חדשות בארץ

המכון הביולוגי: אנחנו הראשונים בעולם שהשגנו פריצת דרך בתרופה לקורונה

עוד נאמר בהודעה כי בימים אלה פועל המכון הביולוגי לרשום פטנט על הפיתוח הייחודי, שלאחריו ייחל במגעים עם יצרניות תרופות בינלאומיות. לצד זאת, במכון הדגישו כי הישג מדעי זה הינו בעל פוטנציאל לפיתוח תרופה לחולי קורונה וכי לא מדובר בחיסון לכלל האוכלוסייה

מדענים ישראלים עמלים על חיסון לקורונה (צילום: פלאש 90)מדענים ישראלים עמלים על חיסון לקורונה (צילום: פלאש 90)
אא

המכון הביולוגי הודיע הערב (שלישי) כי ביומיים האחרונים השלים "פיתוח פורץ דרך בקנה מידה עולמי" של נוגדן המנטרל את וירוס הקורונה. לאחר שאתמול סירבו במכון להסביר במה התבטאה "פריצת הדרך המדעית", בהודעה הערב פורט כי ההישג הוא בשלושה פרמטרים עיקריים: הנוגדן הוא חד-שבטי (מונוקלונלי), חדש ומזוקק, עם שיעור נמוך במיוחד של חלבונים אחרים, שעלולים לסכן את החולה המטופל; הוא הוכח כמנטרל את וירוס הקורונה; והוא נבדק ספציפית על וירוס הקורונה האלים.

מאז נודע על התפשטותו המהירה של וירוס הקורונה, ששמו הרשמי הוא SARS-CoV-2, החלו במעבדות בעולם במרוץ לפיתוח טיפולים יעילים מבוססי נוגדנים, ועל פי הדיווחים החוקרים מתקדמים לעבר היעד בקצב מהיר. במעבדות שונות בישראל ובעולם רבים הדיווחים בימים האחרונים על מידת הצלחה בבידודם של נוגדנים שמסוגלים לנטרל ביעילות את יכולתו של הווירוס להשתלט על תאים אנושיים ולרבייה באמצעותם. השימוש בנוגדנים, טיפול שהוכח כמשמעותי במידה רבה, אמור לשמש כתרופה לחולי קורונה בסיכון גבוה וגם כטיפול מונע להדבקה אצל אוכלוסיות שנחשפות לנגיף. אם תצליח הקהילה המדעית לזהות במהרה נוגדנים יעילים בנטרול הנגיף, תתאפשר גם האצת הפיתוח של חיסונים מועילים למחלה עוד טרום הדבקה.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

לפי המכון הביולוגי בנס ציונה, ככל הידוע, ועל פי פרסום מדעי מקיף מהעולם, המכון הוא "הראשון בעולם שהשיג פריצת דרך בשלושת הפרמטרים הללו במשותף". בהודעה הוסבר כי פעילותו האפקטיבית של הנוגדן שפותח במכון הוכחה ישירות על הנגיף האלים, "תוך שימוש בניסיון רב השנים וביכולותיו הייחודיות של המכון ומדעניו".

עוד נאמר בהודעה כי בימים אלה פועל המכון הביולוגי לרשום פטנט על הפיתוח הייחודי, שלאחריו ייחל במגעים עם יצרניות תרופות בינלאומיות. לצד זאת, במכון הדגישו כי הישג מדעי זה הינו בעל פוטנציאל לפיתוח תרופה לחולי קורונה וכי לא מדובר בחיסון לכלל האוכלוסייה. לדבריהם, מדובר באבן דרך חשובה, שלאחריה תחל סדרת ניסויים מורכבת ותהליך אישור רגולטורי. מדעני המכון העריכו כי פריצת הדרך הטכנולוגית עשויה לקצר את התהליך, "שיימשך מספר חודשים".

אתמול השתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת מנהיגים בנושא ההתמודדות עם מגפת הקורונה, אליה הוזמן על ידי נשיאת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין. בדבריו בוועידה, הודיע נתניהו כי מדינת ישראל תשקיע 60 מיליון דולר במחקר ופיתוח בתחומי האבחון, הטיפול ופיתוח התרופות והחיסון לנגיף הקורונה. "אנו מקווים לעבוד עם מדינות אחרות, ולמנף את יכולותינו הייחודיות למען מציאת פתרונות שיטיבו עם כולם", אמר.

תגיות:קורונהחיסוןהמכון הביולוגי בנס ציונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה