חדשות בארץ

נאומי האופוזיציה של בנט ושקד: נתניהו זרק את הימין האידיאולוגי והציונות הדתית

לפי שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, במשרד המשפטים בחר נתניהו "לשים את החייל מספר אחת של שלטון השופטים והמשפטנים", זאת, לאחר שמערכת בחירות שלמה תקף בחריפות את מערכות המשפט ואכיפת החוק, בתומן "נכנע נתניהו ללא תנאי והחליט למחוק את הרוח החדשה שהכנסתי בשנים האחרונות במשרד המשפטים"

בנט במליאה, היום (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)בנט במליאה, היום (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
אא

יו"ר ימינה ושר הביטחון היוצא, חבר הכנסת נפתלי בנט, נשא היום (ראשון) נאום אופוזיציוני,  לראשונה מאז הודיעה מפלגתו כי לא תצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ. בנאומו במליאת הכנסת לקראת השבעת הממשלה החדשה אחר הצהריים, התייחס בנט לדבריו של נתניהו  ברמיזה לימינה כי הוא "מקווה שמפלגה נוספת תצטרף", ואמר כי זה "לא יקרה".

בנט הוסיף לתקוף את ראש הממשלה וטען כי הוא "רצה שניכנס נטולי כוח כשרים לענייני כלום" וכי כשהייתה סיעתו בממשלה תפקדה כ"מצפן ועמוד השדרה, ובלעדינו נתניהו בלי עמוד שדרה. נתניהו בלעדינו שחרר אלפי מחבלים, דוהר לכיוון מדינה פלסטינית, ואנחנו בשיא החושך הצגנו את תכנית הריבונות". עוד אמר כי "נתניהו, בלעדינו, מינה מאות שופטים אקטיביסטים והתגאה בשמירתו על בית המשפט העליון, אבל כשנכנסו שקד מינתה מאות שופטים שמרנים. הדיל היה שתמכרו את הנשמה שלכם תמורת ג'וב, אבל אז לא תוכלו להמשיך להילחם. נתניהו מעדיף לידו גמדים חלשים, נטולי כוח – וזה לא אנחנו".

שקד (צילום: פלאש 90)שקד (צילום: פלאש 90)

שותפתו להנהגה ושרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, אמרה בנאומה כי "כמו בטקס הנסיגה מגוש קטיף, החליט הליכוד לסגת מערכיו היסודיים ולקפל את הדגלים האלה כולם". שקד אמרה כי בתחום המדיני "מתמסמסת" הבטחתו של נתניהו להחלת הריבונות בגדה המערבית, מאחר שלדבריה היא אינה מוזכרת כלל בקווי היסוד של הממשלה. "ההישג האדיר בו נפנף נתניהו לאורך מערכת הבחירות האחרונה הולך ונמוג אל תהום הנשייה. אני מקווה שהממשלה הזו לא תאבד את ההזדמנות ההיסטורית לשנות את הפרדיגמה ולהבהיר כי יהודה ושומרון שלנו לעד. ומי יהיה אחראי על תשובות המדינה לבג"ץ בנושא ההתיישבות? צדקתם, נציגי השמאל של כחול לבן".

לפי שקד, במשרד המשפטים בחר נתניהו "לשים את החייל מספר אחת של שלטון השופטים והמשפטנים", זאת, לאחר שמערכת בחירות שלמה תקף בחריפות את מערכות המשפט ואכיפת החוק, בתומן "נכנע נתניהו ללא תנאי והחליט למחוק את הרוח החדשה שהכנסתי בשנים האחרונות במשרד המשפטים. אחרי שנים בהם סיכל את כל ניסיונותינו לשנות את המערכת ופעם אחר פעם ניצב לצד שופטי בג"ץ, החליט נתניהו סופית לקבור את המאבק הזה קבורת חמור".

הנהגת ימינה במסיבת עיתונאים, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הנהגת ימינה במסיבת עיתונאים, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שקד הוסיפה כי " בשנים האחרונות הכרחנו את הליכוד למשוך ימינה. את כל הדגלים האלו הוא לא היה מניף ללא גוש ימין חזק שמכריח אותו לעשות זאת. כעת, הליכוד מתמכר בקלות מעוררת השתאות לקסמיו של גוש השמאל של כחול לבן. וזה מדאיג, מדאיג מאוד. אני זוכרת היטב מה קרה בפעם האחרונה שהליכוד החליט שהוא מפלגת שמאל ובמחיר הכבד שמדינת ישראל משלמת על כך עד היום". היא האשימה את נתניהו בכך ש"זרק בצידי הדרך את הימין האידיאולוגי והציונות הדתית ואת כל הערכים שלה".

"למרות זאת, הימין האמיתי לא נעלם. הוא כאן כדי לחזור ומהר מכפי שאתם חושבים. אני מבטיחה שנעשה כל שביכולתנו מספסלי האופוזיציה, לשמר את הדגלים האלו בראש התורן. לבנות אלטרנטיבה ימנית אמיתית, חזקה ואמינה שתהיה כאן לקחת את המושכות כשהממשלה הנוכחית תתרסק", אמרה שקד.

תגיות:ימינהאיילת שקדנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה