרשות הגננת ונמצאים בגן לדוגמה: כיסאות, שולחנות, פרגוד, פוליגל וכו'.
  • לצוות הגן יתאפשר מעבר בין קבוצות המשנה, זאת לאחר שישטפו ידיים ויקפידו על הנחיות משרד הבריאות.

הצוותים החינוכיים, התלמידים והוריהם, יגיעו למוסד החינוכי בתנאי שאינם נדרשים לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות, ללא חום מעל 38 מעלות או תסמינים הקשורים בקורונה (שיעול, קשיי נשימה או תסמין נשימתי אחר) או נחשפו לחולה מאומת. תותר הכניסה לגן הילדים אך ורק לצוותים החינוכיים ולתלמידים, בהתאם לתכנית שנקבעה, לאחר חתימה על הצהרות בריאות כנדרש.

טפסי ההצהרה המלאים והחתומים של צוות הגן ושל התלמידים יאספו ויתויקו לצורך תיעוד על ידי מנהלת הגן או הגננת המשלימה. אין להכניס לגן ילד ללא אישור חתום.

צוות הגן ישתמש באמצעי מיגון במרחבים השונים במהלך כל היום בהתאם להנחיות משרד הבריאות. צוות הגן מחוייב בעטיית מסיכה (שמביא מהבית). בשעת פעילות בחצר. בשעת פעילות עם הילדים בתוך מבנה הגן – אין צורך לעטות מסכה.

באחריות ההורים להביא את ילדם לגן הילדים ולאסוף אותו בסוף יום הלימודים. הכניסה והיציאה של התלמידים מהגן ייעשו באופן מבוקר על ידי הגננת או הסייעת תוך הקפדה על חבישת מסכה לכל הנמצאים במרחב הציבורי (למעט ילדי הגן) והקפדה על מניעת התקהלות. ההורים לא יורשו להיכנס או לשהות במוסד החינוכי.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר: "אנחנו נערכים לפתוח את הגנים, וכבר התחלנו בהכנות הנדרשות. ביקשנו ממנהלות ומנהלי הגנים להפסיק עם הלמידה מרחוק כדי שיוכלו להקדיש את הימים הבאים להיערכות, לארגון הגן והכנתו לקראת קבלת פניהם של הילדים ולאפשר גם לרשויות להיערך בהתאם. אני רוצה להודות לצוותי החינוך שעושים יום יום מלאכת קודש בבתי הספר ובגנים".

תגיות:גן ילדיםמשרד החינוךקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה