חדשות בארץ

זו התוכנית להחזרת המסעדות כבר בשבוע הבא. האם הממשלה תאשר?

מרחק של שני מטרים בין כל השולחנות, אלכוג'ל על כל שולחן, תפריטים חד פעמיים מודפסים על נייר ומדידת חום יומית לכלל העובדים: עיריית תל אביב הציגה מתווה להחזרת ענף המסעדנות לתחייה

שוק שרונה בתל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)שוק שרונה בתל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

עיריית תל אביב-יפו הציגה היום (רביעי) לממשלה מתווה להחזרת ענף המסעדנות כבר בסוף השבוע הבא, זאת, בצל החלטת הממשלה לחש את פעילותן לכל המוקדם לקראת סוף החודש. המתווה, שהוכן בשיתוף איגוד המסעדות והברים הארצי ושורת מומחים בתחום, מבקש לפתוח את 2,500 המסעדות, בתי הקפה והברים בעיר, המעסיקים כ-70 אלף עובדים. לפי העירייה, התוכנית תאפשר חזרה מלאה לפעילות בעוד כשבוע, תוך שמירה על עקרונות בריאותיים ועמידה בקריטריונים שנקבעו.

 

עיקרי המתווה:

  • ניקיון וחיטוי יסודי של המטבח, הבר, המחסנים, השירותים ואזורי ההסעד

  • הקפדה על מרחק של שני מטרים בין כל השולחנות

  • חיטוי השולחנות והכיסאות לפני ואחרי כל סועד; הצבת מתקני חיטוי בכניסה וכן אלכוג'ל על כל שולחן

  • תפריטים חד פעמיים מודפסים על נייר

  • הושבה של קבוצות הומוגניות בלבד

  • חיטוי מוקפד של כלי האוכל

  • הקפדה על ריחוק בין המלצרים לסועדים

  • מדידת חום יומית לכלל העובדים

  • הנחיות לשטיפת ידיים, לבישת מסכות, כפפות ועוד

 

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, אמר בסיורו בשטח כי על שרי הממשלה לאשר בהקדם את המתווה שיחזיר עשרות אלפי עובדים למעגל העבודה. "במקום לחכות להנחיות אנחנו מראים שאפשר. אני חושב שבמדינת ישראל, עם הנתונים שלנו, צריך להחזיר את המשק לפעילות יותר מהר. אני מקווה שהדברים ירקמו עור וגידים ושמצד אחד ישמרו על הכללים ומצד שני יתנו לחיים להימשך". חולדאי הציג את המתווה והדגיש כי הוא "לא מחליט מתי זה יפתח, אלא גורמי הממשלה, אבל מצד שני כשאנחנו מראים שיש פתרונות, זה ייתן ביטחון למי שמקבל את ההחלטות. העיר שלנו שואבת אליה את כל עם ישראל שבא הנה כדי לחיות, צריך את המסעדות כדי להחזיר את החיים לעיר".

ראש העיר חולדאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ראש העיר חולדאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות והברים, מסר: "יש לנו מתווה עם שני כללים: אחד זה שמירה על כללי משרד הבריאות והשני זה שנוכל לפעול על פי מודל עסקי סביר. מסעדות וברים אין להם מודל לפעול על פי 50 אחוזי תפוסה או פחות. אנחנו צריכים לעבוד בלפחות 70 אחוז תפוסה, ובעזרת עיריית תל אביב שמאפשרת לנו להשתמש בשטחים ציבוריים יוחזרו לנו את המקומות שאיבדנו בתוך עולם ההסעדה.

לדבריו, "מדינת ישראל הונתה אותנו. עמדנו בכל הקריטריונים שביקשו, שילמנו מחיר כלכלי כבד מאוד, ובגדו בנו. אנחנו רואים שאיקאה נפתחת, הקניונים וחדרי כושר נפתחים, ולא מבינים מדוע אותנו סוגרים. לטעמנו זה נגוע בשיקולים זרים ואנחנו מרגישים מרומים".

לילך ספיר, בעלת מסעדה בתל אביב, אמרה כי "הרצון של אנשים לחזור לשפיות הוא עצום. אנחנו חלק מהשפיות של מדינת ישראל ושל תל אביב. לנו כמסעדנים יש יכולת הרבה יותר גבוהה לשמור על כללי הבריאות מאשר לקוח שקנה משהו בטייק אווי והלך לשבת עם אחרים על איזה ספסל. אנחנו מגדירים ללקוחות איך להתנהג והדברים נמצאים בשליטתנו. הבנו למה סגרו אותנו ב-15 במרץ כדי למגר את הקורונה - ועברנו את זה, הקורונה בשליטה. כעצמאים לא קיבלנו כלום עד עכשיו, למרות ההצהרות. עשינו כל מה שביקשו מאתנו".

ספיר פירטה על ענף המסעדנות בצל שגרת הקורונה: "כשלוקח בא אנחנו לא מחבקים אותו, אלא מסבירים לו שצריך לשטוף ידיים בשירותים או עם אלכוג'ל ששמנו ברחבי המסעדה. השולחנות מחוטאים לפני, התפריט הוא חד פעמי שנזרק אחרי כל אורח, השולחנות במרחק של מטר וחצי אחד מהשני".

תגיות:מסעדותתל אביבקורונהבתי קפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה