חדשות בארץ

ישיבת סיעה סוערת בימינה. סמוטריץ': "נעשה להם את המוות באופוזיציה"

חברי מפלגת ימינה התכנסו אחר הצהריים לישיבת סיעה במשכן הכנסת, במהלכה הוצגה תמונת המצב ביחס לכניסת המפלגה לממשלה והטעמים להליכה לאופוזיציה. במפלגה טענו כי חרף הפרסומים כי הסיבה לסירובם להיכנס לממשלה בראשות נתניהו ובני גנץ  נובעת מחוסר שביעות הרצון מהתיקים שהוצעו להם, "אין לנו עניין בג׳ובים ותארים ללא כל השפעה"

חברי מפלגת ימינה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)חברי מפלגת ימינה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

חברי מפלגת ימינה התכנסו אחר הצהריים (ראשון) לישיבת סיעה במשכן הכנסת, במהלכה הוצגה תמונת המצב ביחס לכניסת המפלגה לממשלה והטעמים להליכה לאופוזיציה, עליה הודיעו הבוקר בימינה. מהסיעה נמסר כי "חברי הרשימה הסכימו פה אחד כי לאור חוסר הרצון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לראות את ימינה בקואליציה, ולאור הדרתה של הציונות הדתית ממוקדי ההשפעה וממקום מרכזי בממשלה, הדבר הנכון הוא לשרת את הציונות הדתית והציבור הישראלי מהאופוזיציה".

במפלגה טענו כי חרף הפרסומים כי הסיבה לסירובם להיכנס לממשלה בראשות נתניהו ובני גנץ  נובעת מחוסר שביעות הרצון מהתיקים שהוצעו להם, "אין לנו עניין בג׳ובים ותארים ללא כל השפעה". לטענתם, "לאחר שנים שהצלחנו להשפיע בממשלה, נתניהו מרחיק אותנו מהגה ההשפעה ומייעד אותנו לספסלים האחוריים, נטולי כל השפעה". בימינה גם שיגרו איום לעבר נתניהו, לפיו "מי שמפקיר שותפים נאמנים כאשר הוא בימים טובים, לא ימצא אותם לצדו בימים סגריריים". עוד נמסר כי "ימינה תיבנה מהאופוזיציה, תציג תכניות נועזות בתחום המדיני, הביטחוני, הכלכלי והיהודי. בעוד שנה וחצי המשחק בימין ייפתח וימינה תהווה אלטרנטיבה ימנית אמיתית. על פירוק הבלוק חתום נתניהו".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

במהלך ישיבת הסיעה הסוערת הובאו ב'כאן חדשות' ציטוטים מתוך הנאמר במפגש הסגור, בו נשמע יו"ר ימינה, נפתלי בנט, מכריז כי "נתניהו החליט לפרק את גוש הימין" וכי להערכתו "הוא יצטער על זה". כל ארבעת שותפיו להנהגה – איילת שקד, רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' - התחייבו בישיבה שאף אחד מהם לא יחבור לממשלה לבדו, ללא שאר חלקי המפלגה.

לפי שקד, "חשבתי שנתניהו ירצה לשמר את הגוש שהביא אותו עד הלום. לי לקח יותר זמן להבין שהוא פשוט רוצה אותנו בחוץ". שקד הוסיפה שראש הממשלה בחר שלא לזמן אותם למשא ומתן משום ש"הוא החליט לפרק את הגוש, וזו הוכחה שכנראה נתניהו רואה את הסוף".

סמוטריץ' הוסיף: "אין לנו יכולת לעשות משהו בתוך הממשלה, נתניהו לא רוצה אותנו. אם הוא לא מדבר אתנו זה אומר שנתניהו חושב שעוד שנה וחצי הוא כבר לא בבלפור". פרץ אמר כי "בממשלה כזו לא יהיו לנו כלי השפעה, איתם נוכל לקדם את הערכים שלנו". סמוטריץ' גיבה את דבריו: "שנתיים באופוזיציה יחזירו את ימינה לימי הזוהר של 12 מנדטים".

מוקדם יותר היום הכחישה שקד ידיעה שפורסמה באתר וואלה, לפיה היא התנגדה לפרסום הכרזת ימינה על הליכה לאופוזיציה, בטענה כי "אין חזרה ממנה". שקד כתבה: "בניגוד לידיעות שהופצו, הודעת ימינה הייתה על דעתי ובאישורי. הצעת הליכוד מבזה ונטולת השפעה ומשמעותה פרוק גוש הימין. גם ניסיונות הפיצול ייכשלו כולם. ימינה היא סיעה אחת וכך תישאר".

תגיות:ימינהנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה