חדשות בארץ

חייל צה"ל נפצע קל, נמשך המצוד אחרי המחבלים מהכפר יעבד

חייל צה"ל נפצע באורח קל במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים במחנה הפליטים אל-פוואר. כוחות צה"ל ממשיכים במצוד אחרי המחבלים, שהרגו את לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל הי"ד

תמונת ארכיון (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)תמונת ארכיון (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)
אא

חייל צה"ל נפצע הלילה (רביעי) באורח קל מיידוי אבנים, במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים במחנה הפליטים אל-פוואר, דרומית לעיר חברון. על פי מקורות פלסטיניים, נער בן 14 נהרג במהלך העימותים שפרצו במקום בין מתפרעים לבין הכוחות.

דובר צה"ל מסר כי "הלילה, במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים במחנה פליטים אל-פוואר שבמרחב החטיבה המרחבית 'יהודה', התפתחה הפרת סדר אלימה, במהלכה מחבלים השליכו אבנים וסלעים, בקבוקי תבערה ומטענים לאורך הפעילות. כמו כן, נשמעו קולות ירי במרחב".

"הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. כתוצאה מיידוי האבנים נפצע לוחם צה"ל באורח קל. כמו כן, מוכרת טענה על פלסטיני הרוג ועל מספר פלסטינים פצועים".

בתוך כך, נמשך המצוד אחרי המחבל או המחבלים, שהרגו אתמול לפנות בוקר את חייל צה"ל, עמית בן יגאל הי"ד, במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד, מדרום לג'נין. כוחות צה"ל עצרו למעלה מעשרה חשודים בתוך הכפר, וממשיכים בסריקות. במערכת הביטחון סבורים, כי המעצרים יניבו מידע מודיעיני, שיוביל ללכידת המעורבים בפיגוע.

מתחקיר התקרית עולה, כי כוח של סיירת גולני סיים פעילות לביצוע מעצרים של מבוקשים בכפר ועשה את דרכו ליציאה ממנו. המחבלים התמקמו על גג בית בן 3 קומות בקצה הכפר, והחלו לידות אבנים ובלוקים לעבר החיילים. בן יגאל הרים את ראשו לעבר הגג, ונפגע פגיעה ישירה מבלוק שהושלך עליו. על אף שחבש קסדה, בהתאם להוראות, הוא נפצע באורח קשה בשל זווית הפגיעה ועוצמתה. לאחר טיפול ראשוני בשטח, הוא פונה בניידת טיפול נמרץ למנחת המסוקים הקרוב. משם הועבר במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, בו נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הוא הובא אמש למנוחות, בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב.

תגיות:יהודה ושומרוןצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה