חדשות בארץ

השרים אישרו את פתיחת הפארקים, בוטל הבידוד לחוזרים מחו"ל

בישיבת הממשלה הוחלט, כי בשלב זה לא תוסר ההגבלה על שימוש במתקני שעשועים. החוזרים מחו"ל יוכלו לקיים את תקופת 14 ימי הבידוד בביתם

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

הממשלה אישרה אמש (ראשון) את ביטול המגבלה שהוטלה על שהייה בגנים ובפארקים ציבוריים. השימוש במתקני הכושר שבפארקים יותר, והרשויות המקומיות יציבו שילוט המחייב שמירה על ריחוק פיזי ומניעת התקהלות. ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדה שהציג בדיון מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. עם זאת, בשלב זה לא הוסרה ההגבלה על שימוש במתקני שעשועים המצויים בגן ציבורי או בשטח ציבורי אחר. על אף דרישתם של שרים לפתוח את עונת הרחצה ולאפשר שהייה בחופי הים ובבריכות, הדיון בסוגיה יתקיים במועד אחר.

השרים החליטו גם לבטל את העברתם של אזרחים השבים מחו"ל לבידוד במלוניות לתקופה של 14 ימים. על פי התיקון לתקנות שעת החירום, חוזרים מחו"ל שיוכיחו כי ביכולתם לקיים בידוד ביתי באופן מלא ותקין – בבית מגוריהם, או במקום מתאים אחר העומד לרשותם – יוכלו לעשות זאת. בנוסף, מי שכבר שוהה במלונית ויוכיח יכולת לבידוד ביתי, יוכל לצאת ולהשלים את תקופת הבידוד בביתו. השבים מחו"ל שלא יוכלו לקיים בידוד ביתי יופנו לבידוד במלוניות על חשבון המדינה.

על פי המודל החדש שהציע השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, יתאפשר פיקוח מוגבר על החוזרים מחו"ל, שיימצאו מעתה בבידוד ביתי. משטרת ישראל תקבל את האחריות על הפיקוח והאכיפה, ולצורך ביצוע משימה זו יועברו לרשותה 250 מפקחים ממשרד הפנים. המפקחים יבצעו "ביקורי בית" בתעדוף  מבצעי, שייקבע על ידי המשטרה. לשם כך יועמדו לרשותם כלי רכב וכל סיוע משטרתי נדרש.

הטיפול בשבים בשדה התעופה יחולק בין משרד הביטחון, משרד הבריאות ורשות שדות התעופה. באחריותה של המשטרה להיות נוכחת בתהליך הקליטה והשינוע של המגיעים לארץ, ולסייע במידת הצורך גם לרשויות האחרות.

בהחלטת הממשלה הודגש, כי חוזר מחו"ל (כמו גם אחרים המחויבים בבידוד) לא יורשה להגיע לבידוד הבית באמצעות תחבורה ציבורית, למעט במוניות ובהתאם לכללים (שימוש במסכות, נסיעה עם חלונות פתוחים), וזאת כדי למנוע הדבקה פוטנציאלית בתחבורה ציבורית. אדם שיפר את חובת הבידוד, או שייסע בתחבורה ציבורית – ייקנס, ויידרש להשלים את הבידוד במלונית.

בעקבות אישור התקנות החדשות, הודיע דובר צה"ל כי החל מהבוקר יחל שחרורם מהמלוניות של מבודדים, העומדים בקריטריונים של משרד הבריאות, להמשך בידוד ביתי. החוזרים מחו"ל יופנו מעתה לבידוד ביתי. שבים מחו"ל, שאין ביכולתם לקיים בידוד ביתי על פי הנחיות משרד הבריאות, יועברו לבידוד במלוניות הבידוד שימשיכו לפעול. פיקוד העורף יסייע בשינוע המבודדים שזקוקים לכך לנתב"ג.

על פי נתוני דובר צה"ל, עד כה שהו במלונות ההחלמה 5,534 מבודדים או חולים, מתוכם 3,134 שבו לביתם. נכון לאתמול, שוהים 2,400 חולים במלונות ההחלמה. במלונות הבידוד שהו עד כה 3,932 מבודדים, ונכון לאתמול שוהים בהם 1,750 מבודדים.

תגיות:נגיף הקורונהתקנות לשעת חירום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה