איה קרמרמן

איה קרמרמן רוצה. אז היא רוצה

אני רוצה בית קטן שקל לנקות אותו. אני רוצה בית ענק שכיף לארח בו. אני רוצה שבעלי יקנה לי צמיד זהב לחג, ואני רוצה לזכור שאני ממש לא צריכה שום תכשיט

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני חלוקה.

החינוך שקיבלתי טבוע בי. מושרש חזק. אחוז איתן. החינוך שאומר - רק תחלמי, רק תשאפי, הכי גבוה שיש. תדמייני את הכוכב שלך ולכי תשיגי אותו. כל האמצעים כשרים. תעשי כל מה שצריך כדי להגשים את החלום הזה. רק נדמה לך שהוא רחוק. הכי חשוב לא להפסיק לחלום. לא להרפות. לרצות עוד ועוד. לא לפחד להיכשל. כשנכשלים, לקום כמו עוף החול ולהתחיל מחדש. לרצות, כל הזמן לרצות. עוד ועוד. אל תפסיקי לרגע.

אני חצויה.

דרך ה'. דיינו, היא אומרת. על הכול. תהיי אסירת תודה. תהיי בהכרת הטוב כל הזמן. תדעי שכל השפע לא מגיע לך, הוא ניתן לך באהבה, בחסד גמור. תגידי תודה, תסתפקי. אל תשאפי לכוכבים, הם שייכים לעולם הזה. לא מעניינים. הם רק אבק שנשרף לפני שנים רבות. תתמקדי במה שיש. תהיי מאושרת בו. אל תהיי חמדנית, העיניים שלך גדולות מדי. העולם הזה? עפר ואפר. רוצה לטפס גבוה? טפסי בסולם עבודת המידות, תשאפי להידמות לבורא. בנתינה, בהודיה, בחסד. שם מונח הנצח שלך. שם מונחת השלווה. הארמון שלך? בבית. העושר שלך, בשמחתך הוא תלוי. רוצה כבוד? אל תבקשי אותו, פשוט כבדי כל אדם. כבודה בת מלך פנימה. דעי תמיד שאת בתו של המלך, אין לך צורך בתואר אחר.

 

לא להיות פולנייה

אני רוצה.

כל הזמן רוצה. אלף דברים. לא רוצה לוותר על החלק הזה, של הרוצה. השואפת. זו שרצה אחרי החלום להגשימו. אני רוצה. דברים קטנים וגדולים. לא בהכרח בסדר הזה. רוצה להיות אמא טובה. אני רוצה ילדים מאושרים, בריאים, טובי לב, מלאים בה' יתברך. רוצה את זה בכל מאודי. אף על פי שאין לי שמץ איך להשיג את זה, אני קמה כל בוקר מחדש, מנסה להשיג את זה. אני רוצה להיות אישה טובה לבעלי. שהוא ישמח בי, יבחר בי כל בוקר. יתאהב בי מחדש. רוצה שהזוגיות שלנו תהיה כמו הסרט ההוליוודי הכי קיטשי שיש. אני רוצה להיות בת טובה. שאמא שלי תהיה גאה בי, אף על פי שאני לא הולכת בדרך שלה. אני רוצה להשאיר חותם. להרגיש שלמה עם הבחירות שלי. אני רוצה לא לרצות כל כך הרבה בגדים בארון. אני רוצה מלא בגדים חדשים להתרגש מהם. אני לא רוצה להרגיש מוזנחת כי ויתרתי לעצמי על עצמי, בגלל האימהות, בגלל העייפות, בגלל שאומרים לי שאני צריכה להיות צנועה. לא רוצה. לא רוצה לוותר על הרגשת ה"להיות יפה". אני רוצה אותה. יש ימים שאני מתגעגעת אליה. זה חסר לי. אני רוצה לצאת מהבית עם ג'ינס, כי בראש שלי שום חצאית לא תשתווה אליו. אני רוצה את השיער שלי מתבדר ברוח. אני רוצה לא לרצות את זה. אני רוצה להיות צנועה, על אמת, בלי שזה ירגיש לי כהבנה חיצונית בעוד הלב חומד את ההפך. אני רוצה פה נקי של ילדה טובה בית יעקב. אני רוצה לא להצטרך להיזהר מלסנן קללות שמתחבאות מתחת ללשון. אני רוצה להיות חייכנית. להיות מאירת פנים. רוצה שיפסיקו להגיד שאני אנטיפתית, כי באמת של האמת יש לי לב מלא אהבה, אבל מה לעשות שנולדתי עם פרצוף של פולנייה מקרקוב. אני רוצה להיות שוב בת 25, עם החוכמה שיש לי היום. אני רוצה בית קטן שקל לנקות אותו. אני רוצה בית ענק שכיף לארח בו. אני רוצה שבעלי יקנה לי צמיד זהב לחג, ואני רוצה לזכור שאני ממש לא צריכה שום תכשיט ושזה בטח לא מעיד על האהבה שלו אלי. אני רוצה לגור בכפר, עם גינה ועצים וירוק מסביב. אני רוצה לגדל את הירקות של עצמי. אני רוצה חינוך טוב לילדים שלי, כזה שמצאתי רק בעיר מלאת כבישים ובטון. אני רוצה לא להצטרך לבחור בין שניהם.

 

תתחברו ללב שלי

אני רוצה.

אני רוצה לקום בבוקר ולומר מעומקא דליבא "מודה אני לפניך", ולשמוח מהיום שמצפה לי. אני רוצה להתפלל בכוונה, ולא לוותר לעצמי כי זו מצווה שהזמן גרמא. אני רוצה להרגיש שייכת. לאן שהוא. לא להרגיש שהנשמה שלי תלושה, כי תלשתי אותה מכל מה שבאינסטינקט מרגיש מוכר. אני רוצה לשכב על החוף בתאילנד ולהרגיש שאין שום דאגה בעולם. אני רוצה שהספר שלי יופץ בארצות הברית ואסע למסע הרצאות שם. כי בלב אני מרגישה שזו הצלחה אמיתית. יש בתוכי קול שאומר: "להיות אמא כל אחת יכולה, אבל לעמוד מול קהל... בלב את יודעת שלשם כיוונו אותך. פשוט פספסת". אני רוצה לנתק מתוכי את המחשבה הזו ולראות בחיים שלי, כמו שהם, הצלחה אדירה. אני רוצה לכתוב ספר אמיתי, של גדולים, ולא לפחד שאני לא מספיק טובה. אני רוצה. להצליח. להרוויח. אני רוצה שהילדים שלי יסתכלו עלי בגאווה. אני רוצה לא לפחד. אני רוצה לא להמעיט בערך של עצמי. אני רוצה להיות אמיצה שוב. אני רוצה שהטורים יזרמו לי בקלות לתוך המקלדת. אני רוצה שדרכם תתחברו ללב שלי. אני רוצה להיות מספיק ענווה כדי לדעת שאם אני מצליחה לרגש, זה רק בזכותו יתברך. אני רוצה להיות עם ולהרגיש בלי. אני רוצה שהרצונות שנולדו לפני שנולדה אצלי דרך ה' לא יכאיבו, אלא יחיו יד ביד עם הבחירה לא להגשים אותם. אני רוצה לא למחוק את מי שהייתי, לא לבטל את שעליו התחנכתי, אלא לשלב את המותר ולחיות באפשי ואפשי עם מה שאסור. אני רוצה שכבר כולם יראו שה' אחד ושמו אחד ולא ארגיש כאילו איבדתי את השפיות. אני רוצה שהמשיח יגיע כבר ויגשים את כל התפילות והמשאלות של כולנו. אני רוצה שכל חלומותי ותפילותי יתגשמו לטובה. אז אני רוצה...

 

שייק של בוקר

תקופת האביב היא תקופה נכונה לניקוי. לא רק של הבית, גם של הגוף. הבקרים כבר לא קרים ואפשר להתחיל אותם קצת אחרת.

שייק הוא התחלה אביבית מצוינת. מזין, משביע, מלא ויטמינים וכיף של טעמים. מובן שיש אינסוף וריאציות. אני נותנת את הזמינה והזולה ביניהן.

ההבדל בין שייק למיץ הוא שבשייק אנחנו טוחנים את כל הירק או הפרי, ואילו במיץ אנחנו סוחטים אותם. השייק משביע, המיץ נטול הסיבים מיועד לספיגה קלה של ויטמינים. דרושים לסוגים השונים שתי מסחטות שונות.

כדי להכין שייק אנחנו זקוקים לבלנדר חזק. יש המון מוצרים בשוק, קטנים וגדולים. שווה לקנות בלנדר כזה, הוא מקל מאוד גם בהכנת השבת. חומוס וטחינה יוצאים בו במרקם נהדר.

טיפים להכנת שייקים:

* להוסיף אגוזים או שקדים. הם נותנים מרקם קטיפתי, מאטים את קצב הפירוק והספיגה של סוכר הפירות ומעניקים תחושת שובע לאורך זמן.

* כאשר מקפיאים פירות חתוכים כמו קיווי, תותים, מלון או בננות, מתקבל מרקם דומה לגלידה ופחות דומה למחית לתינוקות.

* רוצים מתוק יותר? נסו להכניס תמר.

* ככל שהמיץ מתוק יותר, הוא סוכרי יותר. ככל שהוא ירוק יותר, הוא מנקה יותר את המערכת.

 

שייק סלק וגזר בסיסי

המצרכים:

  • 1/2 סלק טרי קלוף
  • 1 גזר קלוף
  • 1 מלפפון
  • 1 תפוח ירוק חתוך ללא גרעינים
  • 10 שקדים טריים שלמים
  • 1 תמר מג׳הול מגולען
  • 10 קוביות קרח
  • 1 כוס מים

אופן ההכנה:

מכניסים את כל הרכיבים לבלנדר חזק וטוחנים היטב.

גיוונים: ניתן להוריד את התמר, להוסיף מקל סלרי וכמה עלי נענע.

תודה לטליה שפר על התמיכה והטיפים.

הטור פורסם בעיתון "בשבע".

תגיות:איה קרמרמןשאיפותרצונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה