חדשות בריאות

הבוקר: השווקים והקניונים נפתחו מחדש

בהתאם להחלטת הממשלה, סדרנים שיוצבו בקניונים ובשווקים יווסתו את מספרי הנכנסים אליהם ויאכפו את ההנחיות לשמור על מרחק של 2 מטרים בין האנשים

שוק מחנה יהודה, הבוקר (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90) שוק מחנה יהודה, הבוקר (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

לאחר תקופה ארוכה בהם היו סגורים, בשל התפשטות נגיף הקורונה, חזרו הבוקר (חמישי) הקניונים והשווקים לפעילות – כחלק מהשלב הראשון באסטרטגיית היציאה מהמשבר, עליה החליטה הממשלה בתחילת השבוע. הפתיחה מתבצעת תחת מגבלות שונות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

תנאי הפתיחה של הקניונים כוללים, בין היתר, הצבת סדרנים בכניסות לצורך ויסות מספר האנשים. בכל מתחם ישהה אדם אחד בממוצע על כל 20 מ"ר, וסדרנים יפעלו לשמירת מרחק של 2 מטרים בין האנשים, לרבות בתורים. יסומנו מקומות מיועדים לממתינים בתור, ויוצבו שלטים בנוגע לשמירת המרחק ולמספר האנשים המותר. בשטחי הקניון יוצבו מתקנים עם חומר לחיטוי ידיים במקומות נגישים וזמינים. לא תתאפשר ישיבה לצורך אכילה בשטח הקניון. גם על השווקים הוטלו הגבלות דומות. השוהים במתחמים אלו יחויבו בעטיית מסכות.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הגיע הבוקר לשוק מחנה יהודה, יחד עם ועד סוחרי השוק, טלי פרידמן, כדי לעקוב מקרוב אחרי פתיחתו של השוק. הוא הביע בפני הסוחרים את התרגשותו על הפתיחה המחודשת, שלדבריו מתאפשרת "בזכות מספר קטן של נדבקים בקורונה בעיר ירושלים בשבוע האחרון". ליאון הוסיף, כי העירייה תמשיך לעשות כל שנדרש כדי למגר את הנגיף: "אני מאחל לכולם פרנסה טובה, וסומך עליכם שבזכותכם השוק יחזור להיות הסמל התוסס של ירושלים. שהחיינו שקיימנו והגענו לזמן הזה".

על פי המתווה שאישרה הממשלה, בנוסף לקניונים ולשווקים נפתחו היום גם חדרי הכושר. ביום ראשון הקרוב תימשך החזרה לשגרה במערכת החינוך, עם שובם של ילדי הגנים לגנים ולמעונות היום. כיתות ד'-י' ישובו ללימודים ב- 31 במאי, אך תיבחן הקדמת החזרה ל- 17 במאי. המוסדות להשכלה גבוהה יחזרו לפעילות ב- 31 במאי. פעילותם של חוגים לילדים, החינוך הבלתי פורמלי ותנועות הנוער תותר החל מ- 31 במאי.

לאחר שבתחילת השבוע הותרה התקהלות במרחב הפתוח עד 20 איש, ביום ראשון יורחב ההיתר ל- 50 איש. החל מל"ג בעומר ניתן יהיה לקיים חתונות בהיקף זה – חופה וקידושין בלבד, ללא ריקודים. על אף האיסור להתקהל בתוך מבנה, מיום ראשון יותר לקיים בריתות במקום סגור עד 19 איש.

לקראת ל"ג בעומר, הממשלה אישרה אמש תיקונים נוספים לתקנות שעת חירום, לפיהן החל מהיום ועד ליום רביעי הבא תיאסר הדלקת מדורות ברחבי הארץ. כמו כן, תיאסר בתקופה זו השהייה בשטח הר מירון, למעט אנשים הגרים במקום או שנדרשים להגיע למקום במסגרת עבודתם. בנוסף, תיאסר השכרה של צימרים ויחידות אירוח בתקופה זו בשטח ההר, לכל אדם שאינו מתגורר במקום.

במקום אירועי ל"ג בעומר, הנהוגים בכל שנה במתחם קבר הרשב"י בהר מירון, יאפשר השר לשירותי דת את קיומן של שלוש מדורות באזור הקבר, שיתקיימו על פי היתר מיוחד, בנפרד ובמועדים שונים. מספר המשתתפים בכל אירוע הדלקה לא יעלה על 50 איש. עוד הוחלט, כי לאורך תקופה זו לא תופעל תחבורה ציבורית אל שטח הר מירון, למעט הסעת תושבי המקום והמשתתפים באירועי הדלקת המדורות שהותרו.

במסיבת העיתונאים שכינס ראש הממשלה נתניהו ביום שני, הוא הבהיר כי החזרה ההדרגתית לשגרה תיעשה באופן מבוקר, תוך שמירה על מרווחי ביטחון. הוא הציג 3 'תמרורי אזהרה', שהופעת אחד מהם תחייב לבצע הערכת מצב מחודשת: 100 חולים חדשים ביום שאינם במוקדי התפרצות (חו"ל, בתי אבות, יישובים אדומים); קצב הדבקה של הכפלת התחלואה כל 10 ימים; 250 חולים קשים.

תגיות:קניוניםמשה ליאוןנגיף הקורונהשווקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה