חדשות בארץ

נסראללה: ישראל עשויה לעשות טעות שתוביל לפיצוץ באזור כולו

ברשת "פוקס ניוז" דווח הערב כי איראן חופרת מנהרה בבסיס הצבאי הגדול "אימאם עלי" שבמזרח סוריה, המיועדת לאחסון מערכות נשק מתקדמות. תצלומי הלוויין הם מאתמול, ובהם מוצגים דחפורים בכניסה למבנה, שגודלו מוערך בכ-15 מטרים. נסראללה: הטענות על צמצום הנוכחות האיראנית בסוריה - "שטויות ואופטימיות יתרה"

נסראללהנסראללה
אא

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, טען היום (רביעי) כי "ישראל רואה ביכולת ייצור הטילים על אדמת סוריה איום, ולכן היא תוקפת את כל מה שקשור בייצור טילים בסוריה". לדבריו, "אם המצב הזה יימשך, ישראל עשויה לעשות טעות שתוביל לפיצוץ באזור כולו". נסראללה אמר את הדברים במלאות ארבע שנים למותו של מוסטפא בדר א-דין, מפקד בחיזבאללה שהיה ממונה על מנגנון החוץ של הארגון שחוסל בפיצוץ הסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בדמשק.

לפי דיווח הערב ברשת "פוקס ניוז", שנסמך על צילומי לוויין, איראן חופרת מנהרה בבסיס הצבאי הגדול "אימאם עלי" שבמזרח סוריה, המיועדת לאחסון מערכות נשק מתקדמות. תצלומי הלוויין הם מאתמול, ובהם מוצגים דחפורים בכניסה למבנה, שגודלו מוערך בכ-15 מטרים. גם צילומי הלוויין מ-1 באפריל מראים דחפורים סמוך למבנה.

צילומי הלוויין (צילום: Image Sat International ISI)צילומי הלוויין (צילום: Image Sat International ISI)

נסראללה גם האשים בנאומו את ישראל ביצירת מצג שווא באשר למידת ניצחונה במערכה נגד ההתבססות האיראנית בסוריה. לדבריו, הטילים שישראל דואגת להשמיד הם "ללא ספק מחזקים את סוריה ואת ציר ההתנגדות. ישראל רואה בסוריה כאיום עתידי בגלל טילים אלה. היא רואה גם את הנוכחות האיראנית כאיום, ולכן היא נוקטת פעולות שעלולות להוביל להסלמה בלתי מכוונת".

הוא גם לגלג לשר הביטחון היוצא, נפתלי בנט, שטען בשבועות האחרונים כי ישראל הצליחה במערכה לסילוק האיראנים מסוריה. "שר הביטחון הישראלי האידיוט הבטיח להוציא את האיראנים מסוריה לפני סוף השנה", אמר מזכ"ל חיזבאללה, "הוא הגיע למסקנה שישראל השיגה את המטרות שלה בסוריה והציג שקרים ומידע שגוי". בנט, לטענתו, "דיבר על הניצחונות הדמיוניים" של ישראל מול סוריה, איראן וחיזבאללה. "ישראל נוכחת בסוריה מאז 2011, והיו לה כמה מטרות, כולל שינוי המשטר. המלחמה הזאת נכשלה, האמצעים של הציונים נכשלו", הוסיף.

עוד אמר כי "במשך שנים הם (חיל האוויר הישראלי -א"פ) תוקפים משלוחי נשק לסוריה. זה לא חדש. מה שחדש הוא שהישראלים מנסים למסגר פרטים מסוימים כניצחון עבור ישראל, וכתחילת התבוסה של איראן בסוריה". התדרוכים של גורמי הביטחון לפיהם איראן צמצמה נוכחות בסוריה, לדבריו, מתפרסמים "כחלק ממלחמה פסיכולוגית, הם טוענים עכשיו שבעלות בריתה של סוריה - איראן ורוסיה - נוטשות אותה. אלה״'.

גורמים ביטחוניים בישראל טענו בראשית החודש בתדרוכים לעיתונות כי לראשונה מאז נכנסה לסוריה, טהראן החליטה על צמצום כוחותיה ולשם כך החלה בפינוי בסיסים באזור. זאת, ברקע הזינוק המשמעותי במספר התקיפות המיוחסות לישראל, על פי פרסומים זרים, בשנה החולפת, שגברו בשבועות האחרונים. תקיפות אלו, שבתחילה התמקדו בסיכול הברחות הנשק, התרחבו באחרונה גם כלפי הכוחות איראנים הפרוסים בשטח המדינה, כמו גם בתשתיות ומפקדות.

לפי אותם הגורמים, "סוריה משלמת מחיר גדל והולך בשל הנוכחות האיראנית בשטחה, על מלחמה שאינה שלה. איראן הפכה מנכס עבור סוריה, לנטל. ישראל תגביר את הלחץ על איראן עד ליציאתה מסוריה". יממה קודם דווח בסוכנות הידיעות הרשמית של סוריה כי מערכות ההגנה האווירית במדינה הגיבו לתקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי במחוז חלב שבצפון המדינה. צבא סוריה מסר כי המתקפה האווירית כוונה נגד בסיס צבאי, אולם בסוכנות הידיעות נאמר כי האתר שהופצץ היה מכון מחקר, המוכר כגוף התעשייה הביטחונית המוביל במדינה, שאחראי לפיתוח אמצעי לחימה, בהם נשק כימי וביולוגי. לפי הדיווח, כל הטילים שנורו אל המקום יורטו.

תגיות:חסן נסראללהחיזבאללהאיראןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה