חדשות בארץ

אחרי שנועד עם המבקר: אנגלמן לא צפוי לבחון טענות אוחנה על הפרקליטות

אנגלמן הודיע בתום פגישה שקיים עם שר המשפטים אמיר אוחנה כי יבחן טענותיו נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונגד פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, ויעדכן בהחלטתו "בימים הקרובים". עם זאת, בסביבת המבקר מעריכים כי הוא יפנה אותו לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות

 אנגלמן (צילום: דוברות מבקר המדינה) אנגלמן (צילום: דוברות מבקר המדינה)
אא

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הודיע היום (ראשון) בתום פגישה שקיים עם שר המשפטים אמיר אוחנה כי יבחן טענותיו נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונגד פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן. ממשרד המבקר נמסר כי אנגלמן יעדכן בהחלטתו "בימים הקרובים".

עם זאת, בחדשות 13 פורסם כי המבקר לא צפוי לבדוק את הטענות. לפי הדיווח, הנסמך על גורמים בסביבת אנגלמן, המבקר יפנה את אוחנה לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן. לאחר שהשניים נועדו הבוקר נמסר מטעמו של שר המשפטים כי ביקש מהמבקר "שיפתח בבדיקה מערכתית בעניין הפרקליטות - בדגש על הפגיעה באמון הציבור".

ניצן ומנדלבליט בטקס הפרידה מניצן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)ניצן ומנדלבליט בטקס הפרידה מניצן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

אמש, לקראת סיום תפקידו כשר המשפטים, תקף אוחנה את התנהלות עובדי משרד המשפטים, איים להקים ועדת בדיקה בנושא, טען כי ניצן פעל בניגוד לחוק – והכריז כי יפנה למבקר המדינה. אוחנה כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "פרקליט מדינה לשעבר נכנס למערכות משרד המשפטים, לכאורה בניגוד לחוק". לדבריו, אם מבקר המדינה יסרב לבדוק את הנושא, הוא ישקול להקים ועדת בדיקה ממשלתית. בכך, התייחס אוחנה לפרסום בחדשות 13, לפיו ניצן נכנס למייל המשרדי שלו לאחר תום כהונתו. ניצן, מנגד, ציין בתגובתו כי הוא הוצא לחופשה בת שלושה חודשים מתוקף היותו עובד מדינה, והמשיך, כמקובל, להשתמש במחשבו בזמן הזה.

לדברי אוחנה, חיזוק אמון הציבור במערכות אכיפת החוק אמור היה להיות בראש סדרי העדיפויות של משרד המשפטים, אולם "המערכות נגועות עמוק מדי בניגודי עניינים, בקשרים אישיים, קליקות ושיקולים זרים המונעים זאת". הוא טען כי "החשדות הולכים ומתרבים, אבל היום גם אין פרקליט מדינה שיבדוק אותן. בינתיים, יש פרקליט מדינה לשעבר שנכנס למערכות משרד המשפטים, לכאורה בניגוד לחוק".

ניצן, מנדלבליט ואוחנה, בנובמבר (צילום: פלאש 90)ניצן, מנדלבליט ואוחנה, בנובמבר (צילום: פלאש 90)

ניצן אמר בתגובתו כי "טענת שר המשפטים אוחנה, שיחס לי פעולה שלא כחוק, היא מופרכת לחלוטין ומהווה חלק ממסע הדה-לגיטימציה המתמשך שלו כלפיי וכלפי פרקליטות המדינה, המונע משיקולים זרים וברורים. למותר לציין, שהשר אוחנה לא פנה אליי לקבל התייחסותי לטענה מופרכת זו לפני שפרסם ברבים את האשמותיו. העובדות בנושא הן פשוטות: בשלושת החודשים שלאחר תום כהונתי כפרקליט המדינה נותרתי עובד המשרד בחופשה. בתקופה זו המחשב האישי שלי נשאר ברשותי וגם כתובת המייל המשרדית המשיכה לשמש אותי. מדובר בפרוצדורה מקובלת לעובדים בחופשה והיא נעשתה בתיאום עם הגורם המוסמך. מאחר שבתום התקופה שהיתי בבידוד, המחשב הוחזר פיזית למשרד ב-6 באפריל. בכל התקופה מאז סיום כהונתי כפרקליט המדינה ועד החזרת המחשב למשרד, עשיתי שימוש רק במייל האישי שלי ולא נכנסתי לכל מאגר מידע משרדי כלשהו".

אוחנה אמר אמש כי החליט להיפגש מחר בבוקר עם מבקר המדינה ולבקש ממנו להיכנס לעובי הקורה. "פשוט אין גורם אחר שיכול לקיים בקרה כוללת ואפקטיבית על הרעות החולות שבמערכת. לנציב הביקורת על הפרקליטות, אדם שיש לי הערכה רבה מאוד אליו – השופט רוזן – אין את הסמכויות בחוק לבצע זאת. אם מבקר המדינה ימנע מלבצע את הבדיקה, אשקול הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקה כוללת של כל הטענות החמורות המתרבות ונערמות".

תגיות:אמיר אוחנהמתניהו אנגלמןשי ניצןאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה