חדשות בארץ

חדשות השבת: סבב המינויים בליכוד נמשך, הרמיזות האמריקניות בעניין הסיפוח

אלי כהן מונה לשר המודיעין, מחלקת המדינה האמריקנית הבהירה כי לא תמהר לאמץ מהלך ישראלי לסיפוח הגדה המערבית, השר לשעבר כץ נחקר באזהרה, וניסיון פיגוע באבו דיס ללא נפגעים. כל מה שחשוב לדעת

אא

נתניהו ממשיך לחלק תיקים: ייפגש עם מאוכזבי הליכוד. לקראת השבעתה של ממשלת ישראל ה-35, שצפויה להתקיים מחר (ראשון), יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ משלימים את חלוקת התיקים לחברי מפלגותיהם. מאוכזבי הליכוד שלא זכו לתפקיד – גדעון סער, אבי דיכטר, צחי הנגבי, יואב גלנט וניר ברקת, יגיעו הלילה לפגישה עם נתניהו במטרה לסיים בשעות הקרובות את חלוקת התיקים.

בינתיים, עם צאת השבת הודיע ראש הממשלה על מינויו של אלי כהן לשר המודיעין. "אני שמח לבשר כי החלטתי למנות את השר אלי כהן לתפקיד שר המודיעין", אמר נתניהו. "בתפקידו כשר הכלכלה, השר כהן פעל רבות להצלחה ולשגשוג הכלכלה בישראל ועתיד להיות שותף מרכזי בממשלה שתוקם. למדינת ישראל אתגרים ביטחוניים רבים ואני סמוך ובטוח כי יחד נמשיך לפעול לביצור חוסנה וביטחונה". כהן מסר: "מודה לנתניהו על האמון שנתן בי. מערך המודיעין הישראלי הוא בעל שם בינלאומי ובעל חשיבות עצומה לביטחון המדינה".

עד כה הודיע נתניהו על מינויים של יולי אדלשטיין לשר הבריאות, אמיר אוחנה לשר לביטחון פנים, מירי רגב לשרת התחבורה והתשתיות (ובחציה השני של הקדנציה שרת החוץ), גדי יברקן לסגן השר לביטחון הפנים, מיקי זוהר ליו"ר הקואליציה, חיים כץ ליו"ר ועדת העבודה והרווחה וגלעד ארדן לשגריר בארצות הברית ובאו"ם. בגוש הימין מינה נתניהו ימונה את אריה דרעי (ש"ס) לשר הפנים, יעקב אביטן (מינוי חיצוני של ש"ס) לשר לשירותי דת, יעקב ליצמן (יהדות התורה) לשר הבינוי והשיכון ואורלי לוי-אבקסיס (גשר) תהיה השרה לחיזוק וקידום קהילתי.

ארה"ב רומזת לישראל: לא נמהר לתמוך בסיפוח. מחלקת המדינה של ארצות הברית הבהירה אתמול בתדרוכים לעיתונות (שישי) כי לא ימהרו לאמץ מהלך ישראלי לסיפוח הגדה המערבית, זאת, לאחר ביקורו של מזכיר המדינה מייק פומפאו בישראל השבוע, במהלכו אמר כי יוזמת החלת הריבונות שהממשלה שעתידה לקום מתכננת להוציא אל הפועל, תלוי בשיח מול הפלסטינים. מורגן אורטגוס, יועצת התקשורת של פומפאו, אמרה בשיחה עם כתבים ישראלים כי "הסיפוח צריך להיות נושא לשיחה בין הישראלים והפלסטינים". לדבריה, הפלסטינים אמרו פומבית שהם דוחים את תוכנית המאה, אבל נמשיך ללחוץ עליהם לחזור לשולחן המו"מ. לא ויתרנו על התקווה. זה ימשיך להיות חלק מרכזי במדיניות החוץ שלנו".

באשר להתבטאות החריגה של מלך ירדן עבדאללה, לפיה למהלך סיפוח שטחים יהיו "השלכות קשות" על יחסי הממלכה עם ישראל, אמרה: "אנחנו רוצים שהיחסים בין ישראל לירדן ימשיכו להיות חזקים לא רק ברמה הצבאית אלא גם ברמה הדיפלומטית, לכן חשוב לחזור לפעול כחלק מהחזון של הנשיא, להביא את כל השותפים באזור לשולחן".

בהתייחס ליוזמת מדינות באיחוד האירופי להטיל על ישראל סנקציות אם תתקדם בצעדי סיפוח אמרה אורטגוס: "נמשיך להישאר חברים ובעלי ברית של ישראל. הוכחנו בממשל הזה שנעשה את זה באמצעות העברת השגרירות לירושלים, ההכרזה על ריבונות ישראל ברמת הגולן וחוקיות ההתנחלויות. תמיד יצאנו להגנת ישראל באומות המאוחדות, ורבים מכם יודעים שההצבעה האחרונה במועצת הביטחון, שבה ארה"ב לא יצאה נגדה (בדצמבר 2016), היא כתם על המורשת שלנו.  עשינו הכול כדי להפוך את הרקורד של הממשל הקודם בנושא ישראל. יש לכם חבר ובעל ברית בארה"ב".

דיווח: השר לשעבר כץ נחקר באזהרה. שר העבודה והרווחה לשעבר, חבר הכנסת חיים כץ (הליכוד), נחקר באחרונה שלוש פעמים ברשות המסים בחשד לביצוע עבירות מס. על פי החשד, כץ ביצע עבירות מיסוי עם רכישתן של כמה מדירותיו. דבר החקירה נגד כץ פורסם בשנה שעברה, ובשבוע שעבר אישר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחקור את כץ כחשוד. לפי דיווח ב'כאן', החקירה עוסקת בחשד לעבירות פליליות הנוגעות לכמה דירות שנמצאות בבעלותו.

כץ, שעם הקמת הממשלה צפוי להתמנות לתפקיד יו"ר ועדת העבודה והרווחה, אמר בתגובה כי בשנת 2017 נפתחה חקירה משולבת נגדו, בתעשייה האווירית - של המשטרה, ברשות לניירות ערך, ברשות המיסים ואצל מבקר המדינה. לדבריו, "כל הפרשות הסתיימו. בתעשייה האווירית נסגר התיק. ברשות לניירות ערך התיק הפך מחשד למידע פנים לשוחד והשוחד הפך למרמה והפרת אמונים על חקיקה שמיטיבה עם הציבור. רשות המיסים חוקרת אותי בנושא שאף אזרח לא היה נחקר בו, בגין מחלוקת של כמה אלפי שקלים. גם זה ייסגר".

ניסיון פיגוע באבו דיס, אין נפגעים. שלושה פלסטינים השליכו אמש (שישי) מטען חבלה לעבר עמדת צה"ל בסמוך לאבו דיס שבמזרח ירושלים. חיילים שהיו במארב סמוך ירו לעבר השלושה ופצעו אותם באורח קשה. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי הלוחמים שסיכלו את ניסיון הפיגוע שהו במארב. לא היו נפגעים בקרב החיילים ולא נגרם נזק. עוד נמסר כי בידי המחבלים נמצאו בקבוקי תבערה שהם הבעירו במטרה לזרוק לעבר המוצב.

הקורונה בישראל: המגפה דועכת. משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר הנדבקים בקורונה בישראל ירד ל-3,519, נתון נמוך ביותר בהשוואה לזה שלפני חודש, אז עמד המספר על 9,798. מספר המתים עומד על 267, אחד מהם ביממה האחרונה, ואחוז התמותה בישראל הוא 1.6%. במהלך השבוע אובחנו סך הכול 152 חולי קורונה חדשים, לעומת הימים שבהם זוהו 300 חולים ביום.

תגיות:ארצות הבריתישראלסיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה