חדשות בריאות

הממשלה אסרה הדלקה - גם בחצרות פרטיות; דיון על הגדלת המשתתפים באירועים

נציב הכבאות וההצלה, דדי שמחי, אמר לשרים בישיבת הממשלה כי אם יאפשרו מדורות בבתים פרטיים ובחצרות יהיה חשש לשריפות בכל רחבי המדינה, שכן תושבים ינצלו את היום לחגיגות חברתיות, אך הכבאיות לא יוכלו להגיע למקומות האלה. סמוטריץ' התקומם: "אני לא מבין מה הבעיה אם אני רוצה לעשות מדורה בחצר שלי ולצלות כמה תפוחי אדמה לילדים"

מירון, השבוע (צילום: דוד כהן, פלאש 90)מירון, השבוע (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה הערב (רביעי) את הטלת המגבלות בל"ג בעומר, שייחגג בשבוע הבא, והן יחולו החל ממחר ועד 13 במאי. לפי התקנות החדשות, לא יוטל סגר כללי בחג, אך תיאסר הדלקת מדורות  גם בחצרות בתי מגורים ותוגבל הכניסה לאזור הר מירון. לשר לשירותי דת, יצחק וקנין, ניתנה סמכות להנפיק אישור לבודדים ולקבוצות להדליק מדורה או לנכוח בהר מירון.

ממחר ועד יום רביעי הבא "תיאסר הדלקה ושהייה בסמוך למדורות בכל רחבי הארץ". בהר מירון ניתן יהיה להדליק שלוש מדורות, "ובלבד שמספר המשתתפים בכל הדלקה לא יעלה על 50". השהייה באזור תיאסר, למעט על תושבי האזור ועל מי שנדרשים להגיע אליו לצורכי עבודה. לא ברור מה הקריטריונים שמאפשרים לשר להתיר כניסה למבקשים להעלות להר, אולם נקבע כי הוא "ייתן ייצוג שוויוני לקהילות שונות שלהן מסורות הדלקה בשטח מירון בל"ג בעומר, לרבות ייצוג הולם לנשים". כמו כן, מ-14 במאי ועד 17 במאי בשעה 6:00 בבוקר תיאסר גם כניסה ושהייה באזור המצומצם של קבר הרשב"י ויישוב מירון.

חתונת קורונה (צילום: פלאש 90)חתונת קורונה (צילום: פלאש 90)

נציב הכבאות וההצלה, דדי שמחי, אמר לשרים בישיבת הממשלה כי אם יאפשרו מדורות בבתים פרטיים ובחצרות יהיה חשש לשריפות בכל רחבי המדינה, שכן תושבים ינצלו את היום לחגיגות חברתיות, אך הכבאיות לא יוכלו להגיע למקומות האלה. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב לדברים ואמר כי אם זו חוות הדעת של הכבאות, הוא ימשוך את התנגדותו ויאשר למנוע מדורות גם בשטחים פרטיים. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התקומם: "אני לא מבין מה הבעיה אם אני רוצה לעשות מדורה בחצר שלי ולצלות כמה תפוחי אדמה לילדים". השר לביטחון פנים גלעד ארדן הסביר לו: "בגלל שאין סגר, יבואו למדורות של מי שידליק מדורות בחצרו הפרטית".

בנוסף לתקנות ל"ג בעומר, השרים ידונו גם בהנחיות להפעלת חדרי הכושר ומתחמי הסטודיו לפעילות ספורט ומחול. על פי טיוטת התקנות, כמות השוהים המותרת בחדרי כושר תהיה ביחס של אדם לכל 10 מ"ר, ובסטודיו - יחס של אדם לכל 7 מ"ר. עוד הוצע בטיוטת התקנות כי מיום ראשון הקרוב, מספר המשתתפים המרבי באירועים בשטח פתוח יגדל מ-20-19 ל-50. ברית מילה תוחרג מהאיסור על התקהלות במבנה סגור, ויוכלו להשתתף בה עד 19 בני אדם.

תגיות:קורונהל"ג בעומרמירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה