חדשות בארץ

בדרך לממשלה: 72 ח"כים המליצו על נתניהו בפני הנשיא; בימינה החרימו

נציגי הסיעות הגישו לנשיא המדינה 72 חתימות של חברי כנסת הממליצים על בנימין נתניהו להרכבת ממשלת אחדות בהובלת נתניהו ויו"ר כחול לבן. הממשלה ה-35 תושבע ביום רביעי

נתניהו במליאה, הבוקר (צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)נתניהו במליאה, הבוקר (צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)
אא

כחול לבן והליכוד הגישו היום (חמישי) לנשיא המדינה ראובן ריבלין 72 חתימות של חברי כנסת הממליצים על בנימין נתניהו להרכבת ממשלת האחדות עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, לקראת ההשבעה הצפויה ביום רביעי הקרוב. חברי סיעת ימינה סירבו לצרף את חתימתם, וגם היום הם לא התייצבו לדיון במליאה על החוקים שנועדו להבטיח את יישום ההסכם הקואליציוני, בסופו אישרה הכנסת את התיקונים לחוקי היסוד של הממשלה והכנסת. 

מסמך הבקשהמסמך הבקשה

חברי הכנסת שהמליצו על נתניהו לראשות הממשלה הם 36 חברי מפלגת הליכוד, 16 חברי כחול לבן, שני חברי מפלגת "דרך ארץ"  צבי האוזר ויועז הנדל, שני חברי מפלגת העבודה עמיר פרץ ואיציק שמולי, תשעת חברי ש"ס ושבעת חברי יהדות התורה. 

הלילה בחצות פוקע אוטומטית המנדט בן 21 הימים שהעביר הנשיא לכנסת. כעת, משניתנו ההמלצות על מועמד להרכבת ממשלה, רשאי הנשיא להאריך ב-14 יום נוספים את המנדט, לקראת השבעת הממשלה ה-35 בשבוע הבא. על פי ההנחיות בחוק יסוד: הממשלה, הבקשה הוגשה לנשיא המדינה בבית הנשיא, בכתב, באופן ידני. הבקשה כוללת חתימות מקוריות של 61 חברי כנסת (לפחות), ולה הסכמה בכתב של המועמד עליו מתבקש נשיא המדינה להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה. עם הגשת הבקשה היא תיחתם בחותמת "נתקבל" ויצוינו בה תאריך ושעת הגשת הבקשה. ככל שלא תעלה טענה מצד חברי הכנסת החתומים על הבקשה בדבר כשרות חתימתם כמו טענה לפיה הם לא חתמו על הבקשה או שחזרו בהם טרם הגשת הבקשה לנשיא, יטיל הנשיא את הרכבת הממשלה על חבר הכנסת שצוין בבקשה.
 

תגיות:בני גנץראובן ריבליןימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה