חדשות בארץ

ימינה: "נתניהו בועט אותנו החוצה"; הליכוד: "קיבלו הצעה סופר-נדיבה"

בימינה אמרו, כי דחו "בנימוס" את הצעת הליכוד לעמוד בראש הוועדה לפניות הציבור בכנסת, והוסיפו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "בועט" אותם החוצה מממשלתו. בליכוד טענו מנגד, כי מאבקים פנימיים בין ראשי ימינה על חלוקת התיקים מכשילים את המשא ומתן

נתניהו ובנט (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו ובנט (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

3 ימים נותרו להשבעתה הצפויה של ממשלת הרוטציה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ – וטרם ברור האם ימינה תהיה חברה בקואליציה. במפלגה הימנית-דתית אמרו אמש, כי הליכוד הציע לה את ראשות הוועדה לפניות הציבור בכנסת, וכי "ההצעה נדחתה בנימוס". גורמים בימינה הוסיפו וטענו כי "נתניהו בועט אותנו החוצה".

גורם בליכוד מסר בתגובה, כי "ימינה קיבלה הצעה סופר-נדיבה שגדולה יותר מחלקה האלקטורלי. לצערנו, בשל מאבקים פנימיים בנושא חלוקת תיקים בין ראשי המפלגה, ימינה דוחה כל הצעה. בעת הזאת, ערב החלת ריבונות על יהודה ושומרון, לא להיכנס לממשלה תהיה חוסר אחריות כלפי המחנה הלאומי".

על פי הדיווחים השונים, ההצעה העכשווית של הליכוד לימינה – שזכתה בבחירות ב- 6 מנדטים – כוללת את תיקי החינוך, ירושלים ומורשת, סגן שר וכאמור הוועדה לפניות הציבור. בימינה דורשים לקבל 2 מבין 3 המשרדים המשמעותיים: חינוך, בריאות ותחבורה. בריאיון לרדיו 103fm, אמר הבוקר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כי "כמו שזה נראה, מפלגת ימינה הולכת לאופוזיציה. ראש הממשלה לא רוצה אותנו בקואליציה".

כזכור, חברי הכנסת של ימינה לא חתמו על הבקשה, שהוגשה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על נתניהו. יו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט – שיפנה את המשרד לגנץ – שוחח ביום חמישי האחרון עם ראש הממשלה. על פי הודעת ימינה, הוא "שב והדגיש כי רצונה של ימינה הוא להבין מה קווי היסוד של הממשלה בשל הבעייתיות המסתמנת (משרדי המשפטים והכלכלה בידי אנשי הסתדרות ושמאל). השר ציין כי ימינה תצטרף לממשלה רק אם תוכל להשפיע באופן מהותי, זאת לאחר שתמכה בנתניהו ובמחנה הלאומי ללא הסתייגות לאורך חודשים. לא הושגו הסכמות".

יום קודם לכן, הודיע בנט כי פנה "באופן רשמי" לנתניהו, וביקש ממנו לקבל את תיק הבריאות ואת האחריות על הקורונה, זאת לדבריו "על מנת להקים מערך פנדמיה לאומי לקראת ההתפרצות הבאה, שעלולה להגיע בחורף הקרוב. אם נקים מערך כזה, נוכל בפעם הבאה להתמודד עם המגיפה תוך פגיעה קטנה יותר בכלכלה".

בתוך כך, נמשכים המגעים בין הליכוד וכחול לבן בנוגע להעברתו האפשרית של תיק הבריאות לידי כחול לבן. בחדשות 12 דיווחו אמש, כי בליכוד מותחים ביקורת על כחול לבן וטוענים כי הם "עושים הצגות שהם רוצים את תיק הבריאות, אבל הציעו עבורו רק שני תיקים קטנים – התיק לשיוויון חברתי והתיק לנושאים אסטרטגיים. שיפסיקו למכור לציבור שהם מעוניינים בתיק, ויאפשרו להתקדם במשא ומתן". הרקע לדברים הוא דרישת הליכוד לקבל 3 תיקים, בתמורה למשרד הבריאות, ביניהם תיק התקשורת. בכחול לבן הבהירו, כי תיק התקשורת אינו עומד על הפרק.

תגיות:נפתלי בנטהליכודימינהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה