חדשות בארץ

אחרי פתיחת החופים: גם המסעדות צפויות לחזור השבוע

על פי המתווה שהוצג בתחילת החודש, תהיה הקפדה על מרחק של שני מטרים בין כל השולחנות, יוצבו מתקני חיטוי בכניסה וכן אלכוג'ל על כל שולחן ותתבצע מדידת חום לכלל האורחים. שר הכלכלה: זהו צעד מתבקש על רקע נתוני התחלואה הנמוכים, אשר יחזיר לפעילות מיידית עשרות אלפי מועסקים

(צילום: לירון אלמוג, פלאש 90)(צילום: לירון אלמוג, פלאש 90)
אא

בצל ההכרזה על פתיחת עונת הרחצה ביום רביעי, במשרד הכלכלה הודיעו היום (ראשון) על הקדמת פתיחת בתי הקפה והמסעדות בשבועיים, והם עשויים לחזור בעוד כשבוע לכל היותר. זאת, בניגוד לתוכנית אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, לפיה ענף המסעדנות ישוב לפעילות רק ב-31 במאי. כעת מגבשים במשרדי הבריאות והכלכלה תו סגול שיאפשר שהייה בטיחותית.

על פי המתווה שהוצג בתחילת החודש, תהיה הקפדה על מרחק של שני מטרים בין כל השולחנות, יוצבו מתקני חיטוי בכניסה וכן אלכוג'ל על כל שולחן ותתבצע מדידת חום לכלל האורחים. את המתווה הציגה עיריית תל אביב-יפו בשיתוף איגוד המסעדות והברים הארצי ושורת מומחים בתחום.

שר הכלכלה היוצא, אלי כהן, מסר היום כי הוא "שמח לבשר שככל הנראה במסגרת פעולתי האחרונה בתפקידי כשר הכלכלה והתעשייה, שבהמשך לשיחות שקיימתי הבוקר עם משרד הבריאות הגענו להסכמה להקדים את פתיחת המסעדות ובתי הקפה". כהן הוסיף כי זהו "צעד מתבקש על רקע נתוני התחלואה הנמוכים, אשר יחזיר לפעילות מיידית עשרות אלפי מועסקים ויש להמשיך לפעול להאיץ את התוכנית לפתיחת המשק באופן גורף".

במתווה הוצע כי פעילות עסק תתאפשר רק בתנאי שיתבצע ניקיון וחיטוי יסודי של המטבח, הבר, המחסנים, השירותים ואזורי ההסעדה. בנוסף, יינתנו תפריטים חד פעמיים מודפסים על נייר, הושבה של קבוצות הומוגניות בלבד, חיטוי מוקפד של כלי האוכל, הקפדה על ריחוק בין המלצרים לסועדים וייקבעו הנחיות לשטיפת ידיים, לבישת מסכות, כפפות ועוד.

שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות והברים, מסר בעקבות פרסום המתווה כי המתווה כולל שני כללים. "אחד זה שמירה על כללי משרד הבריאות והשני זה שנוכל לפעול על פי מודל עסקי סביר. מסעדות וברים אין להם מודל לפעול על פי 50 אחוזי תפוסה או פחות. אנחנו צריכים לעבוד בלפחות 70 אחוז תפוסה, ובעזרת עיריית תל אביב שמאפשרת לנו להשתמש בשטחים ציבוריים יוחזרו לנו את המקומות שאיבדנו בתוך עולם ההסעדה".

לדבריו, "מדינת ישראל הונתה אותנו. עמדנו בכל הקריטריונים שביקשו, שילמנו מחיר כלכלי כבד מאוד, ובגדו בנו. אנחנו רואים שאיקאה נפתחת, הקניונים וחדרי כושר נפתחים, ולא מבינים מדוע אותנו סוגרים. לטעמנו זה נגוע בשיקולים זרים ואנחנו מרגישים מרומים".

תגיות:קורונהמסעדותבתי קפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה