חדשות בארץ

הליכוד נגד ימינה: "חוברים לאופוזיציה עם היבא יזבק". בנט: "רוצים השפעה"

בנט הבהיר במסיבת עיתונאים כי "תמיד ניתן גיבוי לראש הממשלה - אם יעשה את הדבר הנכון. אם לא, נהווה אופוזיציה לוחמת ונציג חלופות ראויות". לדבריו, במקרה כזה, "נבנה מודל לחלופה שלטונית, ונראה מה זה ימין אפקטיבי - ימין שלא בא לריב אלא בא לעשות"

בנט ונתניהו, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט ונתניהו, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בליכוד תדרכו היום (שני) נגד יו"ר סיעת ימינה, נפתלי בנט, שהודיע כי סיעתו לא תצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ ותהיה חלק מהאופוזיציה. גורם בליכוד אמר כי "מצער שבגלל מאבק פנימי על תיקים ימינה מוכנה לחבור לאופוזיציית השמאל עם יאיר לפיד והיבא יזבק", וכי במקום "לקחת חלק במהלך ההיסטורי" של נתניהו, שמביא לסיפוח יהודה ושומרון, בנט "נכנע למאבק פוליטי פנימי, מוכן לוותר על חלקה של הציונות הדתית בממשלה, ובורח ממנהיגות". זאת, זמן קצר לאחר שבנט טען כי לא היה מדובר בחלוקת תיקים, אף שהודה כי מפלגתו חפצה בהשפעה.

בנט אמר במסיבת העיתונאים: "מאוד שמחתי שמקימים ממשלה ושלא נגררים למערכת בחירות רביעית. השאלה היא האם נתניהו רוצה אותנו בממשלה. הוא לא. זה בסדר, אנחנו לא מהנעלבים. נתניהו וגנץ הכריזו על הקמת ממשלת חירום בגלל הקורונה. המשרד הכי חשוב זה משרד הבריאות בממשלה כזאת והם בורחים ממנו. אין שר אחד שאמר 'אני רוצה לקחת על עצמי את התפקיד'".

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לטענתו, סיעתו לא דרשה שלושה שרים. "אנחנו רוצים השפעה, לא תיקים ריקים. באתי מההייטק כדי לשרת את העם. אני רוצה לעזור אני מוכן לקחת על עצמי את תיק הבריאות, ביקשתי באופן רשמי, וכלום. סמוטריץ' הוא שר תחבורה מעולה, למה להפסיק את זה? ככה לא נראה בן אדם שרוצה את ימינה בממשלה, וזה בסדר".

עם זאת, בנט הבהיר כי "תמיד ניתן גיבוי לראש הממשלה - אם יעשה את הדבר הנכון. אם לא, נהווה אופוזיציה לוחמת ונציג חלופות ראויות". לדבריו, במקרה כזה, "נבנה מודל לחלופה שלטונית, ונראה מה זה ימין אפקטיבי - ימין שלא בא לריב אלא בא לעשות. ימין שלא מדבר על שופטים, אלא ממנה שופטים. ימין שלא מדבר על ריבונות - אלא מחיל ריבונות". הוא הוסיף כי היה רוצה להאמין שנתניהו שינה את תפיסתו לגבי מערכת המשפט, "לא כי זה נוגע לו, אלא כי הוא הבין שיש בעיה בהתנהלות מערכת המשפט".

תגיות:נפתלי בנטהליכודימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה