חדשות בארץ

ש"ס ויהדות התורה לרה"מ: להכניס את ימינה לממשלה; נתניהו ייפגש עם בנט

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם שר הביטחון נפתלי בנט, בניסיון אחרון להגיע להסכמות על צירופה של ימינה לממשלה. ראשי ש"ס ויהדות התורה ביקשו מנתניהו לשמור על שלמות גוש הימין: "פעל בכל דרך כדי שמפלגת ימינה תמצא את מקומה בממשלה"

בנט ונתניהו, תמונת ארכיון (יונתן זינדל, פלאש 90)בנט ונתניהו, תמונת ארכיון (יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:38)

יו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט, וראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגשו בהמשך היום (רביעי) במשרד ראש הממשלה בירושלים, בניסיון אחרון להגיע להסכמות שיאפשרו את צירופה של ימינה לממשלה. במקביל, עושות המפלגות החרדיות מאמצים להביא לכניסתה של ימינה לקואליציה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר אגודת ישראל יעקב ליצמן ויו"ר דגל התורה משה גפני פנו היום במכתב משותף לראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקשו ממנו לשמור על שלמותו של גוש הימין. "כידוע, הלכנו יחד כבלוק מאוחד של כל מחנה הימין לאורך כל מערכות הבחירות, בנאמנות ובאחדות בהמלצה משותפת לכהונתך כראש הממשלה", נאמר במכתב. "כעת, עם גיבוש קואליציה חדשה בראשותך, אנו רואים צורך להמשיך את שיתוף הפעולה כבלוק מאוחד של כל מחנה הימין בקואליציה הבאה. נבקשך בזאת לפעול בכל דרך כדי שמפלגת ימינה על סיעותיה תמצא את מקומה עמנו כחלק בלתי נפרד מבלוק הימין, יחד בקואליציה המוקמת בראשות הליכוד וכחול לבן".

על רקע הפיצוץ במשא ומתן בין הליכוד וימינה, נמסר מוקדם יותר מלשכתו של יו"ר דגל התורה, משה גפני, כי הוא "נמצא בקשר עם ראשי מפלגות הליכוד וימינה ופועל במרץ על מנת שבנט ושותפיו יצטרפו לממשלה המסתמנת". לדבריו, "אסור שסיעת ימינה לא תהיה בקואליציה".

בימינה הגיבו אמש בזעם על מינויו של יולי אדלשטיין לשר הבריאות – צעד שנתפס כמכוון נגד בנט, שביקש מנתניהו למלא את התפקיד. "נתניהו טרק את הדלת לכניסתנו לממשלה", אמר גורם במפלגה הימנית-דתית. "אדלשטיין לא דרש בכלל את תיק הבריאות, בנט כן, וזה הגיע לימינה לאור תפקודו במשבר הקורונה. זה מהלך מחושב של נתניהו לחיסול הברית עם הציונות הדתית".

נתניהו הגיב על ההאשמות נגדו בסרטון שהעלה לרשת. "המטרה שלי שממשלת האחדות תכלול את כל גוש הימין", אמר. "לצערי, ימינה דחו את ההצעה הנדיבה שנתתי להם – הרבה מעבר לגודלם היחסי – הצעה שדואגת להרבה מהאינטרסים בליבת הציונות הדתית. הם ביקשו 4 תפקידים בכירים על 6 חברי כנסת. ש"ס ואגודה יחד, עם 16 חברי כנסת, ביקשו שלושה שרים. זאת אומרת, הבקשה של ימינה היא בלתי אפשרית בכל צורה".

"עוד לפני כן, ימינה סירבה להמליץ עלי כמועמד להרכיב את הממשלה אצל נשיא המדינה", הוסיף נתניהו. "זה בניגוד גמור להבטחה שנתנו לבוחריהם. אני מקווה שיתחולל פה שינוי. בכל מקרה, הציונות הדתית היא בשר מבשרנו. רוב הציונות הדתית הצביעו לליכוד, הם נמצאים בליכוד, והממשלה בראשות הליכוד תמשיך לדאוג לאינטרסים ולערכים המשותפים שלנו".

כזכור, בליכוד תקפו שלשום בחריפות את ימינה, והאשימו את חבריה ב"כיסאולוגיה". בהודעת הליכוד נאמר, כי "התברר סופית שבנט וימינה החליטו לפרוש מגוש הימין. הצעד הראשון היה כאשר סירבו בימינה להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה נתניהו להרכיב את הממשלה, בניגוד גמור לרצון בוחריהם".

"הצעד השני היה כאשר סירב בנט שוב להצעתו הנדיבה של ראש הממשלה לקבל את תיק החינוך, תיק ירושלים ומורשת, סגן שר ביצועי הכולל אחריות לחטיבה להתיישבות ולשירות הלאומי, תפקידים בעלי חשיבות עליונה לציונות הדתית".

"במקום זאת, במפלגת ימינה דורשים ארבעה תפקידים בכירים שאין להם אף קשר לציונות הדתית", המשיכו בליכוד ותקפו. "סירובו של בנט לקבל הצעה נדיבה זו, שמעבירה לידי ימינה את כל הנושאים החשובים לציונות הדתית, חושף שלא מדובר באידיאולוגיה אלא בכיסאולוגיה. מצער שבגלל מאבקים פנימיים, בנט וחבריו בימינה בחרו להצטרף לאופוזיציית השמאל עם יאיר לפיד והיבא יזבכ. הציונות הדתית תמשיך להיות מרכיב מרכזי מוביל בתוך הליכוד ובמדיניות הממשלה".

יום קודם לכן, התייחס בנט למשבר מול הליכוד. "מאוד שמחתי שמקימים ממשלה ושלא נגררים למערכת בחירות רביעית", אמר במסיבת עיתונאים. "השאלה היא האם נתניהו רוצה אותנו בממשלה – והוא לא. זה בסדר, אנחנו לא מהנעלבים". הוא תקף את התנהלות הליכוד במשא ומתן, וטען כי מפלגתו לא דרשה שלושה תיקים: "אנחנו תמיד רוצים להשפיע, וזה כל מה שביקשנו. לצערי, הליכוד בחר להפוך אותנו ללא רלוונטיים".

"היינו נאמנים לגוש הימין ולא לאדם מסוים. מה שנתניהו עשה – פירק את גוש הימין", תקף בנט. "זו החלטה מודעת ולגיטימית של ראש הממשלה, אבל מרגע שהוא פירק את הגוש – אין גוש, על כל ההשלכות". לדבריו, "נבנה מודל אפקטיבי, תמיד ניתן גיבוי לראש הממשלה – אם יעשה את הדבר הנכון. אם לא, נהווה אופוזיציה לוחמת. לא סתם נילחם, תמיד נציג חלופות ראויות".

תגיות:נפתלי בנטהליכודימינהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה