חדשות בארץ

חמאס: אין התקדמות ממשית במגעים על החזרת האזרחים וגופות החיילים

בחמאס הדפו את הטענות על התקדמות במשא ומתן, וטענו כי ישראל "מנסה להתחמק מכל מחויבות לשחרור אסירים". במקביל, משלחת של ארגון הטרור צפויה לבקר בסוף השבוע בקהיר, שם תקיים דיונים עם גורמים במודיעין המצרי בנוגע לקידום עסקת החליפין עם ישראל

הדר גולדין ואורון שאול הי"ד (תמונות: באדיבות המשפחות)הדר גולדין ואורון שאול הי"ד (תמונות: באדיבות המשפחות)
אא

ארגון החמאס הודיע הערב (שלישי) כי "אין התקדמות ממשית" במגעים מול ישראל על החזרת השבויים וגופות החיילים בתמורה לשחרור אסירים ביטחוניים המוחזקים בבתי הכלא בישראל. בחמאס הדפו את הטענות על התקדמות במשא ומתן, וטענו כי ישראל "מנסה להתחמק מכל מחויבות לשחרור אסירים". במקביל, משלחת של ארגון הטרור צפויה לבקר בסוף השבוע בקהיר, שם תקיים דיונים עם גורמים במודיעין המצרי בנוגע לקידום עסקת החליפין עם ישראל. זאת, לאחר שהשבוע הותר לפרסום כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס את ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים.

בחודש שעבר גברו הדיווחים על כך שארגון הטרור העזתי העביר מסרים כי הוא מעוניין לקיים עסקת שבויים, זאת, לדבריו, בשל משבר הקורונה שעשוי לפגוע באסירי הארגון הכלואים בישראל. אולם, בישראל העריכו כי הרצון דווקא נובע מדאגת חמאס, הריבון בעזה, מפני התפשטות הנגיף לתחומו, באופן שיוביל בוודאות לקריסת מערכת הבריאות העזתית, שבלאו הכי מצבה אינו מהמשופרים, ומשכך מעוניינים בסיוע הישראלי לחולים. בציוץ בחשבון הטוויטר של הארגון טען חמאס אז כי "הצגנו בפניכם יוזמה אך אתם לא הגבתם".

ישראל מקיימת מגעים עם חמאס מאז חודש מרץ באמצעות מתווכים, כאשר הראשונה דחתה את מתווה חמאס לעסקה בשני שלבים, כשבמסגרת הפעימה הראשונה יועבר אות חיים מהאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. נתניהו עצמו פרסם הודעה פומבית שבה הגיב למסרים מכיוון חמאס באשר לנכונותו לעסקת שבויים. בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה נאמר כי מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום וצוותו, בשיתוף עם המל"ל ומערכת הביטחון, "ערוכים לפעול באופן קונסטרוקטיבי במטרה להשיב את החללים והנעדרים ולסיים את הסוגיה, וקוראים לשיח מיידי באמצעות המתווכים".

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח ביום חמישי שעבר, כי גוברים הסיכויים לביצוע עסקת חילופי שבויים בין ישראל וחמאס. מקור המקורב לארגון הטרור אמר לעיתון, כי ניכרים "סימנים חיוביים", וזאת לאחר שמצרים – המתווכת בין הצדדים – שחררה 4 רופאים פלסטינים שהיו עצורים בשטחה במשך כשנה וחצי. לדבריו, שחרורם של העצורים נעשה כמחווה של רצון טוב, לבקשת הארגון.

המקור הוסיף וטען כי ארגונו מוכן לעסקה, שתיערך בשני שלבים. לדבריו, חמאס הודיע למצרים כי נכונותו זו מותנית ביישום "מהיר וכולל" של העסקה. עם זאת, הארגון מתעקש שלא למסור כל מידע על החיילים המוחזקים בידיו כל עוד ישראל לא תשלם על כך מחיר, שלא במסגרת העסקה הכוללת. שבוע קודם לכן, דווח ב"אל-אחבאר", כי חמאס דורש מישראל לשחרר 250 אסירים ביטחוניים בתמורה למידע על גורלם של חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, שנפלו במהלך מבצע "צוק איתן".

תגיות:חמאסישראלשבויים ונעדרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה