חדשות בריאות

הקורונה בישראל: 31 חולים חדשים ביממה האחרונה, מניין הקורבנות עלה ל- 265

מצבם של 60 חולים מוגדר קשה, ביניהם 50 מונשמים. שר הבריאות היוצא, יעקב ליצמן, שיגר איגרת פרידה לעובדי המשרד: "גאה בתפקוד הנוכחי של מערכת הבריאות במשבר הקורונה, קיבלנו החלטות דרמטיות לטובת אזרחי ישראל"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי), כי חולה קורונה נוסף נפטר במהלך היום. בכך עלה ל- 265 מניין הקורבנות שגבה הנגיף בישראל.

במהלך 24 השעות האחרונות אובחנו 31 חולים חדשים. מספר הנדבקים המאומתים מאז תחילת התפרצות הנגיף עומד על 16,579. מגמת השיפור בקצב התחלואה נמשכת, וקצב ההדבקה עומד כעת על הכפלת מניין החולים בכל 40 ימים. 289 חולים הצטרפו לרשימת המחלימים, שמספרם הכולל עלה ל- 12,521.

מבין 3,793 החולים הפעילים, 179 מאושפזים בבתי חולים ו- 3,614 שוהים בבתי מלון או נמצאים בטיפול ביתי. מצבם של 60 חולים מוגדר קשה, ביניהם 50 מונשמים. 42 חולים נמצאים במצב בינוני.

 

ליצמן: הובלנו להישגים רבים במשבר הקורונה 

שר הבריאות היוצא, יעקב ליצמן, שיגר הערב איגרת פרידה לעובדי המשרד, בה סיכם את השנים בהן כיהן במשרד הבריאות – כסגן שר וכשר: "אני נרגש לסכם פרק מיוחד זה בחיי הציבוריים, בהודיה להשם יתברך על שנתן לי את הזכות וההזדמנות לעמוד בראש מערכת הבריאות, להציל חיים ולעסוק במציאת מזור ותרופה לציבור החולים".

ליצמן ציין, כי כשנכנס לתפקידו לראשונה, בשנת 2009, "נושא הבריאות לא זכה להתעניינות ציבורית, ומשרד הבריאות לא היה נחשק במערכת הפוליטית. הבטחתי לזעזע את המערכת, ונראה שקיימתי. כיום, ולא רק בגלל משבר הקורונה שתקף את העולם, נושא הבריאות הוא בראש סדר היום בישראל בשנים האחרונות. תיק הבריאות הפך לאחד התיקים הבכירים ביותר בממשלת ישראל".

בהמשך דבריו פירט ליצמן את הרפורמות והשינויים שביצע, והדגיש בין היתר את הגידול שחל בתקציב משרד הבריאות: "יזמנו מהלכים אדירים והשקענו כוחות עצומים למען חיזוקה, ביסוסה והתייעלותה של מערכת הבריאות בישראל. שינינו לגמרי את התמונה והפכנו למערכת חזקה ויציבה, מובילה בתחומה כמודל הצלחה בכל העולם".

"אני מסיים את תפקידי בתחושת סיפוק ומילוי השליחות", הצהיר ליצמן. "אני גאה בתפקוד הנוכחי של מערכת הבריאות במשבר הקורונה. קיבלנו החלטות דרמטיות לטובת אזרחי ישראל. היינו ראשונים לסגירת הכניסה לישראל מסין ומדינות נוספות במזרח, מה שהוכח כנכון וקריטי".

"בכל השוואה בינלאומית רואים באופן ברור, כי בזכות המדיניות שהובלנו במשבר הקורונה ובעזרת השם, הגענו עד כה להישגים רבים, לשליטה ולירידה בנתוני החולים, לגידול במספרי הבדיקות ולמשמעת ציבורית רחבה ביחס לשמירת ההוראות לריחוק חברתי, שהתבררו כמצילות חיים ומונעות תחלואה".

ליצמן סיים את מכתבו באיחולי הצלחה למחליפו בתפקיד, יולי אדלשטיין: "אשתף פעולה באופן מלא בתהליך חפיפה מסודר, כדי להביא להמשך הובלת המאבק בנגיף הקורונה עד לניצחון, בעזרת השם".

תגיות:משרד הבריאותיעקב ליצמןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה