חדשות בארץ

נתניהו: נפתח את הכלכלה, אך נערכים לאפשרות שניאלץ שוב לסגור

נתניהו הציג בוועידת מנהיגי מדינות המובילות בהתמודדות עם מגפת הקורונה את דרכי הפעולה והדילמות המרכזיות באסטרטגיית היציאה הישראלית ובהכנות הנדרשות לגל התפרצות שני: "אף אחד לא יודע מה יקרה כשנפתח את הכלכלות שלנו ואת בתי הספר. עלינו להיות מוכנים וערוכים לאפקט אקורדיון ולאפשרות שנאלץ לסגור שוב"

נתניהו בוועידת מנהיגי המדינות (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)נתניהו בוועידת מנהיגי המדינות (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (חמישי) בוועידת מנהיגי מדינות המובילות בהתמודדות עם מגפת הקורונה, שדנו בצעדים לחזרה לשגרה בטוחה ובהכנות לאפשרות של התפרצות שנייה של הנגיף. בוועידה, שהתקיימה באירוח קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, החליפו המנהיגים רעיונות ודרכי פעולה, ודנו בכלי מידע וניטור, טיפול באוכלוסיות בסיכון והפעלת מערכת החינוך. בנוסף, המנהיגים דנו בדרכים שיאפשרו חזרה בטוחה של תעשיית התיירות והתעופה לפעילות.

בהודעת לשכת נתניהו נאמר כי מנהיגי המדינות "ביקשו ללמוד מישראל את מודל הטיפול באזורי התפרצות ב"אזורים אדומים" (אזור מוגבל) במטרה לאפשר את המשך השגרה בשאר האזורים בהם ההדבקה היא מזערית". נתניהו הציג את דרכי הפעולה והדילמות המרכזיות באסטרטגיית היציאה הישראלית ובהכנות הנדרשות לגל התפרצות שני. "למעשה, אף אחד לא יודע מה יקרה כשנפתח את הכלכלות שלנו ואת בתי הספר. עלינו להיות מוכנים וערוכים לאפקט אקורדיון ולאפשרות שנאלץ לסגור שוב", אמר ראש הממשלה למנהיגים.

נתניהו הרחיב על המדיניות הישראלית שדגלה בבידוד המקבצים והתייחסות אליהם בצורה נפרדת. "הכנסנו את צה"ל לאזורים אלה – צה"ל סיפק להם מזון וסיוע, עד שהורדנו את ההתפשטות לרמה סבירה, ואז פתחנו את האזור", אמר. "הוצאנו את האנשים החולים שם מהבתים לבתי מלון". לטענתו, אפשרי שתהיה מדיניות ממוקדת בניגוד להסגר לאומי, והוסיף כי הניסיון הישראלי מוכיח שזה "מוצלח מאוד".

קנצלר אוסטריה עידכן את המנהיגים בפרטי פגישה שהתקיימה בימים האחרונים בנושא ייצור, מחקר ופיתוח בהשתתפות נציגי המדינות. בפגישה הציגה כל מדינה את התעשיות ומכוני המחקר הפועלים בה למען המאבק בנגיף הקורונה כדי לקדם שיתופי פעולה ביניהם. ראש ממשלת נורווגיה וראש ממשלת צ'כיה הציגו את תוכניות הניטור המקיפות המופעלות במדינותיהם, הכוללות מעקב דיגיטלי, על מנת לאתר שרשראות הדבקה ולמנוע התפשטות רחבה של המגפה.

לפי נתניהו, בוועידה סיכמו המנהיגים כי מערך הסייבר הישראלי "יוביל התייעצות של המדינות השותפות בנושא בסיסי נתונים", לטענתו, ללא פגיעה בפרטיות. כמו כן, סוכם כי יתקיימו מפגשים ייעודיים בתחומי התיירות והתעופה בין שרי התיירות של המדינות בהובלת יוון, וכן התייעצויות בנושא פתיחת בתי הספר בהובלת דנמרק. 

"הנקודה האחרונה שלי היא בנושא הטיסות", אמר נתניהו. "ההיי-טק הוא חלק גדול מהכלכלה שלנו. לפני יומיים נמכרה כאן חברה תמורת מיליארד דולר, בעסקה שנוהלה דרך זום. אנשים השקיעו מיליארד דולר בחברת היי-טק בירושלים, בזום! איני חושב שזה פתרון, משום שאנשים ירצו לנסוע, לדבר עם אנשים ולהכיר אותם". ראש הממשלה אמר כי ישראל תשמח להיכנס להסכמים של טיסות בטוחות והדגיש את הצורך בחידוש קווי התעופה לארצות הברית.

בוועידה, שהתקיימה באירוח קנצלר אוסטריה השתתפו ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס, ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש, ראש ממשלת נורווגיה ארנה סולברג וראש ממשלת סינגפור לי הסיין לונג.

תגיות:קורונהאירופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה