חדשות בארץ

גורמים ביטחוניים: לראשונה, איראן מפנה את בסיסיה בסוריה ומצמצמת נוכחות

לפי הגורמים בישראל, "סוריה משלמת מחיר גדל והולך בשל הנוכחות האיראנית בשטחה, על מלחמה שאינה שלה. איראן הפכה מנכס עבור סוריה, לנטל. ישראל תגביר את הלחץ על איראן עד ליציאתה מסוריה"

תקיפה אווירית המיוחסת לישראל תקיפה אווירית המיוחסת לישראל
אא

גורמים ביטחוניים בישראל טענו היום (שלישי) בתדרוכים לעיתונות כי לראשונה מאז נכנסה לסוריה, טהראן החליטה על צמצום כוחותיה ולשם כך החלה בפינוי בסיסים באזור. זאת, ברקע הזינוק המשמעותי במספר התקיפות המיוחסות לישראל, על פי פרסומים זרים, בשנה החולפת, שגברו בשבועות האחרונים. תקיפות אלו, שבתחילה התמקדו בסיכול הברחות הנשק, התרחבו באחרונה גם כלפי הכוחות איראנים הפרוסים בשטח המדינה, כמו גם בתשתיות ומפקדות.

לפי אותם הגורמים, "סוריה משלמת מחיר גדל והולך בשל הנוכחות האיראנית בשטחה, על מלחמה שאינה שלה. איראן הפכה מנכס עבור סוריה, לנטל. ישראל תגביר את הלחץ על איראן עד ליציאתה מסוריה". אמש דווח בסוכנות הידיעות הרשמית של סוריה כי מערכות ההגנה האווירית במדינה הגיבו לתקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי במחוז חלב שבצפון המדינה. צבא סוריה מסר כי המתקפה האווירית כוונה נגד בסיס צבאי, אולם בסוכנות הידיעות נאמר כי האתר שהופצץ היה מכון מחקר, המוכר כגוף התעשייה הביטחונית המוביל במדינה, שאחראי לפיתוח אמצעי לחימה, בהם נשק כימי וביולוגי. לפי הדיווח, כל הטילים שנורו אל המקום יורטו.

תקיפה אווירית המיוחסת לישראל תקיפה אווירית המיוחסת לישראל

המרכז הסורי לזכויות אדם מסר מוקדם יותר היום כי בתקיפה אחרת בדיר א-זור שגם היא יוחסה לצה"ל ולא ברור מתי בוצעה, נהרגו 14 חיילים איראניים והמיליציות הכפופות לה. לפי שעה ייתכן שהדיווח מתייחס לתקיפה אמש, אולם בטהראן טרם פרסמו הודעה רשמית בנושא.

המתקפות המיוחסות לישראל בסוריה החלו ב-2012, בשלב מוקדם של מלחמת האזרחים במדינה, ובמחצית השנייה של העשור הקודם הן גברו מאוד. מסוף 2017 ואילך, עברה ישראל לסיכול בסיסים של משמרות המהפכה והמיליציות השיעיות, במסגרת המאמצים למנוע את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה.

כדי לא לאלץ את המשטר בדמשק להגיב, ובמטרה להרתיע אותו מהידוק הברית עם איראן והחיזבאללה, התנהלו התקיפות ברוב הפעמים תחת ערפל, בצעד שכונה "מדיניות עמימות". אומנם, בשנתיים האחרונות, החלה ישראל בהדרגה לשגר רמזים עבים על מהלכיה ובחלק מהפעמים אף הצהירה בפירוש על מתקפות אוויריות על שטח סוריה.

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר היום כי "בשביל איראן, סוריה זו הרפתקה רחוקה 1,000 קילומטר מהבית, בשבילנו זה החיים. אנחנו הרבה יותר נחושים". בנט, שצפוי, ככל הנראה, לסיים את תפקידו בשבוע הבא, הוסיף כי "חיילים איראניים שבאים לאדמת סוריה ופועלים בה, דמם בראשם. הם מסכנים את חייהם, משלמים בחייהם וימשיכו ביתר שאת. אנחנו לא נוותר ולא נאפשר הקמת בסיס איראני קדמי בסוריה".

תגיות:סוריהאיראןחיזבאללהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה