חדשות בארץ

חלוקת תיקים בליכוד: רגב לתחבורה, אוחנה השר לביטחון הפנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על מינויה של מירי רגב לשרת התחבורה למשך חציה הראשון של הקדנציה, כשלאחר מכן היא תכהן כשרת החוץ. אמיר אוחנה יעבור ממשרד המשפטים למשרד לביטחון הפנים. גדי יברקן מונה לסגנו של אוחנה ולממונה על שילוב יוצאי אתיופיה

נתניהו ואוחנה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו ואוחנה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (חמישי) על מינויה של שרת התרבות היוצאת, מירי רגב, לשרת התחבורה והתשתיות הלאומיות. רגב תמלא תפקיד זה בחציה הראשון של הקדנציה, ולאחר הרוטציה תכהן כשרת החוץ. 

בהודעה משותפת שפרסמו השניים, אמר נתניהו כי "השרה רגב קיבלה על עצמה את אחד התפקידים המשמעותיים והמשפיעים ביותר על חיי האזרח והכלכלה. רגב עושה היסטוריה, בכך שתהא האישה הראשונה בממשלות ישראל שתכהן בתפקיד שרת התחבורה. מירי רגב הוכיחה כבר במשרד התרבות והספורט, שהיא יודעת לחולל רפורמות אדירות ופורצות דרך".

"בנוסף החלטתי, כי בעוד שנה וחצי השרה רגב תיכנס לתפקיד שרת החוץ של מדינת ישראל, אחד התפקידים הבכירים והחשובים ביותר בהנהגת המדינה", הוסיף נתניהו. "השרה רגב תשמש כחברה מן המניין בקבינט המדיני-ביטחוני, תשמש כשרה הממונה על מרכז ההסברה, וכמו כן תכהן בוועדה למינוי שופטים".

רגב הודתה לנתניהו על האמון בה: "בתום 5 שנים, בהן כיהנתי כשרת תרבות ספורט והובלתי את מהפכת הצדק התרבותי והצדק החלוקתי בתחום התרבות והספורט, אני נכונה לאתגר הלאומי הגדול שהוצע לי על ידי ראש הממשלה נתניהו, ונכונה להוביל שינויים פורצי דרך בתחום התחבורה והתשתיות הלאומיות והמאבק בתאונות הדרכים. כמו כן, העובדה שאכהן גם כשרת החוץ הבאה של ישראל היא כבוד גדול, ואני אפעל לייצג נאמנה את האינטרסים של מדינת ישראל ואפעל לביצור מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית".

קודם לכן, הודיע נתניהו על מינויו של שר המשפטים היוצא, אמיר אוחנה, לתפקיד השר לביטחון הפנים. חבר הכנסת גדי יברקן מונה לתפקיד סגן השר לביטחון הפנים והממונה על שילוב יוצאי אתיופיה. בנוסף, החליט נתניהו למנות את שרת השיכון היוצאת, יפעת שאשא ביטון, לתפקיד יו"ר ועדת הקורונה בכנסת.

בהודעה שפרסם אוחנה, הוא הודה לראש הממשלה על "הזכות והאמון" שנתן בו: "רוב חיי הבוגרים וכל חיי המקצועיים אני חלק ממערכת אכיפת החוק והמשפט. כקצין חקירות, ולאחר מכן בשב"כ, בהתמחות בפרקליטות, כעורך דין בתחום הפלילי ולאחרונה גם כשר המשפטים – למדתי להכיר את המערכות השונות המצויות תחת המשרד לביטחון הפנים".

"לשמחתי, ראש הממשלה החליט למנות את חברי הטוב, חבר הכנסת גדי יברקן, כסגני, ואנו נפעל יחד במלוא הכוח למען כלל אזרחי ישראל".

"אני מודע לכך שאתגרים רבים מונחים לפני, ולאחריות הכבדה הנלווית אליהם, ואעשה כל שבידי על מנת לעמוד בהם בכבוד – למען אזרחי ישראל כולם", הצהיר אוחנה.

יברקן, שכזכור לפני הבחירות האחרונות ערק מכחול לבן לליכוד, הודה אף הוא לנתניהו. "אני רוצה להודות לראש ממשלת ישראל על האמון שנתן בי לשרת את עם ישראל. עבודה רבה לפנינו – באתי לעבוד", אמר בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות.

מוקדם יותר הערב, הודיעו נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, על דחיית השבעתה של הממשלה, שתוכננה להיערך בשעה 22:00. נתניהו, שנתקל בקשיים בחלוקת התיקים בליכוד, שוחח עם גנץ וביקש לדחות את ההשבעה ליום ראשון הקרוב. גנץ נענה לבקשה, והודיע כי בהתאם לסיכום ולדחייה, הוא מושך את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת. כמו כן, סוכם כי היום יונח בכנסת החוק הנורבגי, במתווה שסוכם בין הצדדים. בעקבות הודעתם של נתניהו וגנץ, אישרה הוועדה המסדרת לקיים את השבעת הממשלה ביום ראשון בשעה 13:00. סדרי הדיון יישמרו כפי שנקבעו לישיבה שהייתה אמורה להיערך הערב.

תגיות:הליכודאמיר אוחנהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה