חדשות בארץ

סופית: ההשבעה נדחתה ליום ראשון - גנץ משך את התפטרותו מיו"ר הכנסת

גורמים בקואליציה העתידית האשימו את נתניהו כי הוא מייצר משבר מכוון כדי לדחות את ההשבעה. מנגד, בכירים בליכוד הוסיפו כי חלוקת התיקים עם חלק מהשרים עדיין "תקועה" וכי נתניהו לא סגר עדיין עם יואב גלנט, זאב אלקין, ניר ברקת, גילה גמליאל, ציפי חוטובלי, דוד אמסלם ואבי דיכטר

נתניהו וחברי הליכוד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו וחברי הליכוד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ הודיעו הערב (חמישי) כי השבעת הממשלה תידחה ליום ראשון. לפי ההודעה, נתניהו פנה לגנץ בבקשה לדחות את ההשבעה ליום ראשון "על מנת לאפשר לו לסיים את חלוקת התיקים בליכוד". בעקבות כך, גנץ מסר כי בהתאם, בכוונתו למשוך את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת. כמו כן, סוכם כי היום יונח בכנסת החוק הנורבגי במתווה שסוכם בין הצדדים.

הרקע לדחיית ההצבעה על כינון הממשלה, שאמור היה להתקיים הערב ב-22:00, הוא קשייו של ראש הממשלה בהשלמת הליך חלוקת התיקים, ובשל כך בליכוד העריכו כי השבעת הממשלה תידחה ליום ראשון או תיערך בשלבים. עם זאת, בכחול לבן, שכמעט סיימו בחלוקת התיקים, התנגדו בתוקף, והתעקשו שההשבעה תיערך הלילה – בכל מחיר. גורמים בקואליציה העתידית האשימו את נתניהו כי הוא מייצר משבר מכוון כדי לדחות את ההשבעה. מנגד, בכירים בליכוד הוסיפו כי חלוקת התיקים עם חלק מהשרים עדיין "תקועה" וכי "נתניהו לא סגר עדיין עם יואב גלנט, זאב אלקין, ניר ברקת, גילה גמליאל, ציפי חוטובלי, דוד אמסלם ואבי דיכטר".

דיכטר עצמו הודיע אחר הצהריים כי החליט להחרים את ההצבעה על כינון הממשלה, שאמורה להתקיים ב-22:00, מאחר שנתניהו אף לא טרח לזמן אותו לפגישה או להציע לו כלל תפקיד ראוי בממשלה. גם השר צחי הנגבי הודיע בטוויטר כי יחרים את ההצבעה. "עד כה לא זומנתי לשיחה, אני מניח שלא זקוקים לי הערב בכנסת", כתב הנגבי. דיכטר, מספר 10 ברשימת הליכוד לכנסת, אמר למקורביו: "זלזול שכזה אינו רק כלפיי, אלא מהווה יריקה בפרצופם של 130 אלף מתפקדי ליכוד שבחרו בי בעשירייה הראשונה בליכוד".

זאת ועוד, שרים ובכירים בליכוד מאשימים את נתניהו כי "שיקולים פוליטיים מוליכים אותו". לדבריהם, "ראשית מינה את מקורביו ובמקביל עושה הכל כדי לפרק את מחנה גדעון סער בליכוד על ידי מינוי יואב קיש לסגן שר ומינוי חיים כץ לראשות וועדת עבודה ורווחה".

בין חברי הליכוד שמקשים על השלמת הקמת הממשלה היא השרה גילה גמליאל, שקיבלה הצעה להתמנות לשרה במשרד חדש שיוקם – "המשרד להשכלה גבוהה", אולם היא מעוניינת להיות השרה לאיכות הסביבה. גם השר דוד אמסלם מביע חוסר שביעות רצון ודורש לעמוד בראש המשרד לענייני ירושלים שכבר נמסר לרפי פרץ מסיעת ימינה, שנטש את חבריו שהלכו לאופוזיציה. פרץ איים כי ייאלץ לסגת מהמינוי, הוא לא יצטרף לממשלה. גם מירי רגב, שקיבלה את משרד התחבורה, אינה מרוצה וחפצה בתפקיד השרה לביטחון הפנים - שהובטח לאוחנה.

המשרדים שניתנו לליכוד וטרם אוישו: החינוך, ביטחון הפנים, תחבורה, ואנרגיה (צפוי להישאר בידי יובל שטייניץ). בכחול לבן טרם איישו את תיקי התיירות והתפוצות. אורלי לוי-אבקסיס מונתה לתפקיד חדש - שרה ל"חיזוק וקידום קהילתי", וחילי טרופר מונה לשר התרבות והספורט.

על פי המסתמן בשעה זו, בני גנץ - ביטחון (עד תום הקדנציה, אח"כ יחליפו גבי אשכנזי); גבי אשכנזי - חוץ (עד תום הקדנציה, אח"כ התיק יועבר לליכוד); ישראל כץ - אוצר; אבי ניסנקורן - משפטים; יולי אדלשטיין - בריאות; אריה דרעי - פנים ופיתוח הנגב והגליל; עמיר פרץ - כלכלה; יעקב ליצמן - שיכון; איציק שמולי - עבודה ורווחה; יועז הנדל - תקשורת; זאב אלקין - הגנת הסביבה; פנינה תמנו-שטה - קליטה; אלון שוסטר - חקלאות; יזהר שי - מדע וטכנולוגיה; יעקב אביטן - שירותי דת (מינוי חיצוני).

תגיות:בני גנץהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה