חדשות בארץ

אוחנה הקפיא בשבוע נוסף את חזרתה לשגרה של מערכת המשפט

בהודעת הנהלת בתי המשפט נטען כי ההחלטה להאריך את בשבוע מצב החירום במערכת המשפט התקבלה "בהתייעצות עם כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות לשכת עורכי הדין, הסנגוריה הציבורית הארצית והפרקליטות". בפעם שעברה החלטת אוחנה להכריז על מצב חירום הובילה לדחיית משפטו של ראש הממשלה נתניהו

אוחנה, בפברואר (צילום: תומר נוברג, פלאש 90)אוחנה, בפברואר (צילום: תומר נוברג, פלאש 90)
אא

שר המשפטים אמיר אוחנה האריך היום (חמישי) בשבוע נוסף את מצב החירום במערכת המשפט, שיקפיא את פעילותם של בתי המשפט, בתי הדין לעבודה, בתי הדין לערערים, בתי הדין הדרוזיים ובבתי הדין השרעיים, עד ל-17 במאי. לפי הודעת אוחנה, החתימה על התקנות נועדה לאפשר למערכת המשפט להיערך באופן מיטבי לחזרה מלאה לשגרה נוכח תקנות החירום לבלימת התפשטות הקורונה.

ההחלטה התקבלה בעקבות מכתב שהעביר מנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל, שהודיע לשר כי בתיאום עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, יש להאריך את מצב החירום שכן חזרה מיידית למתכונת שגרה מלאה תקשה על קיומם הסדיר של דיונים בעניינם של עצורים ואסירים. עוד נטען כי חזרה לשגרה אינה אפשרית בשלב זה, בשל הצורך לעמוד בהוראות התו הסגול של משרד הבריאות.

נתניהו ואוחנה (צילום: פלאש 90)נתניהו ואוחנה (צילום: פלאש 90)

בהודעת הנהלת בתי המשפט נטען כי ההחלטה להאריך את בשבוע מצב החירום במערכת המשפט התקבלה "בהתייעצות עם כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות לשכת עורכי הדין, הסנגוריה הציבורית הארצית והפרקליטות". בנוסף, יורחבו באופן משמעותי סוגי העניינים שבהם תטפל מערכת המשפט, כך שבמרבית הערכאות ישובו לפעילות באופן כמעט מלא, לאחר הודעת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה ומנהל בתי המשפט שיתפרסמו בקרוב.

ביום ראשון חזרה מערכת המשפט לשגרה חלקית, זאת, לאחר שבמרץ מיהר אוחנה להחליט על צמצום דרמטי בפעילותה בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, מה שהוביל לדחיית משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה אמור להיפתח ב-17 במרץ, בחודשיים – יומיים לפני שהמשפט נפתח. משכך, משפטו של נתניהו, המואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, יתקיים כמתוכנן ב-24 במאי, אז יוקרא כתב האישום שלו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

החלטת אוחנה להקפיא את פעילות בתי המשפט ספגה ביקורת חריפה לאחר ששעה קודם שחתם על התקנות יצאה הודעת הבהרה לנשיאי בתי המשפט השונים, לפיה "הרשות השופטת נבדלת ממשרדי ממשלה אחרים, עליה להמשיך ולפעול גם בעת חירום על מנת ולהבטיח את זכיותיהם של המתדיינים בבתי המשפט". עם זאת, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי, ובהמשך נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, מסרו כי המהלך נעשה על דעתם ובהסכמתם. נזרי כתב כי "השימוש בסמכות זו של השר הופעלה בעבר במקרים שבהם עלה צורך להשבית פעילות בבתי משפט מסוימים ברחבי הארץ, למשל בתקופות מתוחות מבחינה ביטחונית".

תגיות:אמיר אוחנהמערכת המשפטקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה